يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۹۸۸۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۸     ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
گاردین: «سیاه رویی جهان درقبال غزه»روزنامه «گاردین» نسبت به جنایات اسرائیل در غزه موضع گیری کرد و با حمایت از کودکان فلسطینی‌، سکوت بین المللی را خفت‌بار دانست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، از زمان آغاز حملات وحشیانه رژیم اسرائیل در چند هفته گذشته‌، رسانه‌های غربی نسبت به حوادث شهر «غزه» دو نوع واکنش داشتند. گروه اول که با مردم غزه همدردی می‌کردند و از جنایات وحشیانه رژیم اسرائیل خجالت زده بودند و گروه دوم که آشکارا از اسرائیل حمایت می‌کردند. در این میان روزنامه گاردین انگلیس‌، روز جمعه گذشته این گروه بندی ها را بر هم زد و با اختصاص تیتر نخست خود به عکس یک کودک مجروح فلسطینی، موضع صریح و آشکار خود را در قبال سکوت جهان نسبت به کشتار اسرائیل در غزه اعلام کرد.

به گزارش شبکه خبری «المنار» لبنان، این روزنامه انگلیسی با کنایه به سکوت بیشتر کشورهای بزرگ جهان در مقابل جنایات جنگی اسرائیل در بالای تصویر کودک فلسطینی نوشت:«موضع گیری خفت بار جهان»

این روزنامه با ارائه گزارشی از کشتار وحشیانه رژیم اسرائیل در یکی از مدارس وابسته به سازمان ملل متحد در منطقه «جبالیا» و نقل صحبت‌های چند تن از نجات یافتگان این بمباران از افزایش خشم بین المللی نسبت به دولت نتانیاهو خبر داد.

این موضوع گیری روزنامه «گاردین» در برهه زمانی اتخاذ شد که بیشتر رسانه‌های خبری غرب تمام توان خود را برای توجیه اقدامات اسرائیل به کار گرفته‌اند اما «گاردین» با رد سانسور اخبار قربانیان غزه و کنار گذاشتن رویه تجاهل‌ خبری، توانست محبوبیت بیشتری را در سایت‌های اجتماعی کسب کند به طوری که در حال حاضر این خبر بیش از 123 هزار بار در فیس بوک به اشتراک گذاشته شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها