يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۰۴۹۰۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
سرمربی چلسی پس از تساوی مقابل ساوت‌همپتون به نظر داور اعتراض کرد اما با وجود این تاکید کرد نظر او در مقابل نظر داور اهمیتی ندارد.
ایسنا: آبی‌های لندن در هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس در استمفوردبریج میزبان ساوت‌همپتون بودند که در پایان با تساوی یک بر یک مقابل این تیم متوقف شدند. با این نتیجه، چلسی 64 امتیازی شد و همچنان در صدر جدول رده بندی لیگ برتر جزیره قرار دارد و ساوت‌همپتون هم با 50 امتیاز رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.

دیگو کاستا در دقیقه 11 برای چلسی گلزنی کرد اما در دقیقه 19، دوسان تادیچ از روی نقطه پنالتی برای ساوت‌همپتون گلزنی کرد تا نتیجه دیدار تا پایان مسابقه، تساوی یک بر یک باشد. تساوی در این دیدار موجب شد چلسی نتواند اختلاف امتیازی‌اش با منچسترسیتی، تیم دوم جدول را به عدد هشت برساند. آبی‌ها اکنون با اختلاف 6 امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به سیتی در صدر هستند.

ژوزه مورینیو بر این باور است که برای دومین بار در این فصل مقابل ساوت‌همپتون، داوران مسابقه اشتباه کرده‌اند تا تیمش امتیاز از دست بدهد. مورینیو در ماه دسامبر و پس از رویارویی با ساوت‌همپتون در سنت مری، به خاطر آنکه داور برای تیمش پنالتی نگرفت و به جای آن به سسک فابرگاس به خاطر تمارض کارت زرد نشان داد، به انتقاد از داور پرداخت و اعلام کرد کمپینی در لیگ انگلیس علیه چلسی شکل گرفته که مانع از نتیجه گیری این تیم می‌شود. این صحبت‌ها موجب شد تا آقای خاص با جریمه‌ای 25 هزار پوندی از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس مواجه شود.

مورینیو بر این باور است خطای نمانیا ماتیچ که منجر به گرفتن یک ضربه پنالتی برای ساوت‌همپتون شد، به هیچ وجه خطا نبوده است. وی همچنین تاکید کرد روی برانیسلاو ایوانوویچ، مدافع تیمش در محوطه جریمه حریف خطا شده و داور باید آن را پنالتی می‌گرفته است.

ژوزه مورینیو در این‌باره گفت: از شرایط کنونی تیمم راضی هستم. ما با 6 امتیاز برتری نسبت به منچسترسیتی در صدر جدول هستیم اما از اینکه مقابل ساوت‌همپتون مساوی کردیم، به هیچ وجه حس خوبی ندارم. اگر بازی پیشین ما مقابل این تیم را هم به یاد بیاورید، متوجه می‌شوید که در آن دیدار برای ما یک پنالتی گرفته نشد که باید گرفته می‌شد و در این دیدار هم برای آنها یک پنالتی گرفته شد که به نظر من نباید گرفته می‌شد. این بدان معناست که ما می‌توانستیم مقابل ساوت‌همپتون در دو دیدار این فصل، 6 امتیاز بگیریم که اکنون با کسب دو تساوی، فقط دو امتیاز از رویارویی با آنها نصیب ما شده است. البته نظرهای من اهمیتی ندارند و چیزی که اهمیت دارد، تصمیم‌های مایک دین، داور مسابقه است. یک تصمیم او، گرفتن یک پنالتی برای ساوت‌همپتون بود و تصمیم دیگرش این بود که خطای روی ایوانوویچ، پنالتی نباشد.

البته گفته می‌شد که داور مسابقه می‌توانست به خاطر خطایی که روی ایوانوویچ رخ داده برای چلسی پنالتی بگیرد. وقتی این موضوع به مورینیو گفته شد، رو به مدیر رسانه‌ای خود کرد و گفت: تو باید حرف‌هایی که می‌زنم را کنترل کنی، در غیر این صورت... و سپس لب‌هایش را گزید!

مورینیو که در طول هفته گذشته درگیری‌های رسانه‌ای با گریم سونس، مفسر یک شبکه تلویزیونی به خاطر انتقاد از شیوه بازی چلسی مقابل پاری سن ژرمن داشت، در مورد خطای پنالتی که نمانیا ماتیچ انجام داد هم گفت: سونس بر این باور است بازیکنی که رویش خطا شده و از داور می‌خواهد که به بازیکن حریف کارت زرد نشان دهد، سزاوار گرفتن کارت زرد است اما نباید به بازیکنی که به قفسه سینه بازیکن دیگر لگد می‌زند، کارت زرد داد! به شبکه اسکای رفتم و کارشناسان آن به من گفتند که آن صحنه پنالتی بوده است. به شبکه بی بی سی رفتم و کارشناسان آن به من گفتند آن صحنه پنالتی نبوده است. به رادیو رفتم و کارشناسان آنجا هم به من گفتند که پنالتی نبوده است. در واقع به کارشناسان شبکه‌های مختلف پول داده می شود تا به جای من حرف بزنند اما من به عنوان یک مربی پول نمی گیرم که در مورد آنها حرف بزنم یا پاسخ حرف‌هایشان را بدهم. اگر روزی به عنوان کارشناس مشغول به فعالیت شدم، لباس یک مربی را به تن می‌کنم و در آنجا حضور می‌یابم. من در همه دیدارهایم موفق می‌شوم و کارشناسان هم موفق هستند. آن وقت است که می توانم مانند آنها انتقاد کنم و پدیده‌هایی مانند آنها باشم!

تنها چند دقیقه از آغاز نیمه دوم گذشته بود که نمانیا ماتیچ با خطایی که روی سادیو مانه انجام داد، خودش را در معرض دریافت کارت زرد دوم و اخراج در دومین دیدار پیاپی در لیگ برتر انگلیس قرار داد. به همین خاطر، مورینیو بلافاصله او را از زمین بیرون آورد و رامیرس را به میدان فرستاد. سرمربی پرتغالی چلسی در این مورد اظهار داشت: وقتی آن پنالتی به آن سادگی برای ساوت‌همپتون گرفته می‌شود، باید مطمئن باشید به همان سادگی کارت زرد دوم ماتیچ هم از راه خواهد رسید. به همین خاطر بود که ماتیچ را بیرون آوردم تا اخراج نشود.

مورینیو در ادامه به تمجید از شاگردانش پرداخت. چلسی هفته گذشته و در لیگ قهرمانان، به خاطر دریافت گل بیشتر در خانه نتوانست به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. سرمربی چلسی بر این باور است که تیمش اکنون در لیگ برتر انگلیس در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفته و با توجه به شکست یک بر صفر منچسترسیتی مقابل برنلی می تواند به نخستین قهرمانی در پنج سال گذشته دست یابد. مورینیو همچنین تاکید کرد با اینکه آرسنال که در رده سوم قرار دارد و هفت امتیاز از تیمش کمتر جمع آوری کرده همچنان در کورس قهرمانی حضور دارد. او در این خصوص گفت: اکنون فکر می‌کنم تیم‌های بیشتری در کورس قهرمانی هستند. همه چیز بستگی به شرایط یک تیم دارد. آنها سه بر یک به موناکو باختند و سه بر صفر وستهام را شکست دادند. همه چیز به خودشان بستگی دارد. اگر کسی در ابتدای فصل به من می‌گفت اوایل ماه مارس ما 6 امتیاز بیشتر از تیم دوم جدول با وجود یک بازی کمتر خواهیم داشت، بدون شک زیر حرف‌های او را امضا می کردم. هیچ شکی در این زمینه نداشتم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها