يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۹۳۹۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۳     ۰۹ مرداد ۱۳۹۳
رئیس جمهور بولیوی در اعتراض به تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه، قرارداد معافیت روادید با این رژیم را لغو کرد و آن را یک رژیم «تروریست» خواند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم، «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی چهارشنبه در گفتگو با گروهی از دانش آموختگان در شهر «کوچابامبا» از چنین اقدامی خبر داد.

وی تصریح کرد: لغو این قرارداد بدین معناست که ما اعلام می کنیم "اسرائیل" یک کشور تروریست است.

بولیوی براساس قراردادی با رژیم صهیونیستی، از سال ۱۹۷۲ تاکنون به اسرائیلی ها اجازه می داد آزادانه و بدون داشتن روادید، به بولیوی سفر کنند.

مورالس افزود: حملات غزه نشان داد که «اسرائیل به اصول احترام به زندگی و قواعد اولیه حقوقی را که همزیستی صلح آمیز و سازگار جامعه جهانی براساس آن اداره می شود، پایبند نیست.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاپاز، بولیوی سال ۲۰۰۹ پس از حملات نظامی اسرائیل به غزه در آن سال، روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل قطع کرده بود.

مورالس اواسط ژوئیه نیز از کمیساریای عالی سازمان ملل در امور بشر دوستانه خواست اسرائیل را به علت «جرم و جنایت علیه بشریت» تحت تعقیب قرار دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها