يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۱۳۰۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۰     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
مربی تیم فوتبال استقلال گفت: «اگر فکر می‌کنیم قلعه‌نویی از ما استفاده نمی‌کند روز اول و آخر ندارد همان لحظه باید کنار رفت.»
به گزارش پایگاه 598 به نقل ازجام نیوز، حضور اعضای هیات مدیره استقلال بر سر تمرینات این تیم سبب شد تا به طور موقت آرامش به این باشگاه بازگردد و استقلالی‌ها با انگیزه‌ای مضاعف در چند دیدار آینده به میدان بروند.

 

به این بهانه و اتفاقات تمرین چند روز قبل استقلال که بازیکنان با محمود فکری جلسه گذاشتند و مصاحبه آندرانیک تیموریان که گفته بود برخی‌ها به خاطر پول توجیبی حرف می‌زنند سراغ فکری یکی از دستیاران امیر قلعه‌نویی رفتیم.

 

او حرف‌های جالبی درباره کادرفنی و سایر مسایل پیرامون استقلال زد:

 

* حضور اعضا هیات مدیره بر سر تمرین را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- از این جهت که کارخوبی بود یا نه، من معتقدم این کارشان خوب بود. در این مقطع کار خوبی کردند که سر تمرین آمدند و درددل بچه‌ها را شنیدند و افشارزاده درباره اتفاقاتی که قرار است در آینده رخ دهد صحبت کردند. این ارتباط میان بازیکنان و کادرفنی با هیات مدیره باعث انگیزه برای بچه‌ها می‌شود.

 

* این حضور برای بازیکنان و کادرفنی پول شد یا فقط نمادین بود؟

- افشارزاده مسایل را مطرح کرد و گفت به دلیل جابه‌جایی باشگاه که دچار تاخیر شد مشکلات مالی هم پیش آمد و حتی گفتند می‌خواستیم زودتر خدمت بازیکنان برسیم اما چون پول نبود شرمنده شدیم. البته آنها هم تلاش‌شان را می‌کنند اما دست خودشان نیست.

 

* اینکه در زمان باخت‌ها سر و کله هیات مدیره پیدا می‌شود نوشدارو بعد از مرگ سهراب نیست؟

- احساس خود من هم این است که اگر زمان برد بیایند حتی اگر دست‌شان خالی باشد بهتر است اما حالا هم که آمدند کار خوبی کردند و باعث انگیزه‌ میان بچه‌ها شدند. امیدوارم زودتر تکلیف باشگاه مشخص شود.

 

* پس با این حساب حالا هم که آمدند مثل اینکه دست خالی بوده‌اند...

- بله؛ اسپانسر باشگاه تا حالا پول داده اما وقتی نمی‌داند فصل بعد هم هست یا نه چه کار باید بکند. موضوع سر 5 یا 10 میلیون نیست. می‌خواهند چند میلیارد بدهند اما نمی‌دانند روی چه حسابی. هر چند قول داده‌اند ظرف چند روز آینده اگر پول جور نشد از دوستان خودشان یا دوستان قلعه‌نویی پول بگیرند تا به بچه‌ها بدهند.

 

* این روزها نقد عملکرد استقلال زیاد شده و برخی هم بی‌محابا حمله می‌کنند...

- یک بخش از انتقادات را قبول دارم و به مردم حق می‌دهم ناراحت باشند و انتقاد کنند. واقعیت این است که نتیجه نگرفته‌ایم اما یکسری‌ها در این میان سوءاستفاده می‌کنند و چون رقیب استقلال هستند حاشیه درست می‌کنند. البته منظور من نفت تهران نیست به طور کلی می‌گویم، آنها هم در رسانه‌ها آدم خودشان را دارند و می‌خواهند ما را چون رقیب‌شان هستیم تضعیف کنند.

 

* اما طرح حضور منصوریان یا برکناری قلعه‌نویی از سوی خود استقلالی‌ها صورت می‌گیرد؟

- اگر استقلالی هستند باید بدانند جهت‌گیری آنها در نهایت به ضرر استقلال است. استقلالی اگر استقلالی است باید طرفدار تیم باشد نه شخص. فردا قلعه‌نویی می‌رود و مربی بعدی می‌آید اگر طرفدار واقعی باشند باید از مربی استقلال حمایت کنند نه فرد خاصی. اینکه میان طرفداران دسته‌بندی به وجود آورده‌اند درست نیست چون با این حساب اگر مربی خارجی بیاید استقلال بدون طرفدار می‌ماند چون یک عده طرفدار قلعه‌نویی هستند و یک عده طرفدار حجازی و منصوریان و مظلومی؛ اینطوری هیچ هواداری برای استقلال باقی نخواهد ماند.

 

* اما قلعه‌نویی می‌گوید به خاطر ضربه زدن به او استقلال را می‌زنند؟

- حالا که سوالات را شخصی‌تر کردید باید بگویم یکسری انتقادات به قلعه‌نویی درست است البته تنها استقلالی‌ها نیستند بلکه کسان دیگری هم هستند که استقلالی نیستند و می‌خواهند قلعه‌نویی نتیجه نگیرد. اما مشکل فقط کادرفنی یا بازیکنان نیستند وقتی یک مجموعه درست کار کند نتیجه هم حاصل می‌شود.

 

* شما قبول دارید کادرفنی در نتایج مقصر است این ایرادات را واضح می‌گوییم؟

- قبول دارم انتقاد به کادرفنی وجود دارد و خودمان در جلساتی که داریم ایرادات خودمان را می‌گوییم. یکسری از ایرادات را کادرفنی داشته که نتیجه نگرفته‌ایم و حق هم است اما نمی‌توانم الان این ایرادات را باز کنم ولی همین که قبول کردیم ایراد داریم کافی است.

 

* اینکه می‌گویند قلعه‌نویی به همکارانش میدان نمی‌دهد و همین باعث شده آنها با دل و جان در خدمت استقلال نباشند جزو این ایرادات است؟

- اینکه بخواهیم بگوییم هیچ کاری نمی‌کنیم درست نیست. کسی که چنین ناراحتی دارد باید آنقدر شهامت داشته باشد که کنار بکشد. کادرفنی هر کدام‌شان یکسری کارها را انجام می‌دهند. قرار نیست که همه وسط زمین باشند.

 

* خود شما چه وظیفه‌ای دارید؟

- من بیشترین کاری که نسبت به سال قبل انجام می‌دهم این است که با بازیکنان و کادرفنی صحبت کنم تا یکدل‌تر شویم. سال قبل تنش میان بازیکنان و کادرفنی زیاد بود. حتی میان اعضای کادرفنی هم تنش وجود داشت. یکی از کارهای من این است که با بازیکنان صحبت کنم تا تنش پیش نیاید. این وظیفه را در قبال کادرفنی هم دارم. خیلی کارها را انجام می‌دهیم که شاید دیده نشود ولی اگر کسی فکر می‌کند کاری نمی‌تواند انجام دهد بهتر است برود.

 

* شاید کاری که از شما گرفته می‌شود کمتر از توانایی و اسم شما باشد...

- یک وقت محمود فکری نفر اول است و کارایی دارد اما استفاده نمی‌شود اما وقتی دستیار هستید باید طبق نظر نفر اول کار کنید. قلعه‌نویی مربی‌ای است که کارش را بلد است؛ او چه در زمینه فنی و چه حواشی نه اینکه ضعف نداشته باشد اما نقاط قوت‌اش بیشتر است. تصمیم‌گیرنده اول و آخر خود قلعه‌نویی است. حالا چه من بخواهم یا نخواهم. در خیلی مواقع قلعه‌نویی کاری کرده که نظر من هم همین بوده و در برخی مواقع برخلاف نظر من عمل کرده ولی در هر صورت او نفر اول است. اگر فکر می‌کنیم قلعه‌نویی از ما استفاده نمی‌کند روز اول و آخر ندارد همان لحظه باید کنار رفت.

 

* گویا جلسه‌ای در تمرین چند روز پیش داشتید که گفته شده بازیکنان علیه قلعه‌نویی پیش شما حرف زده‌اند...

- من زمانی هم که بازی می‌کردم روزهایی بود که نتیجه نمی‌گرفتیم و بچه‌ها را جمع می‌کردم و صحبت می‌کردم و دلداری می‌دادم. آن روز هم بعد از صحبت‌های قلعه‌نویی بچه‌ها را جمع کردم تا درددل کنند و من بشنوم.

 

* اما قلعه‌نویی به شما اجازه برگزاری جلسه را نداده بود؟

- قلعه‌نویی قبل از آن صحبت کرد و ناراحت بود. آن لحظه هم نمی‌دانست بحث چی هست و فکر کرد بازیکنان خواسته‌اند صحبت کنند در صورتی که من آنها را جمع کرده بودم و قلعه‌نویی نخواست بیشتر صحبت بشود و گفت سریع‌تر تمرین را شروع کنیم. بعد از آن هم من به قلعه‌نویی توضیح دادم ماجرا چه بود. من به بچه‌ها گفتم این چهار بازی آبروی ماست و دل طرفداران با تیم است.

 

* پس ماجرا کودتا یا اعتصاب نبود؟

- دوستان من و قلعه‌نویی را دوست دارند و اینگونه تیتر زدند.

 

* آندو مصاحبه کرده و گفته مشکل استقلال مربی است نه بازیکن.

- اشکالی ندارد. آندو نظرش را گفته. درباره عملکرد استقلال خیلی‌ها نظر می‌دهند قرار نیست که جواب همه را بدهیم.

 

* اما در چنین شرایطی آندو به عنوان یک استقلالی حاشیه‌سازی می‌کند؟

- من بحث آندو را ندارم اما چند روز پیش برای شاهرخ و جواد زرینچه می‌گفتم؛ بعد از 14 سال بازی برای استقلال حجازی گفت فکری را نمی‌خواهم و من سرم را پایین انداختم و رفتم و یک کلمه هم مصاحبه نکردم تا اینکه ناصرخان یک روز مرا در دفتر فتح الله زاده دید و گفت در این مدت یک مصاحبه از تو ندیدم و ماجرای اخراج مرا تعریف و تشکر هم کرد. حالا نمی‌دانم آن زمان کار درست را ما کردیم یا دوستان که الان مصاحبه می‌کنند. با اینکه علیه حجازی مصاحبه نکردم منفور هواداران حجازی هم هستم. متاسفانه زمانه اینطوری شده است.

 

* اما آندو می‌توانست آخر فصل این مصاحبه را انجام دهد؟

- روزهای خوشی و ناخوشی یک روز تمام می‌شود و چیزی که می‌ماند معرفت و شخصیت آدم‌هاست. من الان با اینکه سال‌هاست از آن ماجرا می‌گذرد خیلی خوشحالم که آن کار را کردم و با وجدان راحت می‌خوابم که جلوی مربی خودم نایستادم و بی‌احترامی نکردم. آندو هم که از دوستان من است و رابطه خوبی با هم داریم باید بداند روزهای خوب و بد می‌آیند و می‌روند و احترام‌ها باقی می‌ماند تا فردا روزی که همدیگر را دیدیم شرمنده یکدیگر نباشیم. آندو اگر حمایت نمی‌کند چوب لای چرخ هم نگذارد.

 

* آندو گفته یک عده به خاطر پول توجیبی در کنار آقایان هستند...

- من مشکل خاصی با آندو نداشتم و می‌دانم منظورش شخص من نبوده، اما بهتر است سربسته صحبت نکنیم تا همه را زیر سوال نبریم. منصوریان هم یک بار گله کرد دستیاران قلعه‌نویی در دیدار برابر نفت سمت او نرفته‌اند که بعد معلوم شد و منظورش کس دیگری بوده چون من هم قبل و هم بعدش رفتم و احوالپرسی کردم. برای همین بهتر است یا مساله‌ای را طرح نکنیم یا بگوییم منظورمان چه کسی است.

 

* درباره بازی‌‌های آینده چه فکری می‌کنید؟

- من معتقدم سه بازی آینده پیش زمینه داربی است. پرسپولیس دیگر به لیگ فکر نمی‌کند و تنها برای دربی تمرکز کرده است و برای ما هم گرفتن سهمیه و پیروزی در دربی مهم است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها