أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۳۹۹۳۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
کاپیتان تیم فوتبال پدیده خراسان گفت: «اکبرپور خیلی استقلالی است و تصمیمش را گرفته تا خداحافظی کند.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه نود، رضا عنایتی از جمله بازیکنانی است که در هر شرایطی به رسانه‌ها احترام می‌گذارد و همیشه پاسخگوی آنها است. او برخلاف عده‌ای از فوتبالیست‌ها که برای خودشان رسانه خاصی دارند، از این کارها بلد نیست و همه را به یک چشم می‌بیند.

 

عنایتی از لحاظ اخلاقی نیز سرآمد خیلی از بازیکنان است و همین باعث شده تا هر هواداری او را دوست داشته باشد. در این رابطه و در خصوص شرایط تیم پدیده گفتگو با عنایتی را بخوانید.

 

* چه احساسی داری که پس از 13 سال آن هم با بازوبند کاپیتانی برای تیم شهرت بازی می‌کنی؟

- واقعا خوشحالم البته از یک بابت دیگر هم حس خوبی دارم آن هم این است که خوشحالم پس از سال‌ها مشهد در لیگ‌برتر نماینده دارد.

 

* قبول داری شاید عده‌ای از هواداران که 10 یا 12 سال پیش به دنیا آمده‌اند تو را زیاد نشناسند و فکر کنند یک غیربومی هستی و برای پدیده بازی می‌کنی؟

- الان دیگر هواداران حرفه‌ای شده‌اند و خیلی زود رزومه بازیکنان را در می‌آورند و می‌شناسند. فکر کنم آنها می‌دانند من مشهدی هستم هرچند شاید عده‌ای هم نشناخته باشند که بازی اول خواهند شناخت (می‌خندد).

 

* خیلی‌ها روزی که پدیده لیگ‌برتری شد به این فکر بودند و حتی شایعه درست کردند که این تیم بازار نقل و انتقالات را به هم می‌ریزد و میلیاردی هزینه می‌کند اما خوشبختانه این کار را نکرد.

- سیاست باشگاه بر این بود که میلیاردی هزینه نکند و امیدوارم در آینده نیز این کار را ادامه دهند. به نظرم سیاست خوبی در پیش گرفته شده و همین که مثل استیل‌آذین‌ چند سال پیش و خیلی از تیم‌های دیگر هزینه نکرده برنده است.

 

* می‌دانی برنامه باشگاه چیست؟ سال اول برای سقوط نکردن می‌جنگید؟

- قطعا همه تیم‌هایی که سال اول پا به لیگ برتر می‌گذارند باید هدف اولشان بقا در لیگ باشد چون خیلی از تیم‌ها این کار را نکردند و مجددا راهی دسته اول شدند. ما باید اول برای نیفتادن مبارزه کنیم و سال‌های بعد برای رتبه گرفتن.

 

* خودت ضعف پدیده را در چه می‌بینی؟

- ضعف آنچنانی ندارد و فقط کمی تجربه لازم برای بازی در لیگ‌برتر را ندارد که فکر کنم بازی اول را سپری کنیم تیم راه می‌افتد.

 

* از توماس هسلر راضی هستی؟

- کارش فوق‌العاده است و تمریناتش هیچ بازیکنی را خسته نمی‌کند.

 

* فکر نمی‌کنی از این نوع مربیان در لیگ‌برتر هرچه زیادتر باشند بهتر است؟

- جلوی ضرر هر کاری را هر موقع بگیری استفاده است و فکر کنم هنوز هم دیر نشده که از این نوع مربیان وارد فوتبال شوند. من که راضی هستم چون کارش حرف ندارد.

 

* جریان اکبرپور چه شد گفته بودی نمی‌گذاری خداحافظی کند ولی انگار به پدیده نیامده و جواب تلفن تو را هم نمی‌دهد؟

- من چند بار با او صحبت کردم ولی دیدم اکبرپور خیلی استقلالی است و تصمیمش را گرفته تا خداحافظی کند. بالاخره هر بازیکن اخلاق خاص خودش را دارد و من هم نمی‌توانم عقیده او را عوض کنم.

 

* کارش درست است؟

- من نمی‌توانم نظر دهم ولی اکبرپور در استقلال به حقش نرسید و در حق او نامردی شده. در استقلال امثال طالب‌لو، امیرآبادی و خیلی‌های دیگر کم زحمت نکشیده بودند اما متأسفانه برخورد خوبی با آنها نشده و اکبرپور هم از آن دسته بازیکنانی است که باید به او کمک می‌کردند.

 

* خود تو هم این شرایط را داشتی. از این بابت ناراحت نیستی؟

- من هنوز هم عاشق استقلال هستم ولی آدمی نیستم زیر بار حرف نادرست بروم. من هر چیزی را تحمل نمی‌کنم و چیزی که به ضررم باشد هر کجا که باشد واکنش نشان می‌دهم. من چهار سال با هواداران زندگی کردم و آنها را فراموش نخواهم کرد.

 

* نکند تو هم مثل خیلی از فوتبالیست‌ها نتوانی با پیراهن محبوبت از فوتبال خداحافظی کنی؟

- فعلا که در پدیده دارم فوتبال بازی می‌کنم و فکر خداحافظی نیستم.

 

* آخر بازیکنی مثل علی کریمی هر کاری کرد تا پرسپولیس چراغ سبز نشان دهد و برگردد با تیم محبوبش خداحافظی کند نتوانست و در نهایت عجیب و غریب کنار رفت؟

- در فوتبال ما خداحافظی معنایی ندارد و من هم در حد کریمی،‌ مهدوی‌کیا و مجیدی نیستم که بخواهم در مورد خداحافظی‌ام حرف بزنم. وقتی خداحافظی مهدوی‌کیا را دیدم گریه کردم. سایرین نیز همین‌طور ولی اگر روزی استقلال نخواهد من با پیراهن این تیم بازی و خداحافظی کنم خودم شماره 11 استقلال را دارم. آن را در خانه می‌پوشم و به پسرم (معین) می‌گویم یک عکس از من با پیراهن استقلال بگیرد و بعد از فوتبال کنار می‌روم. همین عکس را قاب می‌گیرم تا یادگاری نگه دارم. البته کفش‌هایم را نیز کنارش آویزان می‌کنم تا دیده شود.

 

* از امیر قلعه‌نویی ناراضی نیستی که چراغ سبز نشان نداد تا به استقلال برگردی؟

- اصلا ناراحت نیستم و از تبلیغ کردن هم متنفرم. هیچ موقع هم خود شیرینی برای کسی نمی‌کنم تا تحت هر شرایطی بمانم.

 

* چرا عده‌ای تا از استقلال می‌روند سرمربی را می‌زنند اما تو این کار را نکردی با اینکه بیشتر حقت بود در استقلال بازی کنی؟

- من با کسی مشکل ندارم که از او انتقاد کنم و اگر هم داشته باشم حرفم را می‌زنم و ترسی هم ندارم.

 

* راستی با منتشر شدن رقم قراردادها موافق هستی؟

- چیز بدی نیست و من ناراحت نیستم ولی سئوالی از آقای تاج دارم که آیا این همه شعار در مورد تیم‌های بدهکار عملی شده و جلوی تیم‌های بدهکار را گرفته‌اند؟ چطور فوتبالیست‌ها مالیات پول‌هایی را که نگرفته‌اند بدهند ولی کسی در فدراسیون و سازمان لیگ نباشد به فکر آنها باشد؟ الان ما از تیم‌هایی که طلب داریم باید به کدام مرجع بگوییم؟ متأسفانه فوتبال شده ابزاری تا برخی واقعیت‌ها را پنهان کنند!‌چون مردم فوتبال را دوست دارند و پیگیر آن هستند همه دنبال آن می‌روند. ای کاش در سایر ورزش‌ها نیز شفاف‌سازی شود و مهم‌تر از همه در سایر حوزه‌ها نیز این کار را بکنند تا معلوم شود بعضی‌ها چه پول‌هایی را می‌گیرند و این فوتبالیست‌ها هستند که مالیات پول نگرفته را هم می‌دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها