يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۰۳۳۶۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۰     ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
در انتخابات روز دوشنبه اتاق بازرگاني تهران تنها ۱۳ نفر از کانديداهاي دوره هفتم حضور داشته و مابقي چهره ها ناکام ماندند. چهره هايي که سال ها در اتاق بازرگاني بوده و هر کدام اسامي شناخته شده و معتبر داشتند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خراسان، انتخابات اتاق بازرگاني تهران با تغييرات گسترده و خداحافظي برخي چهره هاي قديمي و حضور چهره هاي جديد به پايان رسيد و اگرچه برخي چهره هاي قديمي همانند آل اسحاق، خليلي عراقي و عسگراولادي در دور جديد انتخابات نيز برگزيده شدند اما ورود چندين چهره جديد، ناکامي اکثر کانديداهاي اصلاح طلبان و راي نياوردن اکثر چهره هاي نزديک به مسئولان دولتي و خداحافظي علاء ميرمحمد صادقي و علي نقي خاموشي به عنوان ۲ چهره قديمي که از ابتداي انقلاب با حکم امام راحل عضو هسته نخستين اتاق بازرگاني پس از انقلاب بودند، از نکات قابل توجه انتخابات اتاق بازرگاني تهران بود.

غلامحسين شافعي رئيس فعلي اتاق ايران نيز مجددا توانست راي نخست انتخابات اتاق بازرگاني مشهد را به خود اختصاص دهد.

به گزارش اقتصاد نيوز در انتخابات روز دوشنبه اتاق بازرگاني تهران که در ۴ گروه بازرگاني، صنعت، معدن و کشاورزي برگزار شد، تنها ۱۳ نفر از کانديداهاي دوره هفتم حضور داشته و مابقي چهره ها ناکام ماندند. چهره هايي که سال ها در اتاق بازرگاني بوده و هر کدام اسامي شناخته شده و معتبر داشتند.

به نظر مي رسد گروه ائتلاف براي فردا که يکي از اهداف آن جذب مديران نسل دوم و سوم در اتاق بود به هدف خود رسيد و نهايتا جمع کثيري از چهره هاي شناخته شده در گروه سنتي مجمع فعالان توسعه، گروه خواستاران تحول و پيشگامان وفاق را کنار زدند.

ليست موسوم به خواستاران تحول در اتاق بازرگاني که در روزهاي گذشته تحرکات زيادي داشت و ديدارهايي با آيت ا... هاشمي رفسنجاني، محمدرضا عارف و برخي ديگر از چهره هاي اصلاح طلب داشت، نتوانست توفيقي کسب کند و از اين ليست افراد معدودي از جمله محسن مهرعليزاده، فاطمه دانشور (عضو فعلي شوراي شهر تهران) و کورش پرويزيان (مدير عامل بانک سينا) راي آوردند.

حذف بازرگانان معروف

مهمترين اتفاق بخش بازرگاني را بايد در حذف دو چهره تاثيرگذار ديد؛ جايي که سيد حميد حسيني و مجيدرضا حريري دو عضو تاثيرگذار اتاق فعلي از راهيابي به اتاق تهران بازماندند.

جمشيد عدالتيان و محمد مهدي رئيس زاده دو نامزد شاخص ديگري بودند که پس از سال ها حضور در اتاق نتوانستند به پارلمان بخش خصوصي راه يابند.

مسعود دانشمند و مرتضي عراقچي (برادر عباس عراقچي معاون وزير خارجه) دو وزنه اصلي ليست ائتلاف بزرگ در بخش بازرگاني و سيد محمد صدرهاشمي نژاد (موسس بانک اقتصاد نوين) ديگر ناکامان بزرگ انتخابات در بخش بازرگاني بودند.

ناکامي رئيس ۳۰ ساله اتاق

راي نياوردن علي نقي خاموشي (عضو قديمي و رئيس اسبق اتاق بازرگاني ايران که ۶ دوره و حدود ۳۰ سال رياست اتاق ايران را بر عهده داشت) مهمترين اتفاق در بخش صنعت بود.

از ناکامي محمدمهدي راسخ (دبير کل اتاق تهران)، مسعود حجاريان مديرعامل بيمه ملت (برادر سعيد حجاريان) و مجيد صدري مديرعامل رايتل مي توان به عنوان اتفاق ويژه اين بخش ياد کرد اما محسن مهرعليزاده چهره نام آشنايي است که براي نخستين بار از بخش صنعت به اتاق بازرگاني راه يافت.

معدن و دو ناکام بزرگ

همانطور که انتظار مي رفت پدرام سلطاني و فريال مستوفي توانستند رأي اول و دوم اين بخش را از آن خود کنند اما علاءميرمحمدصادقي، عضو برجسته حزب مؤتلفه و علي اصغر بهرامن رئيس خانه معدن که هر دو سابقه زيادي در اتاق بازرگاني دارند، در اتفاقي عجيب نتوانستند در بين ۴ منتخب بخش معدن باشند تا دو چهره جديد به نام هاي "مرتضي لطفي ” و ” سيد بهادر احراميان” جايگزين آنها شوند.

دو اتفاق غير منتظره ديگر در کشاورزي

همگان فکر مي کردند محمدرضا بهزاديان نژاد (چهره اصلي ليست اصلاح طلب خواستاران تحول) که در بخش کشاورزي شرکت کرده بتواند با راي اول اين بخش به اتاق راه پيدا کرده و سوداي رياست را نيز داشته باشد. اما در کمال ناباوري، او مغلوب شد تا براي دومين بار پياپي نتواند به اتاق راه پيدا کند.

البته او دور قبل، ردصلاحيت شده بود.

شاهرخ ظهيري نيز که از او به عنوان پدر صنعت غذا ياد مي شود، ديگر گزينه شناخته شده و مطرح گروه ائتلاف بزرگ در انتخابات بود که ناباورانه موفق به کسب رأي نشد.

فهرست ناکامان بزرگ انتخابات

در مجموع ناکامان بزرگ اين انتخابات عبارتند از: علي نقي خاموشي با سابقه ۳۰ سال رياست اتاق بازرگاني ايران، علاء مير محمد صادقي، با سابقه حضور در اتاق بازرگاني تهران از ابتداي انقلاب تا کنون، محمدرضا بهرامن، مسعود دانشمند، ابراهيم جميلي، شاهرخ ظهيري، مهدي راسخ، ايرج حسابي (فرزند مرحوم پروفسور محمود حسابي، دانشمند پرآوازه کشور)، محمدرضا نجفي منش، محسن نهاونديان (پسر محمد نهاونديان، رئيس دفتر رئيس جمهور و رئيس سابق اتاق بازرگاني ايران)، سيد رضا نوراني، محمدرضا بهزاديان، سيد حميد حسيني (خزانه دار اتاق بازرگاني تهران)، جمشيد عدالتيان شهرياري، پرويز شهپر، توفيق مجدپور، مرسل صديق، عباس وطن پرور، حميدرضا عارف (فرزند محمد رضا عارف)، محسن حاجي بابا، مجيد رضا حريري، محمد مهدي رئيس زاده، ابوالحسن خليلي، محمد صدر هاشمي، عضو هيات مديره بانک اقتصاد نوين، سيد هادي رضوي (داماد محمد شريعتمداري، معاون اجرايي رئيس جمهور) و مسعود حجاريان (برادر سعيد حجاريان، فعال سياسي)

نتايج انتخابات اتاق تهران

گروه بازرگاني ۱ يحيي آل اسحاق ۱۳۰۸ راي

۲ محمد انصاري ۱۰۹۷ راي

۳ مسعود خوانساري ۱۰۵۵ راي

۴ فاطمه مقيمي ۸۸۴ راي

۵ محسن بهرامي ۸۲۷ راي

۶ مهدي شريفي نيک نفس ۸۱۲ راي

۷ ناصر رياحي ۸۰۳ راي

۸ فاطمه دانشور ۷۸۱ راي

۹ محمد اميرزاده ۷۳۸ راي

۱۰ اسد ا... عسگراولادي ۷۰۸ راي

۱۱ محمدرضا زهره وندي ۷۰۷ راي

۱۲ محمد لاهوتي ۶۸۱ راي

۱۳ سيد رضي ميري ۶۸۰ راي

۱۴ علي سنگينيان ۶۶۰ راي

۱۵ عباس آرگون ۶۵۳ راي

۱۶ فرهاد فزوني ۶۵۳ راي

گروه صنعت ۱ محسن خليلي عراقي ۱۰۸۵ راي

۲ مهدي جهانگيري ۹۸۱ راي

۳ علي شمس اردکاني ۹۰۳ راي

۴ مهدي پورقاضي ۸۴۵ راي

۵ سيد محمد اتابک ۸۴۲ راي

۶ کوروش پرويزيان ۷۳۶راي

۷ سيد حسين سليمي ۷۱۰ راي

۸ محسن مهرعليزاده ۶۸۳ راي

۹ رضا پديدار ۶۶۹ راي

۱۰ حميدرضا صالحي ۶۵۷ راي

۱۱ محمود نجفي ۶۴۵ راي

۱۲ محمدحسين برخوردار ۶۳۸ راي

۱۳ عليرضا کلاهي صمدي ۶۳۷ راي

۱۴ احمد کيميايي اسدي ۶۳۶ راي

بخش معدن ۱ پدرام سلطاني ۱۱۱۹ راي

۲ فريال مستوفي ۸۹۲ راي

۳ مرتضي لطفي ۷۱۸ راي

۴ سيد بهادر احراميان ۷۰۳ راي

بخش کشاورزي ۱ احمد صادقيان ۹۴۳ راي

۲ حامد واحدي ۸۲۹ راي

۳ کاوه زرگران ۸۱۱ راي

۴ مهدي معصومي اصفهاني ۷۳۵ راي

۵ حسن فروزان فرد ۷۲۹ راي

۶ عليرضا خائف ۷۰۲ راي
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها