أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۸۱۶۸۶
زمان انتشار: ۱۹:۴۵     ۰۸ دی ۱۳۹۳
بورس اوراق بهادار تهران با تاثیر منفی هلدینگ خلیج فارس به مسیر نزولی خود ادامه داد و با افت 200 واحدی شاخص مواجه شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از  اقتصاد آنلاین،بورس اوراق بهادار تهران که به دلیل ابهامات سیاسی و اقتصادی در رکود قرار داشته و روزهای خوبی را تجربه نمی‌کند، در معاملات سومین روز هفته نیز به روند نزولی خود ادامه داد و با افت 201 واحدی مواجه شد.

البته بازگشایی نماد هلدینگ خلیج فارس در روزهای گذشته و عدم تعدیل پیش بینی سود این شرکت موجب شد تا بزرگ ترین شرکت بورسی تاثیر منفی زیادی در افت شاخص داشته باشد به طوری که در معاملات امروز سعی شد تا با واسطه حقوقی‌ها اندکی از تاثیر منفی این شرکت بر شاخص کاسته شود. تا جایی که در معاملات امروز "فارس" به کمک حقوقی ها تا مثبت 4 درصد هم افزایش پیدا کرد، اما در پایان معاملات امروز به روند منفی خود ادامه داد و تاثیر 37 واحدی در افت شاخص گذاشت.

  بر این اساس در ابتدای معاملات امروز شاخص بورس با صدرنشینی هلدینگ خلیج فارس افت 300 واحدی را تجربه کرد. اما در نیمه معاملات این افت تا سطح 100 واحد نیز کاهش یافت. مجددا شاخص بورس با تاثیر منفی شرکتها با افت 201 واحدی مواجه شد و به کانال 69 هزار و 424 واحد رسید.

در معاملات امروز علاوه بر تاثیر 37 واحدی هلدینگ خلیج فارس، بانک اقتصاد نوین، بانک صادرات، ایران خودرو، ملی مس، مپنا و گل گهر بیشترین تاثیر را در افت شاخص گذاشتند. در مقابل رشد قیمت شرکتهای چادرملو، ایران ترانسفو و فولاد مبارکه مانع از افت بیشتر بورس شدند.

در معاملات روز دوشنبه حجم معاملات به 694 میلیون سهم رسید و ارزش معاملات هم از 246 میلیارد تومان عبور کرد. با افت شاخص و روند نزولی قیمت ها ارزش بازار سرمایه نیز تا سطح 313 هزار میلیارد تومان افت کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها