أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۲۰۸۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۸     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
تیم فوتبال استقلال در شرایطی شانس خود برای قهرمانی در لیگ برتر را به حداقل رسانده و کسب سهمیه این تیم برای حضور در آسیا هم به خطر افتاده است که مجموعه عواملی باعث شد این تیم پرمهره نتواند موفق باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، تیم فوتبال استقلال با اینکه جمعی از بهترین های لیگ داخلی فوتبال ایران و یک بازیکن تاثیرگذار خارجی را برای فصل جاری لیگ برتر و جام حذفی در اختیار داشت، نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

در این میان امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی و نفر اول کادر فنی پس از تساوی با پدیده اعلام کرد اگر تیمش نمی برد و نتیجه نمی گیرد ایراد از اوست نه بازیکنانش. با این حال قطعا عوامل دیگری هم در نتیجه نگرفتن استقلال تاثیرگذار است که از نگاه امیر قلعه نویی معرفی شده اند.

بی پولی
بی پولی پروژه جدیدی برای استقلال نیست، آنچه جدید است این است که تیم‌های دیگری که قبلا اوضاع مالی بهتری داشتند حالا شرایط بدتری دارند و آنها هم مثل استقلال بی پول شده اند.

نفت تهران همین حالا برخی از مسافرتهایش را به جای هواپیما با اتوبوس می رود، از منظر پرداخت مالی هم بازیکنانش از همین شرایط بد استقلال هم کمتر پول گرفته اند، شرایط ذوب آهن و فولاد نیز همینگونه است. آنها هم در مقاطعی از فصل به اعتصاب کامل نزدیک شدند.

همین پدیده که در تهران از استقلال مساوی گرفت هم مشکل مالی شدید داشت و هم مشکل مدیریتی و مالکیتی، این مهم آن ماجرای «ظلم دوسویه ای را که عین عدالت است» به یاد می آورد.

در واقع این روزها استقلالی‌ها نسبت به تیم‌هایی که ذکر کردیم پول بیشتری دریافت کرده اند، در مبحث خرید بازیکن هم که دقیقا به گاوصندوق استقلال مرتبط است، استقلال بهتر از دیگر باشگاهها بازیکن خریده و بیشترین ملی پوش را در اختیار دارد و تیمهایی چون نفت و ذوب آهن و فولاد و تراکتورسازی به نسبت استقلال بازیکن نامداری ندارند

دوم: خبرنگاران
در اینکه برخی خبرنگاران بنا به دلایل اخلاقی و صنفی با امیر قلعه نویی موافق نیستند هیچ شکی نیست، خبرنگاران هم بخشی از جامعه هستند. از همان جامعه ای که امروز برخی  از آنها حتی در دیدارهای حساس استقلال به ورزشگاه نمی روند و شاید به قول حاج رضایی با بخش رفتار اجتماعی سرمربی استقلال مخالف هستند.

دراین جامعه کوچک البته امیر قلعه نویی موافقانی هم به سان جامعه بزرگ ایران دارد که می کوشند به سرمربی استقلال کمک کنند و چنین هم می کنند اما نه موافقان و نه مخالفان هیچکدام نمی توانند روی مسائل فنی استقلال چه آن روزها که با امیر قلعه نویی قهرمان می شد و چه امروز که سهمیه هم نمی گیرد، دخالتی داشته باشند.

امیر قلعه نویی در واقع هرگز نمی تواند نقاط ضعف و قوت تیمش را به گردن خبرنگاران یا استقلالی‌های مخالف خود در فضای مجازی و حقیقی بیاندازد، این کار به طور کلی اشتباه است.

سوم: مدیران
امیر قلعه نویی پیش از بازی با پدیده انتقاداتی به مجموعه عواملی فوتبال داشت. وی حتی پای دیدار دو سال قبل را هم وسط کشید - دیدار با الشباب - و اعلام کرد که آن روز برای تعویض دنبال بازیکن می گشته اما روی نیمکت بازیکنی برای تعویض نداشته است، طعنه امیر قلعه نویی به فتح الله زاده در مورد خرید بازیکن تا جایی جلو رفت که اعلام کرد، به آقایان برنخورد!

این درحالی است که امیر قلعه نویی در تاریخ ۲۴ فروردین ماه یعنی چهار روز قبل از همان دیدار اعلام کرد که پنج مصدوم و یک محروم روی دستش مانده و چهار ملی پوش را هم به کی روش نمی دهد و البته چند خط پایین تر اعلام کرده بود که فتح الله زاده نخبه است و فوتبال ایران نباید او را به سادگی از دست بدهد! مطمئنا مصدوم شدن پنج بازیکن و یک محروم اگر به گردن کادر فنی نباشد، برگردن «مدیرنخبه» تیم هم نیست...

چهارم: کی‌روش
امیر قلعه‌نویی در بسیاری از مقاطع فصل کی‌روش و تیم ملی را مقصر نتیجه نگرفتن استقلال دانسته است این درحالی است که انصافا چه پس از جام‌جهانی و چه بعد از جام ملتهای آسیا، استقلال در تمام دیدارهای نزدیک به این دو تورنمنت پیروز مسابقات بوده است. در نیم فصل اول که بلافاصله بعد از جام جهانی شروع شد، استقلال از هفت بازی ابتدای فصل خود، شش برد داشت که تقریبا این آمار در نیم فصل دوم و بلافاصله پس از جام ملتهای آسیا هم رخ داد، در نتیجه کی روش نه تنها عامل تخریب استقلال نبوده بلکه کمک فنی و بدنسازی هم به استقلال کرده است.

پنجم: صدا و سیما و سازمان لیگ
در اینکه هم صدا و سیما با عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی و هم سازمان لیگ با تاخیر در پرداخت های تبلیغات محیطی به فوتبال فشار زیادی وارد می کنند شکی نیست، اما واقعیت این است که این فشار هم دقیقا روی همه تیمهاست و نه فقط روی استقلال.

ششم: خصوصی سازی
شاید تنها نکته‌ای که می توان به امیر قلعه‌نویی حق داد که معترض باشد مشکلاتت مدیریتی است که از وزارت ورزش و خصوصی‌سازی برای استقلال و پرسپولیس به وجود آمده و منحصر به این دو تیم است تا جاییکه خادم تنها چهار ساعت قبل از بازی با پدیده اعلام می کند که استقلال و پرسپولیس اگر خصوصی نشوند، منحل می شوند! بی‌توجهی به زمان بندی برخی حرفها و رفتارها و تاثیر آن حرفها روی تیم مطمئنا اثر گذار است و البته متاسفانه تجربه هم نمی شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها