يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۱۷۰۵
زمان انتشار: ۰۸:۴۶     ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
خبرسازی نادرست درباره دستور دولت آمریکا برای آزاد شدن صادرات نفت ایران و لغو تحریم‌های مرتبط با آن، در حالی طی دو روز اخیر با استقبال رسانه‌های حامی دولت مواجه شد که جعلی بودن این خبر از سوی مقامات ارشد وزارت نفت تایید شده است.
به گزارش پایگاه 598، روز دوشنبه خبرگزاری ایرنا مطلبی با عنوان «دستور‌العمل آمریکا برای خرید نفت از ایران» منتشر کرد که دستمایه جریان‌سازی رسانه‌ای حامیان دولت درباره دستور دولت آمریکا برای آزادسازی صادرات نفت ایران واقع شد.


در مطلب ایرنا که به عنوان ترجمه مطلبی از سایت نشریه آمریکایی آرگوس مدیا منتشر شد، این‌طور آمده بود: «دولت آمریکا دستورالعملی تنظیم کرده است که به خریداران نفتی ایران اجازه می‌دهد تا زمان اجرایی شدن کامل توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها علیه ایران، از تهران نفت خام خریداری کنند. وزارتخانه‌های خزانه‌داری و امور خارجه آمریکا روز جمعه دستورالعملی درباره نحوه خرید نفت و محصولات پتروشیمی از ایران در دوران پیش از نهایی شدن تحریم‌های غرب علیه این کشور منتشر کردند.»


به گزارش مشرق، روز چهارشنبه روزنامه‌های مدعی اصلاح‌طلبی در ادامه خط بزک کردن چهره‌ آمریکا در داخل کشور، به شدت روی این خبر مانور کرده و آن را با عناوین فریبنده‌ای به عنوان تیتر اول منتشر کردند. به عنوان مثال، روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد عنوان اصلی خود را به این خبر اختصاص داده و با تیتر «رونق صادرات طلای سیاه در سایه دیپلماسی لبخند: نفت ایران آزاد شد» آن را منتشر کرده است.

روزنامه شرق هم تیتر اصلی خود را به این موضوع اختصاص داده و نوشت: «آمریکا مجوز فروش نفت ایران را صادر کرد. فروش طلای سیاه آزاد شد ... پس از توافق پایانی هسته‌ای صورت‌گرفته در وین که از آن با نام توافقی تاریخی یاد می‌شود و نرمش دو کشور ایران و آمریکا با یکدیگر، گویا دوباره آمریکایی‌ها بر طبل توافق کوبیده‌اند و مجوز فروش نفت ایران را صادر کرده‌اند.»

در حالی که منبع این خبرسازی خبر یک نشریه آمریکایی است، مراجعه به متن خبر نشریه آرگوس هیچ‌ نشانی از رفع تحریم نفتی ایران و آزادسازی صادرات نفت ایران ندارد، بلکه در آن از بررسی چگونگی تداوم تحریم‌های نفتی ایران تا زمان اجرای توافق هسته‌ای سخن گفته شده است!
آش خبرسازی رسانه‌های حامی دولت آنقدر شور شده که در نهایت مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت نیز مجبور شده به میدان آمده و اعلام کند که ترجمه صورت‌گرفته از این خبر اشتباه بوده است!


سیدمحسن قمصری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دولتی ایسنا، درباره افزایش صادرات نفت ایران به میزان ۵۰۰ هزار بشکه، تصریح کرد: اصل خبر این است که آمریکا درصدد انجام اقداماتی است که مطمئن شود خریداران نفت ایران می‌توانند به خریدشان ادامه دهند.


وی در ادامه با بیان اینکه این خبر ربطی به افزایش صادرات نفت ایران ندارد، اظهار کرد: به نظر من حتی می‌توان از این خبر چنین برداشت کرد که خرید نفت برای مشتریان جدید در دوران تحریم به نوعی تحریم است.


این برای چندمین بار طی ۲ سال اخیر است که رسانه‌های حامی دولت با خبرسازی‌های دروغین تلاش می‌کنند به افکار عمومی در داخل کشور، چهره‌ای مثبت از آمریکا القا نمایند.


این در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی با انتقاد از افرادی که سعی می‌کنند چهره خشن و وحشتناک و هیولایی آمریکا را توجیه کنند خاطرنشان کردند: کسانی که می‌خواهند دشمنی خباثت‌آلود آمریکا و برخی دنباله‌روهای آن را با بزک تبلیغاتی و رسانه‌ای بپوشانند در واقع به ملت و کشور خیانت می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها