يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۹۸۷۷
زمان انتشار: ۰۹:۱۶     ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از انعقاد تفاهم نامه ای با وزارت اطلاعات خبر داد و گفت: این تفاهم نامه برای تسهیل مسیر استعلام متقاضیان جذب هیات علمی منعقد شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، حجت الاسلام دکتر محمدرضا رضوان طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مشترک با دكتر محمد رعايايي سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز و جمعی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه، مسائل و مشکلات پیرامون روند جذب اساتید را مورد بحث و بررسی قرار داد.
 
در این نشست دکتر رضوان طلب در سخناني به تشریح روند کنونی جذب اساتيد پرداخت و اظهار داشت : هیچ كدام از دستورالعمل ها و رویه ها عوض نشده و به قوت خود باقی است اما بعضی رویکردها تغییر یافته و زمینه برای تسریع در روند جذب اعضای هیئت علمی فراهم شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه گرایش سیاسی در جذب اعضای هیئت علمی تاثیری ندارد، تصریح کرد: معیار ما ولایت است. همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند نمی پسندیم که دانشگاه ها باشگاه سیاسی شوند اما در اینکه تنوع سلیقه ها و دیدگاه های سیاسی در دانشگاه باشد مشکلی نیست.
 
رضوان طلب خطاب به اساتید دانشگاه شهید چمران و برخی دانشگاه های استان خوزستان اظهار داشت: شما رجال علم هستید کار سیاست را به اهل آن بسپارید. وظیفه و ماموریت ما کار علمی است از هر رشته ای که هستیم.
 
این مقام مسئول در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با یادآوری این نکته که جناح های سیاسی در جذب اساتید تاثیر و دخالت ندارند، متذکر شد: در دفتر مرکزی جذب پرونده ها را با این نگاه بررسی نمی کنیم که این متقاضی جذب به چه کسی رای داده، بلکه به وزنه علمی فرد توجه می شود. برخی گفته اند که به دلیل رفتارهای سیاسی تایید صلاحیت نشده اند؛ از همین جا اعلام می کنم اگر به کسی ظلمی شده و فقط به خاطر سلیقه و مشی سیاسی به او نامهربانی و بی توجهی شده ، پرونده او را دوباره بررسی خواهیم کرد.
 
وی تاکید کرد: اعضای کمیته تجدید نظر، صاحبان سلیقه های سیاسی نیستند و از نمایندگان مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی، نماینده مقام معظم رهبری، اساتید دانشگاه که وجهه حقوقی دارد و وزارت علوم در آن عضو هستند و همه تلاش ما در دفتر جذب مرکزی این است که حقی از کسی ضایع نشود.
 
رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تشریح چگونگی مسیر ثبت نام متقاضیان جذب و احراز صلاحیت های علمی و عمومی آنها پرداخت و تاکید کرد: هیچکس با هیچ سفارشی و مزیتی غیر از  وزنه علمی نمی تواند وارد دانشگاه شود. بیشتر کار جذب اساتید در خود دانشگاه ها انجام می شود. 5 تا 7 نفر از شخصیت های حقیقی در هیئت جذب استانی هستند که همه افرادی با استقلال رای، سوابق علمی درخشان و مقبولیت عمومی هستند و گرایش سیاسی این افراد اصلا ملاک نیست.
 
وی مدت زمان بررسی پرونده یک متقاضی جذب هیئت علمی را 4 ماه و نیم اعلام کرد و گفت: از این مدت، 45 روز سهم ماست که مربوط به هیئت اجرایی است و سه ماه دیگر کارهای مربوط به  بررسی صلاحیت های عمومی و علمی متقاضی است که باید در همین مدت انجام شود.
 
این مقام مسئول در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در بررسی صلاحیت های علمی، ما فقط پرونده ها را از نظر شکلی بررسی می کنیم ، در حدی که استانداردهای مربوط به مقررات توسط کارشناس بررسی می شود و وارد جزییات نمی شویم. در بخش صلاحیت عمومی هم بررسی توسط دانشگاه انجام می شود و ما فقط تایید می کنیم.
 
رضوان طلب در ادامه این نشست در پاسخ به برخی سوالات مطرح شده توسط اساتید دانشگاه شهید چمران اظهارداشت: ما در خصوص پرونده هایی که در سطح رده (دانشگاه) باقی مانده و بلاتکلیف است، از رده توضیح می خواهیم و اعلام شده که اگر پرونده ای بیش از 4 ماه و نیم زمان برده، پاسخ داده شود.
 
وی در خصوص فراخوانی که قرار است شهریورماه برای جذب اعضای هیئت علمی منتشر شود گفت: معتقدیم فراخوان باید در 4 ماه و نیم بسته شود و دانشگاه ها ظرف همین مدت نتیجه را اعلام کنند. دانشگاه هایی که متقاضیان فراخوان قبل را  تعیین تکلیف نکرده اند حق ندارند در فراخوان جدید شرکت كنند .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها