يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۹۹۲۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
سرپرست گروه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اظهار کرد: تشخیص به موقع اختلال عملکرد غده تیروئید به صورت کم‌کاری یا پرکاری در اکثر موارد با مصرف دارو قابل درمان است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، دکتر اسد احسان‌زاده گفت: غده تیروئید بر روی فعالیت‌های مختلف بدن مخصوصا در تنظیم فعالیت‌های غده هیپوفیز مغز تاثیری اساسی دارد و کسانی‌ که دچار اختلال عملکرد غده تیروئید به صورت کم‌کاری یا پرکاری باشند این تاثیر آن بر روی عملکرد تمام اعضای بدن مشهود است.

سرپرست گروه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه بی‌حالی، خواب‌آلودگی، افزایش وزن، یبوست، ریزش مو و خشکی پوست از علائم کم‌کاری تیروئید هستند، تصریح کرد: تپش قلب، لرزش بدن، کاهش وزن، فشارخون بالا، آشفتگی و چشمان برآمده از علائم و ویژگی‌های تیروئید پرکار است.

وی گفت: این اختلال با انجام آزمایش و تشخیص به موقع در اکثر موارد با مصرف دارو قابل درمان است.

احسان‌زاده ادامه داد: درمان در حالتی صورت می‌گیرد که بافت غیرهمسان در داخل غده تیروئید رشد کند و اگر رشد بافت قابل مشاهده بوده یا روند آن بدخیم باشد، به گونه‌ای که در فرد ایجاد نازیبایی کند اقدام به جراحی تیروئید می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها