کد خبر: ۲۸۲۷۰۳
زمان انتشار: ۲۳:۰۰     ۱۱ دی ۱۳۹۳
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: تامین اقلام مورد نیاز شب عید مردم باید با قیمت مناسب بین مردم توزیع شود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر ؛ جلسه تنظیم بازار صبح پنجشنبه با حضور نیازعلی ابراهیمی پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی، ناطق معین الدین رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین، معاونین، مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد.

نیازعلی ابراهیمی پاک در این جلسه اظهارداشت: تامین اقلام مورد نیاز مردم در بازار برای شب عید آرامش روحی و روانی را در بین مردم فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه امسال وظیفه تنظیم بازار بر عهده وزارت جهاد کشاورزی نهاده شده است افزود: با توجه به اینکه اولین تجربه در تهیه و تنظیم بازار شب عید را داریم بنابراین باید با توجه و حساسیت بیشتری وارد عمل شویم.

ابراهیمی پاک تاکید کرد: عمدتا حساسیت ها بر فراوانی عرضه مواد غذایی است و فراوانی و توزیع مناسب اقلام شب عید مردم بسیار مهم  است و باید اقلام با قیمت مناسب در بین مردم توزیع شود.

وی خاطر نشان کرد: برای توزیع مناسب میوه باید سازمان تعاون روستایی با جدیت و پیگیری بیشتر وارد عمل شود تا مردم در تهیه میوه شب عید با مشکل روبرو نشوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به مصرف بیشتر مواد پروتئینی شهروندان در شب عید اظهارداشت: برای مواد پروتئینی مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز باید پیش بینی های لازم برای ذخیره سازی این مواد انجام شود تا یکماه بعد از عید نیز مردم با کمبود تهیه این مواد مواجه نشوند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این جلسه گفت: استان قزوین یکی از استان های  مهم درصنعت مرغداری کشور است که حمایت از این بخش، تاثیر مستقیمی در رشد، ارتقاء جایگاه و بهره وری بیشتر بخش تولید در استان خواهد داشت.

یوسف جلوخانی افزود: ا ستان قزوین با داشتن قابلیت های متنوع دام و طیور در صورت برنامه ریزی مناسب قادر است در تنظیم بازار در فرآورده های دامی و گوشت مرغ و گوشت  قرمز نقش مهمی ایفا کند.

وی عنوان کرد: روزانه ۱۸۰ تن تخم مرغ در استان تولید می شود که ۳۰ الی ۴۰ تن در داخل استان مصرف و مابقی به خارج از استان عرضه می شود.

جلوخانی تاکید کرد : با هماهنگی اداره کل دامپزشکی و اختصاص سردخانه هایی برای نگهداری مرغ و گوشت قرمز برای تامین مواد پروتئینی مردم در ایام عید مشکلی پیش نخواهد آمد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین نیز در این جلسه در خصوص میزان برآورد مصرف سیب درختی و پرتقال استان در ایام عید، بیان کرد: یک هزار و ۱۰۰ تن پرتقال و ۶۰۰ تن سیب درختی جهت توزیع بین مردم جهت تنظیم بازار پیش بینی شده است.

ناطق معین الدین تاکید کرد:  کلیه میوه های خریداری شده از استان های تامین کننده قبل از اسفند ماه سال جاری در سردخانه های استان باید ذخیره و نگه داری شوند.

وی خاطر نشان کرد: نظارت‌ها بر بازار به نحوی توسط ارگان های ذیربط صورت خواهد گرفت تا سودجویان اجازه افزایش قیمت و اجحاف به مردم را نداشته باشند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۳۰ هزار تن سیب از باغات استان برداشت می شود که با برنامه ریزی مناسب می توان سیب مورد نیاز شهروندان را تامین کرد.

مسعود ربانی بر مدت و زمان عرضه میوه  طولانی  میوه  تاکید کرد و خواستار اجرای این طرح تا  بعد از پایان تعطیلات عید شد.

در پایان این جلسه؛ گزارشی از وضعیت گوشت قرمز، مرغ  و تخمن مرغ و میوه  ارائه شد و مشکلات مربوطه به قیمت و عرضه این محصولات بیان شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها