يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۹۰۷۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۱     ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
ادامه رکود دامنه‌دار در بورس تهران و افزایش زیان سهامداران موجب شد تا ارزش بازار سرمایه به کمتر از روزهای ابتدایی امسال برسد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، ادامه روند ریزش بورس تهران و افت قیمت و تقاضا در این بازار موجب شد تا داد‌وستد در بازار سهام به شدت کاهش پیدا کرده و میزان ارزش بازار به کمتر از روزهای ابتدایی امسال برسد.

ارزش بازار سرمایه در حالی مهم‌ترین متغیر برای شناسایی وضعیت بورس است که این متغیر در ابتدای سال و بعد از رکود عمیق بورس در سال گذشته مبلغ 281 هزار میلیارد تومان بود که این متغیر اکنون به 279 هزار میلیارد تومان کاهش یافته و این به معنای زیان سهامداران از ابتدای سال تاکنون و وضعیت نامطلوب بورس است.

روند نزولی بورس تهران که از دی‌ماه سال 1392 آغاز شده همچنان ادامه داشته و باعث شده که میانگین ارزش بازار سرمایه با کاهش قابل توجهی همراه شود. به طوری که مقایسه ارزش بازار بورس و فرابورس نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که ارزش بازار سرمایه از 390 هزار و 955 میلیارد تومان به 326 هزار و 454 میلیارد تومان رسیده و معادل 64 هزار و 501 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

در کنار افت ارزش بازار سرمایه، شاخص بورس تهران به عنوان مهم‌ترین متغیر بازار با افت روزانه خود به ارقام ابتدایی امسال یعنی کانال 62 هزار واحدی نزدیک شده و اکنون به محدوده کانال 63 هزار و 280 واحد رسیده است.

در حال حاضر بورس تهران از کمبود شدید نقدینگی رنج برده و در سایه ابهامات سیاسی و اقتصادی و کاهش روزانه قیمت، سهامداران خود را متضرر کرده است. کارشناسان معتقدند مشخص شدن مذاکرات هسته‌ای در روند بورس موثر است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها