يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۹۶۵۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
اسارت هر نيروي صهيونيستي در غزه و سرزمين فلسطين مي تواند نماد و نشانه اي باشد بر تجاوز و ورود صهيونيست ها بر خاك فلسطين، خاكي كه «همه» آن متعلق به فلسطين است اما 60 سال است كه اشغال شده و تنها با مقاومت آزاد مي شود...
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جوان‌آنلاين، تازه ترين اخبار حكايت از آن دارد كه هدار گولدن، نيروي نظامي رژيم صهيونيستي در جنگ عليه غزه ناپديد شده است. به همين مناسبت برخي از رسانه ها اعلام كرده اند كه اين افسر صهيونيستي به اسارت نيروهاي مقاومت درآمده است.


البته ناگفته نماند كه رژيم صهيونيستي سعي دارد وي را سرباز اسراييلي بنامد نه افسري كه در ارتش مشغول خدمت و كودك كشي در غزه بوده است.


آخرين روزهاي تيرماه نيز اخباري منتشر شد مبني بر اينكه شائول آرون يك سرباز صهيونيستي به اسارت نيروهاي مقاومت درآمده است. اسراييل همواره سعي مي كرد تا اين خبر را تكذيب كند. اما پس از اينكه اين امكان مقدور نشد، اعلام كرد كه اين سرباز كشته شده است.


منابع خبري نزديك به رژيم صهيونيستي اذعان دارند كه تل آويو در درجه اول سعي دارد كه هيچ نيرويي از ارتش به اسارت مقاومت در نيايد اما اگر اين اتفاق رخ داد،‌ به هر شكل سعي مي كند كه وي را آزاد كند اما باز اگر موفق نشد با حمله به محل هاي احتمالي نگهداري وي، تلاش مي كند تا او را بكشد.

اما چرا چنين اتفاقي مي افتد؟ چرا رژيم صهيونيستي براي اينكه هيچ نيرويي از ارتش در دست مقاومت قرار نگيرد از اين سه گزينه استفاده مي كند و حتي به كشتن نيروي خود راضي مي شود؟ آخرين سربازي كه حماس در 25 ژوئن 2006 به اسارت گرفت، گلعاد شاليط نام داشت كه رژيم صهيونيستي پس از پي گيري هاي همه جانبه و با آزاد كردن 1027 اسير مقاومت، وي را در 18 اكتبر 2011 يعني پنج سال پس از اسارت، بازگرداند.

اين مسئله نشان مي دهد كه اسير نشدن نيروي صهيونيستي براي مقامات اين رژيم از اهميت قابل توجه اي برخوردار است تا جايي كه اگر امكان داشته باشد، حاضر هستند وي را بكشند.

حال اخباري كه در روز جمعه منتشر شده نيز بار ديگر چنين سناريويي را پيش رو گذاشته است. روز گذشته ارتش صهيونيستي با انتشار بيانيه اي اعلام كرد كه يك عضو ارتش صبح جمعه به اسارت گرفته شده است. در اين بيانيه آمده است كه اين نيرو در حال تحقيق براي يافتن تونل هاي مقاومت بود كه چنين اتفاقي رخ داد.

البته اخبار منتشر شده در اين باره هنوز متناقض است. برخي از منابع بر اين مسئله تاكيد دارند كه رژيم صهيونيستي پس از جنايات مكرر و بر اساس گفته هاي بنيامين نتانياهو كه جنگ طولاني خواهد بود،‌ با پيش انداختن اين سناريو به دنبال تشديد حملات عليه كودكان و زنان غزه است. صهيونيست ها بر اين اعتقاد هستند كه در اصل براي شكست دادن مقاومت بايد مادارن فلسطيني را نابود كرد و كودكان را از بين برد.

در سرزمين هاي اشغالي همواره اين فكر به ساكنان صهيونيستي تزريق مي شود كه هيچ بي گناهي در غزه و فلسطين وجود ندارد و همه آنها به دنبال كشتن شما هستند. متقابلا تولد هر كودك در غزه و فلسطين با شادي همراه است.

در همين حال انتشار ناپديد شدن يك نيروي ارتش صهيونيستي شادي قابل توجه اي را در ميان مردم غزه و نيروهاي مقاومت ايجاد كرده است. اين شادي بي شك با اعتماد مضاعف به نيروهاي مقاومت همراه خواهد بود. بنابراين تقويت روحيه مقاومت و مردم غزه مي تواند اولين نتيجه اسارت گرفتن هر نيروي صهيونيستي باشد بخصوص كه اين نيرو افسر بوده باشد. به اين دليل كه از اطلاعات قابل توجه اي درباره جنگ هاي ضد فلسطيني برخوردار است.

اما نتيجه و دست آورد بعدي به اسارت گرفت نيروي صهيونيستي اين است كه جنگ زميني براي اسراييل تبديل به كابوسي فراموش ناشدني مي شود تا در جنگ هاي بعدي كمتر به آن فكر شود. رژيم صهيونيستي در حال حاضر از سه محور زميني، هوايي و دريايي به غزه حمله مي كند. موضوع قابل توجه اين است كه حملات زميني كه نمادي از جنگي تمام عيار است زمينه هاي تبليغات منفي زيادي را عليه رژيم صهيونيستي فراهم مي كند. بخصوص اگر در جنگي طولاني تعداد كشته هاي فلسطيني بويژه كودكان و زنان افزايش پيدا كند. در حال حاضر در سراسر جهان عليه اين اقدامات تل آويو تظاهرات انجام مي شود. حتي خبرگزاري دويچه وله طي گزارشي نوشت كه شدت تظاهرات در آلمان به قدري زياد است كه يهودي ها در اين كشور ديگر احساس امنيت نمي كنند.

نتيجه ديگر به اسارت گرفتن نيروهاي صهيونيستي اين است كه با اين كار فضاي ترس، ناامني و بي اعتمادي در ميان ارتش و همچنين ساكنان سرزمين هاي اشغالي به شدت افزايش پيدا مي كند و اين تفكر غالب مي شود كه فلسطيني ها حتي مي توانند امنيت ارتش اسراييل را از بين ببرند. در حالي كه ارتش در رژيم صهيونيستي مهمترين منبع امنيت ساز ساكنان است. از اين منظر مقامات تل آويو در تلاش هستند كه در حد امكان هيچ نيرويي از آنها به اسارت مقاومت در نيايد بخصوص كه مي تواند تخليه اطلاعاتي شود و براي جنگ هاي بعدي كاملا مفيد واقع شود. بويژه اگر نيروي مورد نظر در رده افسران باشد و از اطلاعات نظامي و امنيتي قابل توجه اي در سطح مناطق اشغالي برخوردار باشد. و مسئله ديگر اينكه اسارت هر نيروي صهيونيستي در غزه و سرزمين فلسطين مي تواند نماد و نشانه اي باشد بر تجاوز و ورود صهيونيست ها بر خاك فلسطين، خاكي كه «همه» آن متعلق به فلسطين است اما 60 سال است كه اشغال شده و تنها با مقاومت آزاد مي شود...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها