أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۹۹۵۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
پاکستان یکی از کشورهایی است که بزرگ‌ترین ذخایر زغال سنگ دنیا را در اختیار دارد و استخراج از این معادن به عهده کارگرانی است که از شهرهای مختلف به ویژه ایالت «خیبر‌پختونخواه» به معادن آمده و شرایط سخت کار در آنجا را پذیرفته‌اند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در لاهور، پاکستان یکی از کشورهایی است که بزرگترین ذخایر زغال سنگ دنیا را در اختیار دارد و استخراج از این معادن به عهده کارگرانی است که از شهرهای مختلف به ویژه ایالت «خیبر‌پختونخوا» به معادن زغال‌سنگ می‌آیند و تمام شرایط سخت و دشوار کار در معادن را پذیرفته‌اند.

معدن زغال سنگ «چو آسید شاه» نزدیک شهرستان «چکوال» در ایالت پنجاب قرار دارد.

 4 معدنچی در هر روز 1 تن زغال سنگ استخراج و در قبال آن هزار روپیه دریافت می‌کنند که این مبلغ را باید با هم تقسیم کنند.

زغال سنگ‌ها با کمک الاغ از دالان‌های باریک معدن به خارج انتقال می‌یابد و سپس زغال‌سنگ‌ها در کامیون‌هایی که به همین منظور اطراف معدن مستقر شده‌ بار زده می‌شود تا در سراسر پاکستان توزیع گردد.

کارگران معدن به رغم دشوار بودن کار خود را سر زنده نگاه می‌دارند و بازی «کریکت» همچنین تماشای تلویزیون بخشی از سرگرمی‌های آنهاست.

«شفیع الله» یکی از کارگران معدن که فقط 14 سال سن دارد، خود را بزرگتر نشان می‌دهد و تلاش می‌کند با کار در معدن به خانواده خود کمک کند اما سایر کارگران اجازه نمی‌دهند وی وارد معدن شود و در عوض از وی می‌خواهند با درست کردن چای و آوردن آب آنها را همراهی کند.

همه معدن‌چی‌ها مانند برادر کوچک خود از سمیع‌الله مواظبت می‌کنند تا او بتواند کمک خرج خانواده‌اش باشد.

کارگران معدن مانند یک خانواده بزرگ هستند و کارها از جمله پختن نان و شستن لباس‌ها را بین خود تقسیم کرده‌اند این صمیمیت و یکرنگی باعث شده حتی در شرایط سخت زندگی در معدن زغال‌سنگ لذت ببرند و یار و غمخوار یکدیگر باشند.

محل قرار گرفتن معدن از فاصله دور

ورودی معدن زغال سنگ

شفیع الله در حال حمل آب

معدن چی ها در حال بازی کریکت

معدن‌چی در حال حمام کردن

کارگران معدن در حال تماشای تلویزیون

کارگران معدن در حال نماز خواندن

تقسیم کار و پختن نان توسط یکی از کارگران معدن

زغال‌سنگ ها به کامیون بار زده می شود تا در سراسر کشور توزیع شود


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها