أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۳۱۶۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۳     ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
آرایش سیاسی- اقتصادی راهیافتگان به اتاق/ چرا کسانی که به دیدار هاشمی رفتند رای نیاوردند؟/ آقازاده‌ها به اتاق نرفتند/ خاموشی، دانشمند، میرصادقی، بهزادیان، عدالتیان و جمیلی و...به اتاق نرفتند
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «نسیم»، بزرگترین ماراتن برای ورود به پارلمان بخش خصوصی روز گذشته در مصلی تهران برگزار شد و 40 نفر عضو اتاق تهران که با رای دارندگان کارت بازرگانی انتخاب می شدند، مشخص شدند. با نگاهی به لیست 40 نفره افراد راه یافته متوجه می شویم که اکثر کرسی های اتاق هشتم تهران به اعضای ائتلاف برای فردا رسید و چیزی که از قبل می شد پیش بینی کرد به وقع پیوست.

به گزارش نسیم، از ماههای قبل کسانی که تحت لوای ائتلاف های دیگر در دوره های گذشته انتخابات شرکت کرده بودند، زیر پرچم ائتلاف برای فردا وارد صحنه انتخابات شدند تا این ائتلاف به نوعی ائتلاف تغییر کرده ها نام بگیرد. حمایت ویژه برخی از دولتی ها از این ائتلاف نیز در هفته های گذشته شرایط را به نحوی کرد که کفته ترازو به نفع این ائتلاف سنگینی کند، تا در نهایت همان چیزی که دولتی ها می خواستند از صندوق های رای خارج شود. در میان 40 عضو راه یافته به اتاق 35 نفر از منتخبین عضو ائتلاف برای فردا هستند.

نفر نخست انتخابات دیروز همان طور که پیش بینی میشد، یحیی آل اسحاق عضو ائتلاف بزرگ بود، که در انتخابات این دوره نامش در لیست های انتخاباتی برای فردا و فراگیر ایرانی آباد هم دیده می شد. محمدرضا انصاری، غول بزرگ خدمات فنی مهندسی و ساختمان سازی و رئیس شرکت کیسیون هم توانست با حدود 200 رای کمتر نسبت به آل اسحاق به اتاق تهران راه پیدا کند. مسعود خوانساری و سیده فاطمه مقیمی نیز به عنوان نفرات سوم و چهارم نیز از ائتلاف برای فردا راهی اتاق بازرگانی تهران شدند. همچنین در میان اعضای راه یافته به اتاق نام محمد امیرزاده مدیرعامل شرکت دیداس و از دوستان صمیمی معاون اول رئیس جمهور هم دیده می شود.

ائتلاف خواستاران تحول، دیگر ائتلاف مدعی برای حضور در انتخابات هم تنها دو کرسی برای حضور در انتخابات در میان 40 نفر و غیر از اعضای مشترک با ائتلاف های دیگر به دست آورد که همان طور که پیش بینی می شد، فاطمه دانشور و پدرام سلطانی این دو عضو راه یافته به اتاق تهران بودند. بهزادیان، عدالتیان و چند تن دیگر از اعضای شاخص این ائتلاف راهی به اتاق تهران پیدا نکردند. این ائتلاف که در روزهای پایانی منتهی به انتخابات به دیدار هاشمی رفسنجانی رفته بود در این دوره از انتخابات نتوانست توفیق زیادی به دست بیاورد.

اما ائتلاف بزرگ که اکثریت اتاق تهران در دوره هفتم را تشکیل می داد، هم در میان اعضای شاخص راه یافته  تنها، یحیی آل اسحاق و محمد حسین برخوردار را دارد و اثری از بعضی از اعضای شاخص مانند ابراهیم جمیلی، پورفلاح و راسخ، علا میرمحمد صادقی و خاموشی در میان اعضای نهایی دیده نمی شود.

در میان اعضای ائتلاف پیشگامان هم تنها اسدالله عسگراولادی پیرمرد کهنه کار اتاق به این دوره راه یافت و مسعود دانشمند به عنوان ناکام بزرگ این دوره از انتخابات نام گرفت.

ائتلاف نوپای فراگیر ایرانی آباد هم کوروش پرویزیان و خلیلی عراقی را در میان نفرات نهایی داشت و البته نام محمد حسین برخوردار و یحیی آل اسحاق هم به عنوان اعضای ائتلاف در لیست نفرات راه یافته به اتاق دیده می شود.

اما ائتلاف کارآفرینان توسعه گرا بدون هیچ سهمیه ای به عنوان ناکام بزرگ این دوره از انتخابات به شمار می رود. دست محمد صدر هاشمی نژاد میلیاردر معروف و موسس بانک اقتصاد نوین هم که هزینه زیادی را برای حضور در انتخابات کرده بود، از راه یابی به اتاق ناکام ماند.

اما نکته پرحاشیه انتخابات این دوره ثبت نام آقازاده ها بود که البته هیچ کدام از آن ها راهی به اتاق پیدا نکردند و تنها مهدی جهانگیری برادر معاون اول رئیس جمهور با حمایت ائتلاف برای فردا  به اتاق بازرگانی رفت.

محسن نهاوندیان، حمیدرضا عارف و سید هادی رضوی،به عنوان ناکامان بزرگ این دوره از انتخابات به حساب می آیند.

در جمع بندی انتخابات دوره هشتم اتاق می توان گفت ائتلاف برای فردایی ها با حضور اصلاح طلبان و حمایت برخی از دولتی ها توانستند اکثر کرسی های اتاق را در اختیار بگیرند تا بسیاری از اعضای سنتی و قدیمی اتاق پشت در بسته باقی بمانند. حالا باید دید ائتلاف برای فردا که با شعارهایی مانند ارتقا نقش اتاق در جامعه و افزایش اختیارات هیات نمایندگان به اتاق راه یافته است در نهایت به چه شکل به کار خود ادامه خواهند داد و تعامل آن ها با دولت چگونه خواهد بود. اتاق تهران از گذشته نقش زیادی در اتاق ایران بر عهده دارد و مطمئنا اعضای ائتلاف برای فردا از امروز به فکر تسخیر کرسی های اتاق ایران هستند. برای به دست آوردن کرسی های هیات رئیسه اتاق تهران هم یحیی آل اسحاق رقابت سنگینی با اعضای شاخص ائتلاف برای فردا مانند جهانگیری و انصاری خواهد داشت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها