امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۳۳۰۷۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598، آنچه در این خبر خواهید خواند:
خبر ۲۷ مرداد ۹۴ – جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد چگونه است؟
خبر ۲۴ مرداد ۹۴ –جذب ۹۵۰ عضو هیات علمی در واحدهای تهران دانشگاه آزاد
خبر ۱۳ مرداد ۹۴ –جذب بیش از ۱۰۰۰ عضو هیات علمی در سال جاری
خبر ۱۲ مرداد ۹۴ –۳۴ هزار هیات علمی امسال در دانشگاه‌ها جذب شدند
خبر ۵ مرداد ۹۴ – استخدام عضو هیأت علمی در دانشگاه آزاد لرستان
خبر ۵ مرداد ۹۴ – حقوق هیات علمی مشابه دانشگاه‌های دولتی
خبر ۳ مرداد ۹۴ – توقف جذب هیات علمی در دانشگاه پیام‌نور
خبر ۳۱ تیر ۹۴ – تصویب آیین نامه استخدامی هیات علمی دانشکده مخابرات
خبر ۳۰ تیر ۹۴ – اصلاح نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه علامه
خبر ۲۹ تیر ۹۴ – روند جذب هیات علمی کوتاه می‌شود
خبر ۲۷ تیر ۹۴ – فراخوان جذب عضوهیئت علمی پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
خبر ۲۴ تیر ۹۴ – آخرین وضعیت جذب هیات علمی
خبر ۱۵ تیر ۹۴ – جذب ۱۶۰ هیئت علمی در دانشگاه‎های آزاد استان مرکزی
خبر ۷ تیر ۹۴ – همکاری هیات عالی جذب برای تسریع استخدام هیات علمی در دانشگاه آزاد
خبر ۲ تیر ۹۴ – امسال ۸هزار نفر عضو هیات علمی می‌شوند
خبر ۱ تیر ۹۴ – افزایش سرعت و دقت در فرایند جذب هیأت علمی
خبر ۲۷ خرداد ۹۴ – شهریور ۹۴ آغاز فراخوان جذب هیات علمی
خبر ۲۶ خرداد ۹۴ – اشتغال ۴۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه زنجان
خبر ۲۴ خرداد ۹۴ – پنج هزار نفر عضو هیات علمی جذب دانشگاه آزاد اسلامی می شوند
خبر ۱۹ خرداد ۹۴ – تسهیلات ویژه برای دانشگاه‌هایی که نخبگان را جذب کنند
خبر ۱۲ خرداد ۹۴ – افزایش ۲۰درصدی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد
خبر ۶ خرداد ۹۴ – جذب فارغ التحصیلان برتر در هیات علمی دانشگاه آزاد  
خبر ۳ خرداد ۹۴ – اخذ ۱۰۰۰ مجوز جذب هیات علمی برای دانشگاه های علوم پزشکی
خبر ۲۸ اردیبهشت ۹۴ – جذب ۷۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد لرستان
خبر ۲۸ اردیبهشت ۹۴ – جذب ۵ هزار عضو هیئت علمی جدید دانشگاه آزاد در سال جاری
خبر ۱۶ اردیبشهت ۹۴ – جذب هئیت علمی واحد علوم و تحقیقات تهران
خبر ۱۳ اردیبهشت ۹۴ – فراخوان جذب مدرس عضو هیئت علمی تمام وقت دانشگاه علمی کاربردی دماوند ۱۳۹۴
خبر ۷ اردیبهشت ۹۴ – اطلاعیه دعوت به همکاری از اعضای محترم هیات علمی دانشگاه­ها
خبر ۱ اردیبهشت ۹۴ – پیگیر اخذ مجوز استخدام اعضای هیات علمی در کشور هستیم
خبر ۲۵ فروردین ۹۴ – جذب دو هزار و ۲۰۰ هیات‌علمی جدید
خبر ۱۸ فروردین ۹۴ – جذب هیأت علمی پزشکی در دانشگاه آزاد/ ثبت نام تا پایان فروردین
خبر ۱۷ فروردین ۹۴ – جذب ۲۵۰ عضو هیات علمی جدید
خبر ۷ فروردین ۹۴ – فراخوان جذب هیات علمی سال ۱۳۹۴ دانشگاه آزاد از تاریخ ۲۲ فروردین ماه فعال می شود
خبر ۲۷ اسفند ۹۳ – جذب بیش از ۴۰ عضو هیات علمی جدید در دانشگاه چمران
خبر ۲۰ اسفند ۹۳ – جذب ۲۰ هزار هیئت علمی
خبر ۱۳ اسفند ۹۳ – جذب ۲۵۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم تحقیقات
خبر ۱۰ اسفند ۹۳ – جذب ۲۲۰ هیئت علمی در دانشگاه های آزاد فارس تا پایان سال ۹۴
خبر ۱۰ اسفند ۹۳ – افزایش ۲۰درصدی حقوق اعضای هیأت علمی
خبر ۱۰ اسفند ۹۳ – جذب ۶ هزار هیأت علمی در دانشگاه آزاد برای سال ۹۴
خبر ۹ اسفند ۹۳ – جذب ۷۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد لرستان تا سال آینده
خبر ۹ اسفند ۹۳ – جذب هیئت علمی تمام وقت واحد نیشابور
خبر ۶ اسفند ۹۳ – جذب هیئت علمی در مقطع دکترا در پیام‌نور گلستان
خبر ۵ اسفند ۹۳ – اطلاعیه جذب هیات علمی در دانشگاه شهید بهشتی
خبر ۳ اسفند ۹۳ – جذب ۳۲ هزار نفر عضو هیات علمی طی چند سال اخیر

 

جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد چگونه است؟

خبرگزاری ایرنا : تهران- ایرنا- معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اعضای هیات علمی این دانشگاه هر سال از طریق دو فراخوان جداگانه جذب می شوند.
فرهاد حسین زاده لطفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا افزود: جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس فراخوان که به صورت سالیانه دوبار توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اعلام می شود، صورت می پذیرد.
وی اظهار کرد در این فراخوان، متقاضیان به سامانه جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس jazb.iau.ir مراجعه و با انتخاب یکی از طرح های استخدام، راتبه-بورسیه، طرح سربازی یا نخبگان اقدام به ثبت مشخصات فردی، مستندات علمی و پژوهشی خود می کنند و در پایان پرینت فرم ثبت نام را به همراه مدارک و مستندات مورد نیاز مندرج در سایت به واحد دانشگاهی مورد تقاضا تحویل داده تا در فرآیند دعوت به مصاحبه علمی و عمومی در استان مورد تقاضا قرار گیرند.
وی خاطر نشان کرد: پس از اخذ تاییدیه های لازم و بر اساس امتیازات علمی و پژوهشی کسب شده متقاضیان در شرایط رقابتی، متقاضیان با اولویت بالاتر به استان مورد تقاضا با اولویت جذب در واحد دانشگاهی انتخاب شده برای صدور حکم معرفی خواهند شد.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد افزود: همچنین متقاضیان می توانند سوالات، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق بخش ارتباط با ما در سامانه جذب، با کارشناسان حوزه جذب مطرح کنند.


جذب ۹۵۰ عضو هیات علمی در واحدهای تهران دانشگاه آزاد

باشگاه خبرنگاران : به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان حمید میرزاده در ​یکصد و بیست و ششمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد با اشاره به اجرای طرح تجمیع ۲ در این دانشگاه، گفت: طرح تجمیع ۲ یک طرح سراسری در دانشگاه  است که از صدر تا ذیل دانشگاه را در بر می گیرد و تمام قسمت های دانشگاه باید نسبت به کاهش پست های مدیریتی خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر از لحاظ مالی دارای مشکلاتی است، گفت: صرفه جویی و کاهش هزینه ها امروز در دانشگاه آزاد اسلامی از مهمات است و اجرای طرح تجمیع ۲ کمک قابل توجهی به این امر می کند.
رئیس دانشگاه آزاد از معاونان دانشگاه خواست که با توجه به مسئولیت مشترک در اجرای طرح تجمیع ۲ همکاری لازم را داشته باشند و در خصوص مدیریت هزینه، تلاش همه جانبه کنند
میرزاده در ادامه گزارشی از کمیسیون تخصصی تایید روسای دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرد و گفت: در این جلسه ۷ نفر از روسای واحدهای مرکز استان های فارس، گیلان، مازندران، خراسان شمالی، لرستان، خراسان رضوی و مرکزی با رای اجماعی اعضای کمیسیون تائید شدند.
وی با اشاره به برگزاری جلسه ای با وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص تصویب رشته ها، عنوان کرد: خوشبختانه زمینه همکاری و تفاهم وزارت علوم تحقیقات و فناوری با دانشگاه آزاد روز به روز بهتر می شود و مجموعه مدیریت وزارت علوم اذعان دارند که دانشگاه آزاد اسلامی توسعه کیفی، نظم و انضباط کاری و جذب نیروی انسانی توانمند را تقویت کرده و در چارچوب قانون عمل می کند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: در این جلسه مقرر شد دانشگاه در رشته هایی که تا آخر شهریور تعیین تکلیف می شوند دانشجو جذب کند و اگر رشته ای بنا به هر دلیلی رفع نقص آن به تاخیر افتاد برای ترم بهمن جذب دانشجو داشته باشد.
میرزاده با تاکید بر اینکه کیفی سازی و استفاده از اعضای هیات علمی توانمند در دانشگاه آزاد اسلامی اصل است گفت: اگر واحدی استانداردهای لازم را در این زمینه رعایت نکرده باشد رشته آن واحد ملغی می شود.
وی تاکید کرد: ظرف یکسال گذشته در مجموعه واحدهای تهران نزدیک به ۹۵۰ نفر عضو هیات علمی در جهت کیفی سازی دانشگاه استخدام شده و این امر تداوم می یابد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید توسعه پیدا کند، گفت: بی شک به زودی دانشگاه یکی از بازیگران اصلی تولید علم در منطقه خواهد شد.
میرزاده با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ هزار دانشجوی PhD در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند و باید از این ظرفیت عظیم برای حل مشکلات کشور استفاده شود، تصریح کرد: اساتید دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید با تولید مقاله در مجله های معتبر بین المللی در ارتقای کیفیت دانشگاه و حل مشکلات کشور بکوشند.

مصوبات جلسه:
گزارش کمیسیون تخصصی شماره ۱ هیات رئیسه توسط معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارائه و موارد مورد تصویب قرار گرفت.
در این جلسه با پیشنهاد افزایش میزان تشویق فرزندان ممتاز همکاران موافقت شد همچنین با پیشنهاد اعمال حق مرتبه علمی اعضای هیات علمی در محاسبه حق بازنشستگی و باز خرید پایان خدمت آنها نیز موافقت به عمل آمد.
همچنین مصوب شد معاونین دانشگاه جهت هماهنگی و ارتباط موثر با روسای واحدها و مخاطبین دیگر بعد ظهر روز دوشنبه را به این امر اختصاص دهند ضمنا روسای واحدها ابتدا جهت حل مشکلات خود به رئیس واحد استان مراجعه کنند و چنانچه ضرورت داشته باشد با معاونین دیدار کنند.
گفتنی است موضوع برگزاری جشنواره لقمان حکیم با رعایت حداکثر صرفه جویی از بودجه معاونت پزشکی دانشگاه مطرح و مقرر شد سال آینده جشنواره نخبگان پزشکی نیز همزمان با برگزاری جشنواره فرهیختگان دانشگاه برگزار شود.
همچنین مقرر شد هیات ممیزه حوزه پزشکی دانشگاه مشابه هیات ممیزه حوزه غیر پزشکی در چارجوب مقررات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تشکیل و در دانشگاه بطور مستقل اجرا گردد.
لازم به ذکر است موضوع رتبه بندی دانشگاه آزاد در وبومتریک جولای ۲۰۱۵ مطرح و مصوب شد این امر بصورت مستمر پیگری شود همچنین در خصوص آدرس دهی مقالات و رفع مشکل ایجاد شده توسط واحد های متخلف در خصوص آدرس دهی مقالات، پیگیری لازم صورت گیرد.


جذب بیش از ۱۰۰۰ عضو هیات علمی در سال جاری

خبرگزاری ایسنا : رییس مرکز امور هیات علمی و دبیرخانه جذب وزارت بهداشت گفت: بیش از ۱۰۰۰ نفر از میان فارغ التحصیلان و دانش آموختگان متخصص و فوق تخصص گروههای علوم پایه و بالینی جهت تامین اعضای هیات علمی در سال‌جاری طی دو فراخوان در شهریور و اسفند ماه جذب خواهند شد.
به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر سید علی حسینی ضمن اعلام این خبر افزود: به منظور ارتقاء منزلت و معیشت اعضای هیات علمی علوم پایه و بالینی پروژه‌هایی به منظور ایجاد تحول بنیادین در خدمت رسانی مطلوب با ایجاد صندوق رفاه اعضای هیات علمی و تعاونی های مسکن و همچنین اختصاص تسهیلات تهیه مسکن در نظر گرفته شده است.
رییس مرکز امور هیات علمی و دبیرخانه جذب وزارت بهداشت گفت : بسته جامعی به منظور توانمندسازی اعضای جدید الاستخدام و بدنه هیات علمی مدنظر است که در حال برنامه ریزی آن می باشیم.
به گزارش وب دا ، دکتر حسینی افزود: در راستای اهداف مرکز امور هیات علمی و در جهت ارتقاء معیشت اعضاء هیئت علمی اقدامات متعددی نیز در حال پیگیری است.


۳۴ هزار هیات علمی امسال در دانشگاه‌ها جذب شدند

خبر گزاری ایسنا : عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از جذب ۳۴ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌های کشور در سال‌جاری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، محمدعلی کی‌نژاد در نشست اعضای هیات اجرایی جذب دانشگاه‌های دولتی استان مازندران در دانشگاه مازندران با بیان این مهم که تمام اختیارات جذب، دست هیات اجرایی جذب دانشگاه‌هاست، تصریح کرد: در رابطه با بررسی شکایات هم اولین مرجع، خود دانشگاه‌ها هستند.
وی سپس با طرح این سئوال که چطور می‌شود شکایت از دانشگاه به خود دانشگاه ارایه شود؟ گفت: ما در هیات‌های جذب دانشگاه‌ها، کار علمی می‌کنیم و نه کار حقوقی و سیاسی، هدف جذب اعضای هیات علمی است.
کی‌نژاد ادامه داد: هیات مرکزی جذب وظیفه بررسی شکلی دارد و پرونده‌هایی که به مرکز می‌آید به صورت نرم‌افزاری مورد بررسی قرار می‌گیرد و علت برگشت پرونده‌ها ممکن است یا به این دلیل باشد که امضای اعضای جذب با احکام نمی‌خواند یا مثلا مدرک ارسال شده بعد از فراخوان دریافت شده است.
وی با اشاره به این مهم که کشور در آستانه جهش علمی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: تکلیف داریم افرادی را که به تازگی فارغ‌التحصیل شده و هیچگونه وابستگی از نظر تشکیل خانواده و شغل ندارند و ممکن است با مکاتبه‌ای از کشور خارج شوند، نگه داشته و به اشکال مختلف آنها را جذب کنیم.
کی‌نژاد ادامه داد: در سال جاری حدود ۳۴ هزار نفر توسط هیات‌های اجرایی، جذب دانشگاه‌ها شدند که این واقعا بی‌نظیر است و نقشه جامع علمی کشور در این خصوص مسیر را هموار می‌کند.
وی ضمن تقدیر و تشکر از هیات‌های اجرایی جدید و قدیم، فعالیت اعضای هیات‌های اجرایی جذب را بسیار سخت عنوان کرد و افزود: واقعا حرکتی که در جذب هیات علمی در دانشگاه‌های کشور صورت گرفت، حرکتی بسیار موفق بود.
عضو شورای عالی جذب انقلاب فرهنگی سپس به آمار حدود ۷۲ هزار نفری اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور اشاره و تاکید کرد: در این دوره تقریبا همه دانشگاه‌های مهم کشور هیات اجرایی جذب دارند و این مهم در دانشگاه‌های کشور نهادینه شده است.
کی‌نژاد در ادامه تاکید کرد: حتما باید تصمیم هیات‌های اجرایی جذب، عملیاتی شود و اختیار تام در این خصوص می‌بایست به دانشگاه‌ها داده شود.
وی سپس به روند بررسی پرونده‌های ارسالی از سوی دانشگاه‌ها به مرکز اشاره کرد و افزود: اگر پرونده‌های ارسالی کامل باشد در مدت دو یا سه هفته پاسخ درخواست داده خواهد شد چون جلسات ما هر دو هفته یک‌بار برگزار می‌شود.
وی به ظرفیت بورسیه جدید اشاره کرد و گفت: امسال حداکثر ۱۰۰ بورس داریم و آن هم شامل رشته‌های جدید و بین رشته‌ایست که تنها دانشگاه‌های مادر می‌توانند این رشته‌ها را اجرایی کنند.


استخدام عضو هیأت علمی در دانشگاه آزاد لرستان

سایت خبری صدای ایران : دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان از استخدام عضو هیأت علمی در مرتبه دانشیاری و بالاتر با مزایا و حقوق مکفی در دانشگاه آزاد اسلامی این استان خبر داد.
دکتر یداله ملکی در گفت‌وگو با آنا اعلام کرد: به منظور ارتقاء سطح علمی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در نظر داریم از طریق فراخوان باجذب استادان مجرب در رشته‌های حقوق خصوصی- مهندسی برق قدرت، مهندسی عمران (سازه)، ادبیات فارسی، روانشناسی، معماری، مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) و مشاوره که مورد تقاضا آنان در استان لرستان بیشتر است در مرتبه دانشیاری و بالاتر با حقوق و مزایای مکفی بصورت نیمه وقت و تمام وقت عضو هیأت علمی استخدام کنیم.
ملکی عنوان کرد: شرایط استخدام باید بر اساس ضوابط و بخشنامه‌های ارسالی از سوی سازمان مرکزی صورت گیرد، به گونه‌ای که سن داوطلبان باید کمتر از ۷۰ سال باشد و در صورتی که داوطلب در یکی از مرکز علمی آموزشی اشتغال دارد، جذب وی بصورت نیمه وقت خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که متقاضی بازنشسته سایر مراکز آموزشی باشد، استخدام این افراد بصورت تمام وقت انجام خواهد شد.
دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان ابراز امیدواری کرد با جذب استادان مجرب در عرصه گسترش تحصیلات تکمیلی که مد نظر ریاست عالی دانشگاه است، گام‌های مثبت و موثری در واحدهای دانشگاهی استان لرستان برداشته شود.


حقوق هیات علمی مشابه دانشگاه‌های دولتی

بازار کار : دانشگاه آزاد اسلامی دو پروژه مرتبط با اعضای هیات‌علمی این دانشگاه را همزمان پیش می‌برد. دو پروژه مرتبط با هم که مسئولان این دانشگاه قصد دارند با آنها هرم هیات‌علمی را در دانشگاه سامان دهند.
این دانشگاه علاوه‌بر اقدام برای جذب هیات‌علمی سعی کرده است با بهبود وضعیت رفاهی استادان و بالا بردن حق‌الزحمه آنان- پروژه‌ای که مانند جذب هیات‌علمی چندساله و همراه با برنامه‌ریزی است- جذابیت تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی را برای استادان و در واقع تقاضای حضور در این دانشگاه را بالا ببرد. فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی مرتبط با اعضای هیات‌علمی در دوره جدید مدیریتی پیش از شروع روند جذب و با تلاش این دانشگاه برای نزدیک کردن حق‌الزحمه استادان به همکارانشان در دانشگاه‌های دولتی آغاز شد.
افزایش سقف وام استادان
مسئولان فعلی دانشگاه آزاد اسلامی پیش از هر چیزی حق‌الزحمه مشاوره و راهنمایی پایان‌نامه‌های دانشجویان را برای استادان دانشگاه آزاد اسلامی ۱۰۷درصد افزایش دادند. با این افزایش حق‌الزحمه، علاوه‌بر اینکه دریافتی استادان دانشگاه آزاد اسلامی برای راهنمایی در پایان‌نامه‌ها به حق‌الزحمه استادان دانشگاه‌های دولتی نزدیک شد بخشی از مشکل کمبود استاد مشاور و راهنما در این دانشگاه هم حل شد. علاوه‌بر حق‌الزحمه پایان‌نامه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد در برنامه‌ای چندساله حقوق دریافتی استادان را هم به حقوق استادان دانشگاه‌های دولتی برساند. در همین راستا بود که حقوق اعضای هیات‌علمی بیشتر از سایرین و بالاتر از افزایش حقوق اعلام شده دولت در سال جاری ۲۰درصد افزایش پیدا کرد. این افزایش قرار است در سال‌های آینده و البته با توجه به شرایط اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه پیدا کند تا در عرض چند سال حقوق استادان در دانشگاه‌های دولتی و آزاد برابر شود. این دانشگاه همچنین سقف وام اعضای هیات‌علمی را با انعقاد تفاهمنامه‌ای با بانک ملی از ۳۵ میلیون به ۶۰ میلیون تومان افزایش  داد. این دانشگاه تنها در سال ۹۳ به اندازه نیمی از ۲۰ سال پیش از آن، استادان را برای دریافت وام به بانک‌ ملی معرفی کرده است و مجموعه ۳۳۷ میلیارد تومان وام مسکن به استادان این دانشگاه داده شده است. به جز مسائل مالی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ بخشنامه تکریم استادان این مساله را از ضروریات واحدهای دانشگاه دانست و بر آن تاکید کرد.
سرعت بخشیدن به جذب هیات‌علمی
رساندن تعداد اعضای هیات‌علمی تمام‌وقت دانشگاه آزاد اسلامی به ۴۰هزار نفر طی چهار سال، برنامه اعلام شده این دانشگاه است. جذب ۲۰هزار نفر در چهار سال البته بار مالی زیادی برای دانشگاه آزاد اسلامی خواهد داشت که پرداختی به استادان حاضر در دانشگاه را هم اصلاح خواهد کرد. جذب این تعداد استاد، البته که به افزودن جذابیت‌های حضور در دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند است. به همین دلیل است که فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی به هم مرتبط هستند. البته طولانی بودن فرآیند جذب در این دانشگاه باعث شده است که مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به فکر اصلاح این روند باشند. رساندن زمان جذب هیات‌علمی که هیات‌های ممیزه و جذب استانی هم برای آنها تشکیل شده است از نزدیک به یک‌سال و نیم به چهار ماه‌ و نیم که ایده‌آل این دانشگاه است، در حال برنامه‌ریزی است؛ برنامه‌ریزی برای کاهش مراحل اداری غیرضروری و البته هماهنگی با هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی که نشان داده است برای کوتاه کردن این زمان همکاری خواهد کرد.


توقف جذب هیات علمی در دانشگاه پیام‌نور

خبرگزاری ایسنا : معاون آموزشی دانشگاه پیام‌نور با اشاره به تجمیع واحدهای این دانشگاه گفت:آیین‌نامه ادغام و تجمیع برخی از واحدهای دانشگاه پیام‌نور در دستور کار شورای دانشگاه قرار گرفته است.
دکتر غلام‌رضا بخشی خانیکی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،با تاکید بر اینکه این اقدام با حساسیت بالائی درحال بررسی است،افزود: بر اساس آیین‌نامه‌ای که در شورای دانشگاه در حال بررسی است برخی از واحدهایی که تعداد دانشجویان درآن ها کم است و در فاصله بسیار کمی از هم قرار دارد بعد از بررسی و مذاکره واحدهای ذیربط با یکدیگر ادغام خواهند شد.
وی درمورد شاخص‌های مد نظر و زمان اجرای این طرح توضیح داد: شاخص های تعریف شده مطابق شاخص‌های وزارت علوم است و شامل مواردی مانند فضای آموزشی،تعهداتی که هیات موسس دارد،نرم کارمند،فاصله دو مرکز از یکدیگر،تعداد فارغ التحصیلان و… می‌شود،این شاخص‌ها در فرمولی که برای این منظور تهیه شده قرار می‌گیرند و نهایتا نتیجه گیری می‌شود که کدام مراکز با یکدیگر ادغام شوند.امکان اجرای این طرح در نیم سال تحصیلی اول سال تحصیلی ۹۵_۹۴ وجود ندارد.
توقف جذب هیات علمی در دانشگاه پیام‌نور
وی در ادامه با اشاره به جذب هیات علمی در دانشگاه پیام‌نور گفت: شخصا مخالف جذب هیات علمی در دانشگاه پیام نور هستم.زیرا اکنون قرارداد بیش از ۶۰ درصد ۴۲۰۰ عضو هیات علمی این دانشگاه پیمانی است. با توجه به کاهش تعداد دانش آموز و در نتیجه دانشجو در کشور،ممکن است موظفی این افراد در واحدهایی که مشغول به کار هستند پر نشود.به همین دلیل سعی بر این است که بتوانیم از توانمندی‌های این افراد استفاده کنیم.
معاون آموزشی دانشگاه پیام‌نور ادامه داد: نسبت استاد به دانشجو باید در پایان برنامه پنجم توسعه یک به ۲۵۰ بود اما این نسبت اواسط برنامه پر شد،اکنون تعداد اعضای هیات علمی مازاد هم است.


تصویب آیین نامه استخدامی هیات علمی دانشکده مخابرات

خبرگزاری مهر : پس از سه سال آیین نامه استخدامی اعضاء هیات علمی دانشکده پست و مخابرات که توسط وزارت علوم تصویب شده بود برای اجرا در این دانشکده توسط هیات امنا به تصویب رسید.
به گزارش خبرگزاری مهر، وحید یزدانیان، رئیس دانشکده پست و مخابرات با اشاره به برگزاری جلسه هیات امنای دانشکده پست و مخابرات بعد از گذشت ۶ سال اظهار داشت: در این نشست پیشنهاد شد حمایتهای همه جانبه از این دانشکده استمرار یابد و شرکتها و سازمانهای تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارائه نیازهای آموزشی خود در جهت بهره گیری بیشتر از توانمندیهای دانشکده پست و مخابرات اقدام کنند.
رئیس دانشکده پست و مخابرات با بیان اینکه اعضاء حاضر در این جلسه بر موضوع تدوین استراتژی های این دانشکده تاکید کردند، افزود: استراتژی ها و برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت این دانشکده حداکثر طی دو ماه آینده تدوین و در کمیسیون دائمی دانشکده مطرح خواهد شد.
وی با بیان اینکه هیات امناء، ترکیب اعضاء کمیسیون دائمی دانشکده را به وزیر ارتباطات پیشنهاد داده اند ادامه داد: پس از سه سال آیین نامه استخدامی اعضاء هیات علمی که توسط وزارت علوم تصویب شده بود برای اجرا در دانشکده، توسط هیات امنا نیز، تصویب شد.
یزدانیان اظهار کرد: در این نشست، همچنین هیات امنا بر توسعه همکاری های آموزشی بین المللی دانشکده با اتحادیه های جهانی و برگزاری دوره های مشترک منطقه ای، تاکید کردند.
رئیس دانشکده پست و مخابرات به تشکیل شورای راهبردی مشورتی این دانشکده اشاره کرد و گفت: در این شورا فعالان حوزه ICT ، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای، دبیر سندیکای صنعت مخابرات، مدیران ارشد و اساتید دانشگاه شرکت می کنند.
وی با تاکید بر تبعیت از قوانین آموزشی و پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است گفت: طی دو ماه آینده تصویب اساسنامه دانشکده پست و مخابرات در کمیسیون دائمی این دانشکده به ریاست معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام می شود و با بررسی نهایی با تصویب هیئت امناء دانشکده، برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ارسال خواهد شد.


اصلاح نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه علامه

رییس دانشگاه علامه طباطبائی با تاکید بر اینکه روند جذب هیات علمی در دانشگاه علامه اصلاح شده است از جذب ۵۰ عضو هیات علمی در این دانشگاه خبر داد و افزود:ورود ۵۰ عضو هیات علمی جدید،با توجه به اینکه تعداد دانشجویان را ثابت نگه داشته و حتی در برخی از رشته ها تعداد را کاهش داده‌ایم، نسبت استاد به دانشجو را در دانشگاه علامه اصلاح می‌کند.
دکتر حسین سلیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،درمورد روند جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه علامه توضیح داد: روند جذب در دانشگاه علامه طباطبائی بیش از یک سال است که اصلاح شده و استادان کاملا از طریق مجاری قانونی جذب می‌شوند،یعنی هیچ فردی با سفارش و رویه خاص و بدون گزینش‌های علمی جذب نمی‌شود.به عبارت دیگر در حال حاضر هر فردی تمایل داشته باشد عضو هیات علمی دانشگاه علامه شود،پس از شرکت در فراخوان وزارت علوم باید سوابقش در کمیته علمی هیات جذب دانشگاه بررسی علمی شود،سپس صلاحیت‌های عمومی فرد بررسی شده و در نهایت پس از تایید، جذب می‌شود.
وی با اشاره به آخرین فراخوان جذب هیات علمی اظهار کرد:در آخرین فراخوان، استانداردهای مورد نظر برای جذب را ارتقا داده‌ایم، برای مثال معدل افراد متقاضی تدریس در دوره کارشناسی ارشد و دکتری باید به ترتیب بالای ۱۷ و ۱۸ باشد و فرد متقاضی باید به یک زبان خارجی تسلط داشته باشد و سرانجام فردی که دارای استانداردهای مد نظر بود پس از طی کردن پروسه ذکر شده ممکن است به عنوان عضو هیات علمی برگزیده شود.
رییس دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه در آخرین فراخوان جذب هیات علمی حدود ۱۰۰۰ نفر متقاضی ورود به کادر اعضای هیات علمی دانشگاه علامه شده‌اند،افزود:در روند جذب هیات علمی در سه مرحله طی یک سال گذشته نزدیک ۱۰۰۰ نفر داوطلب ورود عضو هیات علمی به دانشگاه علامه بودند.در مرحله اول حدود ۷۰۰ نفر،مرحله دوم حدود ۲۰۰ نفر و مرحله سوم حدود ۱۰۰ نفر داوطلب جذب بودند که در مجموع از بین این تعداد حدود ۵۰ نفر برای پذیرش در هیات علمی دانشگاه پذیرفته شدند.
دکتر سلیمی به اشاره به نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه علامه طباطبائی گفت: با توجه به اینکه تعداد دانشجویان را ثابت نگه داشته و حتی در برخی از رشته ها کاهش داده ایم، اضافه شدن ۵۰ عضو هیات علمی جدید، نسبت استاد به دانشجو را اصلاح می‌کند.درحال حاضر نسبت استاد به دانشجو از حدود یک به ۴۰،به یک به ۳۲ رسیده است و این روند ادامه دارد و امیدواریم تا یک سال آینده بتوانیم نسبت استاد به دانشجو را به یک به ۲۸ کاهش دهیم.


روند جذب هیات علمی کوتاه می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از کوتاه شدن فرآیند جذب اعضای هیات‌علمی در دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک خبر داد. مساله‌ای که به گفته او این دانشگاه برایش برنامه‌ریزی کرده است. حمید میرزاده در دومین نشست هماهنگی و پایش امور دانشگاه آزاد اسلامی که هر دو بعد از تغییر ساختارهای دانشگاه و تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی استان برگزار شده، این خبر را اعلام کرده است. جذب هیات‌علمی و بهبود هرم هیات‌علمی یکی از محوری‌ترین برنامه‌های میرزاده در دانشگاه آزاد اسلامی و اساس برنامه‌ریزی‌های این دانشگاه برای توسعه تحصیلات تکمیلی است. سرعت جذب هیات‌علمی هم از همین رو برای دانشگاه آزاد اسلامی اهمیت دارد. رساندن سریع‌تر دانشگاه به شاخص‌های استاندارد و البته آماده کردن دانشگاه برای تاسیس رشته‌های تحصیلات تکمیلی که نیاز کشور و از اولویت‌های اسناد بالادستی آموزش عالی است، مشروط به جذب هیات‌علمی است. تلاش دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب هیات‌علمی و سرعت بخشیدن به روند جذب را می‌توان در جلسه‌ای که مسئولان این دانشگاه با مسئولان هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار کرده‌اند هم دید. جایی که در آن محمد علی‌نژاد، رئیس این هیات هم بر تغییر روند جذب هیات‌علمی تاکید کرد. این بار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از برنامه‌ریزی‌های این دانشگاه برای کوتاه و سریع‌تر شدن جذب خبر داده است تا تلاش این دانشگاه برای بهبود این روند بار دیگر نمایان شود.
تلاش حمید میرزاده و مدیران این دانشگاه برای توسعه تحصیلات تکمیلی البته با نگرانی او هم همراه است. میرزاده در این جلسه از وجود دست‌هایی پنهان که می‌خواهند طرح تحصیلات تکمیلی و بومی‌گزینی این دانشگاه را با شکست مواجه کنند، ابراز نگرانی کرد. او به حملاتی که علیه دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و البته با نقدهای نادرست همراه است اشاره کرده و گفته است: «متاسفانه بسیاری از منتقدان این دانشگاه به جای قدردانی از تاثیر این دانشگاه در توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور، حسادت و معاندت می‌ورزند. دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که با درایت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و همت دکتر جاسبی به ثمر نشست.» او ادامه داده است: «مسلما دست‌هایی در کار است تا طرح تحصیلات تکمیلی و بومی‌گزینی را که باعث ایجاد سلامت اجتماعی می‌شود با برنامه‌ریزی به سوی شکست سوق دهند.» علاوه‌بر دستاوردهایی که این طرح‌ها برای کشور دارد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی توسعه تحصیلات تکمیلی را لازمه توسعه کشور هم می‌داند. او همچنین درباره لزوم این توسعه گفته است: «همان‌گونه که مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند رشد شتاب علمی کشور به هیچ وجه نباید متوقف شود، اما مساله اینجاست که توسعه علمی از طریق دوره‌های کاردانی و کارشناسی میسر نمی‌شود و لازمه آن توسعه تحصیلات تکمیلی است. مخالفان توسعه تحصیلات تکمیلی برخلاف ادعاهایشان، مخالف گفته‌های مقام معظم رهبری هستند.» او دانشگاه آزاد اسلامی را پرچمدار توسعه تحصیلات تکمیلی می‌داند. دانشگاهی که ۵۶درصد از بار آموزشی تحصیلات تکمیلی را برعهده دارد و برای جذب ۲۰هزار عضو هیات‌علمی و ایجاد بستر مناسب برای توسعه کیفی برنامه‌ریزی کرده است.
همه زیرمجموعه‌های دانشگاه در امور مشارکت کنند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در این نشست به ضرورت اجرای طرح تجمیع دوم در این دانشگاه پرداخته است. طرحی که او امیدوار است باعث بهره‌وری و چابکی بیشتر در این دانشگاه شود. میرزاده گفته است: «امیدواریم با ساختار جدیدی که جایگزین ساختار قبلی شده است چابکی و بهره‌وری بیشتری داشته باشیم. از آنجایی که طبق گزارش‌های رسیده هماهنگی لازم در میان ساختارهای موجود در استان‌ها وجود نداشت و از سوی دیگر هم به خاطر تفویض اختیار بیشتر به استان‌ها و اجرایی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضرورت اجرای این طرح بیشتر می‌شد.» تاکید او در اجرای این طرح اما این است که همه رئیس‌های واحدها و زیرمجموعه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در اداره امور این دانشگاه مشارکت کنند. او همچنین از رئیس‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها خواست آمار و اطلاعات همه واحدها را به‌روز کنند که بتوان در تدوین بخشنامه‌ها از آنها بهره برد.
شرایط را برای فعالیت همه گروه‌های سیاسی فراهم می‌کنیم
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین برای اجرای اولویت این دانشگاه در پیش بردن فعالیت‌های دانش‌بنیان بر اجرای طرح شفا- شهرک‌های فناوری دانشگاه آزاد اسلامی – تاکید کرده و گفته است: «طبق سند علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری اگر بخواهیم ۵۰ درصد از درآمدمان از طریق اقتصاد دانش‌بنیان تامین شود از هم‌اکنون باید فعالیت خود را آغاز کنیم.» میرزاده به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در انتهای سال هم اشاره کرده و گفته است: «به هیچ‌وجه دانشگاه آزاد اسلامی را وجه‌المصالحه له یا علیه کاندیدای خاصی قرار نمی‌دهیم بلکه شرایط را برای فعالیت همه گروه‌های سیاسی فراهم خواهیم کرد.» مشارکت در تدوین طرح آمایش دانشگاه آزاد اسلامی، استفاده از ظرفیت‌های سازمان سما و توسعه رشته‌های چندنظمی از جمله موضوعات دیگری بوده است که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر آنها تاکید کرده است.


فراخوان جذب عضوهیئت علمی پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد 

دانشگاه علوم پزشکی مشهد فراخوان جذب عضو هیئت علمی پژوهشی منتشرکرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، روابط عمومی این دانشگاه اعلام کرد معاونت پژوهشی دانشگاه در نظر دارد با هدف تکمیل کادر هیئت علمی پژوهشی مراکز توسعه تحقیقات بالینی و برخی از مراکز تحقیقاتی دانشکده های داروسازی و دندانپزشکی از میان مشمولان خدمت ضریب کا ، بورسیه عام یا هر نوع تعهد الزام آور دیگر به خدمت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، تعدادی عضو هیئت علمی پژوهشی جذب کند.
علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت معاونت پژوهشی به نشانی http://v-research.mums.ac.ir/index.php/component/content/article/62-vcresearch/819-faculty مراجعه کنند.


آخرین وضعیت جذب هیات علمی

معاون مرکز جذب وزارت علوم با اشاره به آخرین وضعیت روند جذب متقاضیان هیات علمی در فراخوان بهمن ۹۳ گفت: صلاحیت عمومی و علمی این افراد در حال بررسی است.
دکتر محسن ضرغام در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فراخوان بهمن سال ۹۳ و آخرین وضعیت روند جذب متقاضیان این فراخوان گفت: دانشگاه‌ها از داوطلبان درخواست کرده اند که برای مصاحبه به دانشگاه‌ها مراجعه کنند و درحال حاضر کارگروه‌ های صلاحیت عمومی و علمی مشغول بررسی وضعیت این افراد هستند .
ضرغام یادآور شد: ۱۶ هزار نفر در این فراخوان شرکت کردند و بر اساس ظرفیت اعلامی دانشگاه ها قرار بود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر جذب دانشگاه ها شوند.
وی ادامه داد: پس از اینکه مصاحبه ها این افراد انجام شد تصمیم گیری در هیات اجرایی جذب دانشگاه صورت می گیرد و سپس پرونده متقاضیانی که در هیات اجرایی جذب دانشگاه مورد تایید قرار گرفته به دبیرخانه هیات مرکزی جذب وزارت علوم ارسال می شود.
معاون مرکز جذب وزارت علوم افزود: سپس هیات مرکزی جذب وزارت علوم تصمیم نهایی را اتخاذ کرده و نتیجه نهایی به متقاضی اعلام می شود.
وی ادامه داد: درحال حاضر برخی از دانشگاه‌ها فرایند مصاحبه را انجام داده و پرونده متقاضیان را برای بررسی نهایی به مرکز جذب وزارت علوم ارسال کرده برخی نیز مشغول مصاحبه هستند که با پایان گرفتن این روند، متقاضیان در مهرماه و یا بهمن ماه سال تحصیلی آینده در دانشگاه‌ها جذب می شوند.
ضرغام در خصوص رونمایی از سامانه جدید مرکز جذب نیز گفت: سامانه جدید مرکز جذب طی هفته آینده رونمایی می شود. با این سامانه فرایند جذب سرعت یافته و دقت در جذب افزایش می یابد. افراد می توانند به صورت آنلاین از روند اجرایی پرونده خود در مرکز جذب و دانشگاه ها مطلع شوند.


جذب ۱۶۰ هیئت علمی در دانشگاه‎های آزاد استان مرکزی ‌     

بازار کار : سرپرست دانشگاه آزاد اراک گفت: برای جذب هیئت علمی و تکمیل هرم هیئت علمی، ۱۶۰ استاد تا پایان سال ۹۴ در سطح استان مرکزی جذب می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علیرضا نظام‌آبادی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به کیفی سازی فعالیت‎های این دانشگاه اظهار داشت: به‌منظور استانداردسازی حوزه آموزش در این دانشگاه، توسعه رشته‌های کارآمد و پر طرف‌دار در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: استانداردسازی کلاس‌ها از نظر تعداد دانشجو و تجهیزات، توزیع درست و عادلانه رشته‌ها در کل استان در قالب شورای گسترش استان، نظارت مستمر و منظم بر تشکیل کلاس‌ها و رعایت سرفصل‌های دروس، بهینه‌کردن وضعیت برگزاری امتحانات از دیگر برنامه‎هایی است که به‌منظور استانداردسازی حوزه آموزش به‌کار گرفته شده است.
سرپرست دانشگاه آزاد اراک تصریح کرد: مصوب کردن رشته‌ها و افزایش رشته‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی، ۲۲ رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۷ گرایش در مقطع دکتری تخصصی، که این تعداد رشته تحصیلات تکمیلی به‌ویژه دکتری تخصصی نقطه عطفی برای استان و دانشگاه است که می بایست از این فرصت در راستای رفع مشکلات، معضلات و کیفی سازی صنایع، ادارات، نهادها و تشکیلات استان به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم.
نظام‌آبادی با اشاره به ویژه برنامه محفل قرآنی ترنم بندگی گفت: ویژه برنامه محفل قرآنی ترنم بندگی ویژه استادان و کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد که اصلی‌ترین هدف آن تبدیل شدن واحد به یک دانشگاه مقتدر، کارآفرین و استاندارد در منطقه است که این امر با هدف‌گذاری و اجرای سند راهبردی استان محقق می‌شود.
وی افزود: ایجاد و توسعه رشته‌های بین رشته‌ای کارآمد و کاربردی مطابق با نیاز جامعه و استان، به‌ویژه در تحصیلات تکمیلی، توسعه رشته‌های پزشکی و پذیرش دانشجو در رشته داروسازی در ترم‌های آینده‌، توجه به تعداد دانش‌آموزان در مقطع دبیرستان در استان و ایجاد رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ متناسب با آن از دیگر اهداف آموزشی واحد اراک است.
سرپرست‌دانشگاه آزاداسلامی اراک تصریح کرد: دانشگاه آزاد حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین و درآمدزا را آغاز کرده و در این مسیر تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در حد استاندارد، تسهیل در انجام کارهای پژوهشی، توزیع عادلانه راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌ها و رفع مشکل کمبود استاد، تأسیس شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی و صنعتی از جمله برنامه‎های در صدر برای تحقق اهداف است.
نظام‌آبادی با اشاره به اقدامات در راستای درآمدزایی این دانشگاه گفت: انعقاد قرارداد با صنایع ریلی، نظام مهندسی، شهرداری، پالایشگاه، پتروشیمی و برخی از دانشگاه‌های کشور، جهت‌دهی منطقی به پایان‌نامه‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی در راستای حل مشکلات و معضلات کشور و استان در کلیه زمینه‌ها و ارتقاء سطح مجلات واحد از علمی-ترویجی به علمی- پژوهشی و از علمی-پژوهشی به ISI از محورهای عمده پژوهشی این دانشگاه است.


همکاری هیات عالی جذب برای تسریع استخدام هیات علمی در دانشگاه آزاد

خبرگزاری ایسنا : دبیر هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، از همکاری همه جانبه این هیات با دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تسریع در روند جذب اعضای هیات علمی این دانشگاه خبر داد.
به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر جواد محمدی با اشاره به برگزاری همایش منطقه ای هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات اجرایی جذب دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، گفت: در نشست مذکور مشکلات این حوزه مطرح و پس از بحث و تبادل نظر مشخص شد که برخی از ابلاغیه های داخلی باعث کندی این مسیر بوده است.
وی ادامه داد: طبق قانون، فرآیند جذب در دانشگاه آزاد اسلامی باید پنج ماهه طی شود اما بعضا شاهد افزایش این مدت تا دو سال بودیم که عواملی نظیر بخشنامه های داخلی دانشگاه آزاد اسلامی، ناقص بودن پرونده ها، عدم اطلاع هیات های اجرایی جذب از آیین نامه ها و قوانین و تاخیر وزارت علوم در پاسخ دهی به پروندها موجب کُندی این روند شده است.
محمدی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک فرصت ارزشمند و مغتنم در جهت پیشبرد اهداف و منافع علمی کشور است که می تواند با کمک به وزارت بهداشت و وزارت علوم، بار بزرگی را از دوش دولت بردارد، گفت: جذب ۲۰ هزار عضو هیات علمی ظرف چهار سال کار بزرگی است و گام مهمی در جهت جذب نخبگان کشور در آموزش عالی و جلوگیری از خروج محققین و سرمایه های انسانی انجام شده است.
وی همچنین یادآور شد: هیات اجرایی جذب استان تهران دانشگاه آزاد اسلامی یکی از موفق ترین هیات های اجرایی جذب در بین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور است، زیرا با برگزاری جلسات مستمر و منظم پرونده های زیادی را بررسی و برای جذب متقاضیان اقدام کرده است.
به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دبیر هیات عالی جذب اعضای هیات علمی مراکز آموزش عالی با اشاره به اینکه نظارت بر اجرای قانون بسیاری از مشکلات جذب در دانشگاه آزاد اسلامی را حل می کند، یادآور شد: جلسات مشترکی بین هیات عالی جذب، وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی برای رفع نقص پرونده های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.
وی همچنین گفت: انتظار ما از مسئولان جذب در دانشگاه آزاد اسلامی این است که در این جلسات حضور مستمر و فعال داشته باشند.


امسال ۸هزار نفر عضو هیات علمی می‌شوند

صدای ایران : رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، آخرین آمار جذب اعضای هیات علمی در وزارتخانه های بهداشت و علوم و دانشگاه آزاد را در سال جاری اعلام کرد.
محمدعلی کی‌نژاد در گفتگو با مهر با اشاره به جذب هیات علمی در وزارتخانه های علوم ، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری گفت: براساس برنامه پیش بینی شده، امسال ۲ هزار نفر در دانشگاه های وزارت علوم ، یک هزار نفر در دانشگاه های وزارت بهداشت و  ۵ هزار نفر در واحد های دانشگاه آزاد اسلامی جذب هیات علمی خواهند داشت.
وی افزود: طی ۶ سال گذشته ۳۲ هزار نفر جذب هیات علمی دانشگاه ها شده اند.
رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: جلسات هیات عالی جذب با همکاری نمایندگان وزارتخانه های علوم و بهداشت به طور مرتب برقرار است و این همکاری بسیار خوب باعث شده که تاکنون هیچ مشکلی در این بخش نباشد.


افزایش سرعت و دقت در فرایند جذب هیأت علمی

خبرگزاری مهر : معاون مرکز جذب از رونمایی سامانه جدید مرکز جذب خبر داد و گفت: دراین سامانه متقاضیان جذب به صورت آنلاین می توانند از وضعیت پرونده خود در مرکز جذب و دانشگاه ها مطلع شوند.
محسن ضرغام در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سامانه جدید مرکز جذب طی یک ماه آینده رونمایی می شود.
وی ادامه داد: با این سامانه جدید فرایند جذب سرعت یافته و دقت در جذب افزایش می یابد و افراد به صورت آنلاین از روند اجرایی پرونده خود در مرکز جذب و دانشگاه ها مطلع می شوند.
معاون مرکز جذب وزارت علوم با اشاره به فراخوان بهمن سال ۹۳ و روند جذب متقاضیان این فراخوان افزود: دانشگاه ها مشغول دعوت از این افراد هستند و پرونده آنان در دانشگاه ها در حال بررسی است .
وی ادامه داد: از ۱۶ هزار نفری که درفراخوان بهمن ۹۳ مرکز جذب ثبت نام کرده بودند، ۲ هزار و ۲۰۰ نفر جذب دانشگاه‌ها می شوند.a


شهریور ۹۴ آغاز فراخوان جذب هیات علمی 

خبرگزاری مهر : معاون مرکز جذب اعضای هیات‌علمی وزارت علوم از فراخوان جذب اعضای هیات علمی پیمانی خبر داد و گفت: فراخوان بعدی جذب، شهریور ۹۴ انجام می شود.
محسن ضرغام در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: فرایند جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم از طریق فراخوان، در طول سال، سه نوبت انجام می شود و به تازگی فراخوان بورس دانشجویان دکتری نیز در اردیبهشت ماه برگزار شد.
وی با اشاره به سیاست وزارت علوم در خصوص بورس افزود: با توجه به افزایش فارغ التحصیلان دانشگاهی در دوره دکتری، سیاست مجموع وزارت علوم کاهش بورس است به طوریکه در فراخوان بورس اردیبهشت ماه نیز با کاهش روبرور بودیم و دراین فراخوان کمتر از ۱۵۰ نفر، آن هم در رشته های خاص و مناطق محروم و کم برخوردار بورس می شوند.
معاون مرکز جذب اعضای هیات‌علمی وزارت علوم ادامه داد: بنابراین روند بورس به شکلی که در حال حاضر طی می شود، سال به سال کاهش خواهد یافت.
وی افزود: هدف از بورس در گذشته با توجه به کمبود دانشجوی دکتری متخصص و نیاز کشور، جذب این دانشجویان در دانشگاه‌های کشور بود که خوشبختانه در حال حاضر تعداد دانشگاه هایی که در داخل دوره دکتری برگزار می کنند بسیار زیاد هستند و ما دارای نیروهای فارغ التحصیل در رشته و دانشگاه خوب هستیم.
وی ادامه داد: درحال حاضر نیز خود را برای فراخوان جذب اعضای هیات علمی به صورت پیمانی آماده می کنیم که این فراخوان در شهریور ۹۴ برگزار می شود.


اشتغال ۴۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه زنجان

رئیس دانشگاه زنجان گفت: دانشگاه زنجان در حال حاضر دارای ۴۰۰ عضو هیئت علمی تمام وقت است.
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خلیل جمشیدی امشب در نشست مشترک بین‌المللی دانشگاه زنجان و آکادمی علوم مغولستان اظهار داشت: دانشگاه زنجان دانشگاه جامع استان بوده و حدود ۱۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه زنجان عنوان کرد: این دانشگاه در حال حاضر دارای ۴۰۰ عضو هیئت علمی تمام‌وقت است.
رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه در حال حاضر در چهار دانشکده این دانشگاه صورت می‌گیرد، تصریح کرد: دانشگاه کشاورزی به عنوان دانشکده مادر، دانشکده مهندسی، دانشکده علوم پایه و دانشکده علوم انسانی چهار دانشکده مذکور دانشگاه زنجان محسوب می‌شوند.
این مسئول با اشاره به وجود پژوهشکده فناوری‌های نوین زیستی در دانشگاه زنجان افزود: در این دانشگاه همچنین دارای یک مرکز رشد است که حمایت‌های لازم را از استعدادهای درخشان و افراد صاحب ایده به عمل می‌آورد.
جمشیدی بیان داشت: پردیس سهروردی دانشگاه زنجان نیز آمادگی پذیرش دانشجویان داخلی و خارجی را دارد.
وی تصریح کرد: مجموع فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه زنجان در ۳۵ گروه آموزشی و سه گروه پژوهشی صورت می‌گیرد و دانشجویان این دانشگاه در بیش از ۳۳ رشته گرایش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در حال تحصل هستند.
رئیس دانشگاه زنجان عنوان کرد: دانشگاه زنجان قدمت نسبتا بالایی دارد و امسال چهلمین سال تاسیس آن بوده و این دانشگاه از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است.


پنج هزار نفر عضو هیات علمی جذب دانشگاه آزاد اسلامی می شوند 

بازار کار : رییس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: پنج هزار نفر عضو هیات علمی با مدرک دکتری تخصصی در سال جاری جذب این دانشگاه می شوند.
حمید میرزاده روز شنبه در هشتمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تا پایان سال ۹۶ تعداد اعضای هیات عملی دانشگاه آزاد اسلامی به ۵۰ هزار نفر افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نقش اساسی در توسعه عملی کشور دارد؛ افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به رغم رکود در دو سال اخیر اکنون سهم ۳۶ درصدی در زمینه تحصیلات تکمیلی کشور را دارد.
وی بیان کرد: توسعه همه جانبه دانشگاه آزاد اسلامی برای روند شتاب علمی کشور نیازمند تقویت است که تلاش خواهیم کرد در مهر ماه سال جاری تعداد کد رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند را از ۲۴ کد رشته در سال گذشته به ۶۱ کد رشته در سال جاری افزایش دهیم.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی از وجود هشت کد رشته دکتری تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: سال گذشته در دانشگاه آزاد پنج هزار نفر با مدرک PHD جذب شدند که امسال نیز جذب پنج هزار عضو هیات عملی در دستور کار قرار گرفته و طی سه سال آینده هر سال پنج هزار نفر دیگر به عنوان اعضای هیات علمی جدید برای واحدهای آموزشی جذب خواهند شد.
میرزاده با اشاره به اینکه توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار است؛ گفت: براساس پیش بینی ها امسال تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه به ۵۳۰ هزار نفر افزایش می یابد و تا پایان سال ۹۶ پیش بینی می شود ۶۰ درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشور در این دانشگاه تحصیل کنند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه گسترش و پراکندگی رشته های تحصیلات تکمیلی درکنار رشته های کاردانی و کارشناسی در کشور توزیع عادلانه تحصیلات عالی را رقم زده، افزود: تعداد زیاد دانشگاه ها در کشور باعث رکود در رشته های کاردانی و کارشناسی این دانشگاه شده است.
میرزاده، دانشگاه آزاد اسلامی را از جمله دانشگاه های نسل سوم دانست و گفت: دانشگاه های نسل سوم دانشگاه هایی هستند که در جامعه اثربخش باشند.
وی اثربخشی در توسعه عملی کشور، کارآفرینی، فناوری و تبدیل علم به ثروت را به عنوان برنامه اصلی دانشگاه آزاد مطرح کرد و افزود: اکنون ۶۰ مرکز رشد و ۴۶۰ شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که تا پایان سال ۹۶ این تعداد شرکت به ۸۰۰ و تعداد مراکز رشد این نهاد به ۱۵۰ مرکز می رسد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص کاهش وابستگی اعتباری دانشگاه آزاد به شهریه دانشجویان نیز گفت: پیش بینی می شود براساس تصمیم گیری های اتخاذ شده میزان وابستگی به شهریه تا پایان سال ۹۶ را به ۶۰ درصد برسانیم که در این راستا تلاش خواهیم کرد تبدیل به احسن امکانات و ابنیه و سایر اقدامات را در دستور کار قرار دهیم.
میرزاده درمورد افزایش تعداد رشته های کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه افزود: راه اندازی این کد رشته ها منوط به تامین استاد از طرف واحدهای آموزشی است که در صورت تامین استاد رشته های مختلف تحصیلات تکمیلی را در استان ها افزایش خواهیم داد.


تسهیلات ویژه برای دانشگاه‌هایی که نخبگان را جذب کنند

خبرگزاری مهر : معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان با تشریح جذب نخبگان به عنوان هیات علمی در دانشگاه ها ، تسهیلات ویژه دانشگاه ها در صورت پذیرش این نخبگان را تشریح کرد.
غلامعلی منتظر در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جذب نخبگان در دانشگاه ها گفت: مراحل جذب طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می گیرد. شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده که دانشگاه ها موظف هستند پاسخ قطعی را درباره فردی که توسط بنیاد ملی نخبگان به عنوان دانش آموخته برتر به دانشگاه ها معرفی می شود، اعلام کنند.
وی ادامه داد: اگر فرد پذیرفته شد، بنیاد ملی نخبگان به دانشگاهی که فرد را پذیرفته ۲۰ میلیون تومان به عنوان هزینه ای که بتواند تجهیزات آزمایشگاهی و کتابخانه ای خود را بهبود دهد اختصاص می دهد، به خود فرد نیز که وارد دانشگاه شده معادل  ۲۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده می شود که ظرف ۲ سال تجهیزات آزمایشگاهی خود را تهیه کند تا ورود موفق تری به عرصه علمی را داشته باشد.
معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: اگر فرد ورود پیدا کرده و بخواهد شرکت دانش بنیانی را تاسیس کند تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان وام در اختیار وی قرار می گیرد.
وی در خصوص اینکه برخی اعتقاد دارند که جذب دانشجویان نخبه به عنوان هیات علمی در دانشگاه ها رانت است، افزود: ما به رانت بودن آن اعتقادی نداریم قبلا ما دانش آموخته برتر را انتخاب می کردیم ولی اکنون دانشگاه طبق ظوابط بنیاد دانشجو را انتخاب کرده و خودش آن را پذیرش می کند.
منتظر افزود:  ما مقررات وضع کرده ایم و بر حسن انجام کار نیز نظارت می کنیم. بنابراین رانتی صورت نمی گیرد. یک دانش آموخته ، براساس مقررات ما توسط دانشگاه به عنوان دانش آموخته برتر معرفی می شود. خود آن دانشگاه و یا دانشگاه دیگری نیز می تواند این فرد را جذب کرده و از تسهیلات آن نیز استفاده کند بنابراین ما هم به فردی که فارغ التحصیل شده و هم به دانشگاهی که پذیرنده آن است کمک می کنیم که بتوانند از این مزایا استفاده کنند.
رئیس مرکز جذب وزارت علوم پیش از این اعلام کرده بود، طی ۴ سال که فراخوان مرکز جذب برگزار شده حدود ۵۰۰ نخبه برای جذب ثبت نام کرده اند که تعدادی از آنها جذب دانشگاهها شده ولی مابقی بلاتکلیف هستند و تقاضای ما از دانشگاه‌‌ها این است که جذب نخبگان را فرصت تلقی کرده و تکلیف ما را مشخص کنند.


افزایش ۲۰درصدی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد

خبرگزاری ایسنا : رئیس دانشگاه آزاد از افزایش ۲۰ درصدی حقوق اعضای هیئت علمی تا سال ۹۶ خبرداد و گفت: برای تأمین مسکن اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه درصدد یافتن زمین مناسب با کمک وزارت مسکن هستیم.
حمیدمیرزاده درگفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا با اعلام این مطلب اظهارکرد: تعدادی تعاونی مسکن باهدف افزایش حمایت از اساتید و کارکنان شکل گرفته و در حال حاضر برای تأمین مسکن اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه درصدد یافتن زمین مناسب با کمک وزارت مسکن هستیم.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق اعضای هیئت علمی تا سال ۹۶
وی با اعلام این خبر که حقوق اعضای‌هیئت‌علمی دانشگاه‌آزاد در‌سال‌جاری ۲۰ درصد افزایش ‌می‌یابد، گفت: این‌درحالی‌است که شنیده شده حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه های دولتی ۱۴ درصد افزایش داشته است.
میرزاده درهمین زمینه افزود: افزایش ۲۰ درصدی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد تا سال ۹۶ همچنان ادامه خواهدیافت و درآن زمان حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد با حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه های دولتی برابر می شود


جذب فارغ التحصیلان برتر در هیات علمی دانشگاه آزاد

خبرگزاری مهر : رئیس مرکز امور هیأت علمی دانشگاه آزاد گفت:طی ۱۸ ماه گذشته پرونده ۱۹۵۸ عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بررسی و ارتقا یافته است.
به گزارش خبرگزاری مهر، علی مقداری از سرعت بخشیدن به بررسی پرونده‌های جذب و ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه خبر داد و گفت: در دوره مدیریت میرزاده در مقایسه با زمان مشابه در دوره مدیریت قبلی، بررسی پرونده ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی رشد چشمگیری داشته همچنین تشکیل منظم کمیسیون‌های تخصصی و جلسات هیأت ممیزه در سازمان مرکزی دانشگاه روند رو به رشدی داشته است.
وی افزود: نکته مهم دیگر سرعت بررسی پرونده‌های جذب و بورس در دانشگاه است که سعی شده جلسات مرتبط با این موضوع بطور منظم تشکیل شود و با پیگیری‌های انجام‌شده، مسیر همواری ایجاد شود که به تبع آن رضایت مراجعان و کاهش اعتراضات را به دنبال داشته است.
رئیس مرکز امور هیأت علمی دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری، برنامه ویژه‌ای برای جذب اعضای هیأت علمی دارد، افزود: در سال جاری ۳ نوع جذب در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد؛ یکی جذب عادی یا برون سازمانی است که از بیرون سازمان دانشگاه آزاد اسلامی از بین فارغ‌التحصیلان دکتری صورت می‌گیرد مورد بعد جذب درون‌سازمانی است که این نوع جذب برای کمک به واحدهایی است که اعضای هیأت علمی مازاد دارند ولی بعضاً واحدهایی که کمبود اعضای هیأت علمی در یک رشته خاص دارند، می‌توانند در یک فضای رقابتی هیأت علمی مورد نیاز خود را از واحدهایی که هیأت علمی مازاد دارند تأمین کنند.
مقداری افزود: مورد آخر توافق‌نامه‌ای است که بین دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس بنیاد ملی نخبگان امضا شده که بر اساس آن فارغ‌التحصیلان برتر دانشگاه‌ها که تحت پوشش بنیاد هستند، به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه جذب می‌شوند.


اخذ ۱۰۰۰ مجوز جذب هیات علمی برای دانشگاه های علوم پزشکی  

خبرگزاری مهر : رئیس مرکز هیات علمی وزارت بهداشت گفت: با توجه به اخذ ۱۰۰۰ مجوز جذب هیات علمی انتظار می رود به همین تعداد عضو هیات علمی در فراخوان های شهریور و بهمن ماه امسال جذب شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید علی حسینی با اعلام این خبر افزود: این تعداد مجوز از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری (سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور) گرفته شده و مقرر شده پس از توزیع مجوزهای مذکور براساس شاخصهای مورد عمل در معاونت آموزشی بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور، به همین تعداد عضو هیات علمی براساس اعلام نیاز دانشگاه های مورد اشاره در فراخوان های شهریور و بهمن ماه سالجاری جذب شوند.
رئیس مرکز امور هیات علمی افزود: بازنگری کلیه مقررات،‌ آیین نامه ها، دستورالعملها و ضوابط مربوط به اعضای هیات علمی هر چهار سال یکبار با هماهنگی های به عمل آمده با شورایعالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری در کمیته های تخصصی ایجاد شده مربوطه انجام گرفته که در حال حاضر آخرین آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی از دی ماه سال  ۱۳۹۳ در حال انجام است.
وی گفت: با توجه به سیاست تمرکز زدایی در وزارت بهداشت  و همچنین متعاقب آن در هیات ممیزه مرکزی این وزارتخانه به استناد دستورالعمل طرز تشکیل و اختیارات هیات ممیزه دانشگاه های علوم پزشکی و موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته در حال حاضر ۳۰ دانشگاه علوم پزشکی و موسسات مربوطه دارای هیات ممیزه شده اند.
حسینی یادآور شد: با توجه به تقویم زمانی مصوب هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی حداکثر مدت زمان اخذ تصمیم نهایی جهت تعیین تکلیف پرونده های ارسالی از سوی دانشگاه های علوم پزشکی ۴۵ روز اعلام شده است،‌ لیکن پرونده های ارسالی به دبیرخانه هیات مرکزی جذب مرکز امور هیات علمی در عرض حداکثر ۳-۲ هفته تعیین تکلیف شده و پرونده راکد در این دبیرخانه موجود نیست .


جذب ۷۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد لرستان

خبرگزاری ایسنا : معاون هماهنگی دانشگاه‎های آزاد لرستان گفت: ۴۴۰ عضو هیئت علمی با این دانشگاه همکاری می‎کنند.
بهروز دوستی در گفت‎وگو با خبرنگار سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، افزود: جذب هیئت علمی با مدرک کارشناسی ارشد در تمامی مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد لرستان ممنوع بوده و تنها افرادی با مدرک دکتری و یا دانشجویان این مقطع به عنوان هیئت علمی با این دانشگاه همکاری خواهند کرد.
وی بیان کرد: ۴۴۰ عضو هیئت علمی در رشته‎های مختلف تحصیلی با دانشگاه‎های آزاد اسلامی لرستان همکاری می‎کنند.
این مقام مسئول ادامه داد: با برنامه‎ریزی‎های انجام شده امسال ۷۰ عضو هیئت علمی در این دانشگاه جذب خواهند شد.
وی یادآور شد: متقاضیان تا تاریخ ۲۰ خرداد ماه مهلت دارند به سامانه جذب دانشگاه مراجعه کنند و مدارک لازم را به دبیرخانه مربوطه تحویل دهند.


جذب ۵ هزار عضو هیئت علمی جدید دانشگاه آزاد در سال جاری  

خبرگزاری فارس : معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد از جذب پنج هزار عضو هیئت علمی این دانشگاه در سال جاری خبر داد و گفت: جذب استاد حق‌التدریس در شأن دانشگاه آزاد اسلامی نیست زیرا نمی‌تواند بین استاد و دانشجو ارتباط عمیق پژوهش‌محور برقرار کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فریدون رهنمای‌رودپشتی بعد از ظهر امروز در همایش بزرگداشت مقام معلم با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، گیلان را سرزمین گیل و دیلم و معرفت و دانش خواند.
وی به مقام والای استاد اشاره کرد و افزود: در تعریف چشم‌انداز دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی خواهیم داشت و دانشجویانی پرورش دهد که سازنده آینده و جامعه انسانی باشد.
معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد با بیان اینکه کسانی در این مسیر موفق‌تر هستند که نگاه عمیق‌تری نسبت به علم عالم داشته باشند، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۶۱ با کمک امام راحل، هاشمی، جاسبی و میرزاده تاسیس و مدیریت شد.
وی به خدمات دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: در گذشته فرزندان ما برای تحصیل به شهرهای دور می‌رفتند اما برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد به صورتی انجام شد که جذب دانشجو در هر استان از دانشجویان بومی همان استان باشد.
رهنمای‌رودپشتی جذب دانشجویان بومی را در جلوگیری از خروج سرمایه از استان تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: امروز در گیلان ۵۱ هزار نفر دانشجوی دانشگاه آزاد است که باید برای پیشرفت از عقلانیت مبتنی بر دانش استفاده کنیم.
وی افزود: اکنون ۴.۵ درصد منابع بودجه‌ای کل دانشگاه آزاد متعلق به گیلان است و باید ظرفیت جذب دانشجو در این استان به بالای ۷۰ هزار نفر برسانیم و علم را وارد زندگی تمام مردم کنیم.
معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد با بیان اینکه ۱۷۰ میلیارد تومان بودجه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان است، گفت: ۵۰ میلیارد تومان متعلق به واحد رشت است.
وی یادآور شد: مسئولان با توجه به گردش اقتصادی که سالانه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان دانشگاه آزاد در کشور ایجاد کرده آن را به عنوان موتور توسعه اقتصادی تلقی کنند.
رهنمای‌رودپشتی از جذب ۵ هزار عضو هیئت علمی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و خاطرنشان کرد: جذب استاد حق‌التدریس در شأن دانشگاه آزاد اسلامی نیست زیرا استاد حق‌التدریس نمی‌تواند بین استاد و دانشجو ارتباط عمیق پژوهش‌محور برقرار کند.
وی در پایان با بیان اینکه اعتقاد داریم بین معلم دانشگاه و مخاطب شکاف عمیق وجود دارد و حرمت گذشته بین استاد و دانشجو نیست، بر ضرورت انضباط مالی تاکید کرد و متذکر شد: مدیریت هزینه باید بهره‌ور باشد.


جذب هئیت علمی واحد علوم و تحقیقات تهران

اعلام نیاز متقاضیان جذب هئیت علمی واحد علوم و تحقیقات تهران بر روی سامانه جذب دانشگاه آزاد اسلامی به آدرسhttp://www.jazb.iau.ir قرار گرفته است.
متقاضیان جذب در واحد علوم و تحقیقات می توانند با مراجعه به آدرس مذکور نسبت به ثبت نام و تکمیل مدارک موردنیاز بر اساس اعلام نیاز منتشر شده اقدام نمایند.شایان ذکر است متقاضیان با ویژگی های ذیل در شرایط مساوی در اولویت اند.
سوابق تحصیلی و آموزش درخشان
فارغ التحصیلان دانشگاه ها و واحدهای آموزشی تراز اول کشور و دانشگاه های برتر بین المللی
انتشار مقالات علمی پژوهشی در مجلات معتبر تخصصی داخلی و خارجی
توانایی در تاسیس شرکت های دانش بنیان و انعقاد قراردادهای برون دانشگاهی در راستای سیاستهای کلان دانشگاه آزاد اسلامی


فراخوان جذب مدرس عضو هیئت علمی تمام وقت دانشگاه علمی کاربردی دماوند ۱۳۹۴

مدیریت امور مدرسان و برنامه ریزی درسی

دانشگاه علمی کاربردی دماوند
تقویم کاری مدیریت امور مدرسان و برنامه ریزی درسی
سال تحصیلی ۹۳-۹۴
آشنایی با مدیریت

تقویم کاری حوزه های تابعه مدیریت

 ( برنامه ریزی درسی – تامین منابع آموزشی –نظارت بر امور کلاس ها – کارگزینی مدرسان و اعضای هیئت علمی )

تقویم جذب سالیانه مدرسان و اعضای هیئت علمی

تذکر مهم ۱:

قبل از تکمیل مدارک و ارسال آن از شرایط احراز شغل ، نیاز های آموزشی و شرح وظایف شغل , و سایر آیین نامه ها و فرآیند های اجرایی مندرج در این سایت را به دقت مطالعه فرمایید. ارسال درخواست جذب  به منزله اطلاع کامل از تمامی قوانین و مقررات این دانشگاه می باشد .

مراحل فرآیند جذب و به کار گیری علاقمندان به تدریس
شمارهمرحلهشرح/ لینک های مرتبط
۱

فراخوان

(تاریخ درج ۹۴/۰۲/۰۱)

آگهی فراخوان اردیبهشت ۱۳۹۴
۲ اطلاع رسانی در خصوص شرایط جذب

فرآیند جذب مدرسان علمی کاربردی (حق التدریس – نیمه وقت – تمام وقت)

جداول حقوق و مزایا بر مبنای پایه و مرتبه

 

آیین نامه جذب مدرسان علمی کاربردی (نیمه وقت – تمام وقت)

 

آیین نامه ارتقاء مرتبه علمی مدرسان تمام وقت علمی کاربردی

۳

تکمیل فرم درخواست الکترونیک توسط متقاضی

 

توضیح: متقاضی محترم لطفا قبل از تکمیل فرم الکترونیک حتما متن آگهی فراخوان را با دقت مطالعه فرمایید و مدارک لازم را فراهم نمایید. به درخواست های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد!

فرم الکترونیک درخواست جذب مدرسان/ اعضای
۴

اعلام برنامه زمانبندی مصاحبه عمومی

 

در روز مصاحبه عمومی  تحویل فرم کامل شده مشخصات داوطلبان (روبرو) به مسئول امور مدرسان الزامی است .

فرم مشخصات داوطلبان دعوت شده به مصاحبه تایید صلاحیت عمومی

 

 

برنامه و لیست متقاضیان دعوت شده برای  مصاحبه تایید صلاحیت های عمومی

 

 

۵

اعلام برنامه زمانبندی مصاحبه تخصصی

در روز مصاحبه تخصصی تحویل سی دی و یک نسخه چاپی از طرح ارزشیابی مستمر و تامین منابع درسی مطابق شیوه نامه (روبرو) به مسئول امور مدرسان الزامی است.

شیوه نامه مصاحبه تخصصی

فرم مصاحبه تخصصی

 

برنامه اجرایی مصاحبه تخصصی گروه علوم پایه و مهارت های مشترک

۶ اعلام نتایج نهایی گزینش عمومی و تخصصی مشاهده نتایج
۷ تکمیل پرونده فیزیکی پذیرفته شدگان لیست مدارک و شیوه نامه تشکیل پرونده فیزیکی
۸ تکمیل پرونده الکترونیک پذیرفته شدگان ثبت درخواست کد مدرسی
۹ انعقاد قرارداد همکاری (آزمایشی) فرمت قرارداد
۱۰ شرح وظایف سازمانی مشاهده شرح وظایف مدرسان حق التدریس
۱۱ ارزشیابی عملکرد مشاهده شیوه نامه ها
۱۲ دوره های تربیت مدرس فرم الکترونیک ثبت نام مرکز تربیت مدرس
۱۳ آغاز فرآیند ارتقاء مشاهده شیوه نامه ها
۱۴ مدرسان  تمام وقت مشاهده شیوه نامه ها
۱۵ شرح وظایف سازمانی مشاهده شرح وظایف مدرسان تمام وقت
کمیته های تخصصی حوزه امور مدرسان
ردیف
نام کمیتهانتخاباتاعضای کمیتهبرنامه ها و جلسات
۱۶ کمیته رفاهی مدرسان انتخابات الکترونیک مشاهده مشاهده
۱۷ کمیته برنامه ریزی درسی برق و الکترونیک مشاهده مشاهده مشاهده
۱۸ کمیته برنامه ریزی درسی طراحی و مکانیک مشاهده مشاهده مشاهده
۱۹ کمیته برنامه ریزی درسی آسانسور و بالا برها مشاهده مشاهده مشاهده
فرم ها و اطلاعات مفید حوزه امور مدرسان
ردیفشرحلینک های مرتبط
۲۰ سرفصل و محتوای آموزشی دروس مشاهده سر فصل مصوب دروس                                 لیست طرح درسهای واصله از مدرسان
۲۱ فرمت استاندارد طرح دروس نظری

 فرمت نمونه طرح درس – نظری

فرم الکترونیک ارسال طرح درس 

۲۲ فرمت استاندارد طرح دروس عملی

نمونه دستور کار دروس عملی

فرمت نمونه طرح درس

فرم الکترونیک ارسال طرح درس

۲۳ سامانه مدرسان

شیوه نامه ورود و درج نمرات پایان ترم در سامانه

تقویم زمانبندی ورود نمرات به سامانه

ورود به سامانه مدرسان

فرم گواهی انجام کار مدرسان

 

۲۴ سامانه امور رفاهی اساتید (سرویس و غذا ) فرم الکترونیک درخواست ثبت نام امور رفاهی اساتید
۲۵ سامانه برنامه ریزی آموزشی دانشگاه

ورود به سامانه الکترونیکی برنامه ریزی آموزشی

شیوه نامه استفاده از سامانه برنامه ریزی آموزشی دانشگاه

برای ورود به سامانه الکترونیکی برنامه ریزی آموزشی از طریق جستجو گر  اکسپلور ۷ (Internet Explore 7)به بالا استفاده کنید

۲۶ گواهی اشتغال به تدریس ویژه مدرسان دارای کد مدرسی فرم الکترونیک درخواست گواهی اشتغال به تدریس
۲۷ اعلام امادگی برای همکاری در دوره های تخصصی آزاد فرم الکترونیک اعلام آمادگی برای دوره های تخصصی آزاد
۲۸ برنامه ریزی آموزشی ترم بعد – اعلام آمادگی برای همکاری فرم درخواست تخصیص کلاس به مدرس برای ترم آتی
هیئت ممیزه دانشگاه علمی کاربردی دماوند
کد شرح لینک های مرتبط
۲۹ آشنایی با شرح ماموریتهای هیئت ممیزه

شرح ماموریت ها

آشنایی با ترکیب اعضای هیئت  و کمیته های تخصصی

۳۰ آشنایی با فرآیند انتخاب استاد نمونه

دستور العمل انتخاب استاد نمونه سال تحصیلی ۹۲-۹۳

فرم شناسنامه علمی مدرسان

فرم کمسیون تخصصی انتخاب استاد نمونه

تقویم گزینش استاد نمونه

نتایج گزینش استاد نمونه در سطح واحد دانشگاهی


اطلاعیه دعوت به همکاری از اعضای محترم هیات علمی دانشگاه­ها

دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی با هدف توسعه کمّی و کیفی آموزش و تربیت نیروی انسانی حرفه ای و متخصص دانا، کارآمد و متعهد به ارزش­ های اسلامی، ملی و اصول علمی و فنی، با انگیزه مردمی در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی از طریق آموزش های مجازی و الکترونیکی برای ارتقای سلامت جامعه، گسترش مرزهای دانش و تولید علم تشکیل شده است.

این دانشکده قصد دارد فعالیت­های خود را در حیطه­های سلامت الکترونیک و یادگیری الکترونیکی و علوم و فنون وابسته توسعه دهد. لذا از کلیه اعضای محترم هیات علمی دانشگاه­های کشور که دارای تحصیلات مرتبط و تجربیات قبلی در زمینه­های زیر هستند دعوت به همکاری می کند:
E_Learning
Multimedia design
Tele medicine
E_health
Cyborg
Cyber psychology
Cybernetic ethics
Health informatics
& Other related majors
علاقه مندان می­توانند درخواست اولیه خود را به همراه رزومه به آدرس بلوار کشاورز، خیابان نادری، خیابان نادری، کوچه دولتشاهی، دانشکده مجازی، طبقه دوم، معاونت مجازی­سازی ارسال فرمایند. این دانشکده بعد از بررسی درخواست­ها با عزیزان متقاضی تماس می­گیرد.


پیگیر اخذ مجوز استخدام اعضای هیات علمی در کشور هستیم

خبرگزاری ایسنا :رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اخذ مجوز استخدام اعضای هیات علمی در کشور از سازمان مدیریت پیگیری می شود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان شمالی، زاهدی در نشست با دانشجویان دانشگاه های استان در محل دانشگاه بجنورد، اظهار کرد: کمبود اعضای هیات علمی در خراسان شمالی کاملا مشهود است بنابراین کسب مجوز استخدام پیگیری می شود.
وی ادامه داد: با توجه به این که سازمان مدیریت به سختی در کشور برای جذب و استخدام مجوز می دهد،اما این سازمان را توجیه می کنیم که اگر اعضای هیات علمی بیشتر باشد توان علمی افزایش می‌یابد.
زاهدی با ذکر این که به دانشگاه های دولتی مجوز احداث خوابگاه داده نمی‌شود، گفت:باید برای احداث خوابگاه بخش خصوصی ورود یابد و مسئولان استان نیز اقدامات لازم برای جذب سرمایه‌گذار را در این حوزه انجام دهند.
وی با بیان این که بودجه سال جاری دانشگاه ها دولتی براساس سرانه دانشجویی توزیع می‌شود، گفت: این نحوه اختصاص اعتبار سبب تحول در مراکز آموزش عالی می‌شود.
زاهدی با بیان این که اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به همه استان‌ها سفر می‌کنند، افزود: اگر به این سفر ها از بعد انتخاباتی نگاه کنیم، برای نمایندگانی که در این استان نیستند حاصلی نداشته و برعکس به ضرر آنان است زیرا فرصت حضور خود را در حوزه انتخابیه مربوطه از دست داد‌ه‌اند.


جذب دو هزار و ۲۰۰ هیات‌علمی جدید 

خبرگزاری مهر : براساس فراخوان جذب بهمن سال ۹۳ حدود دو هزار و ۲۰۰ عضو هیات‌علمی جذب دانشگاه‌ها خواهند شد. این خبر را معاون مرکز جذب اعضای هیات‌علمی وزارت علوم اعلام کرده و گفته است که فراخوان بعدی جذب اعضای هیات‌علمی به صورت پیمانی شهریورماه ۹۴ خواهد بود. محسن ضرغام در گفت‌وگو با مهر ادامه داد: در حال حاضر لیست اسامی این افراد به دانشگاه‌ها ارسال شده و دانشگاه‌ها براساس مدارک، سوابق و برنامه دانشگاه آن را احصاء کرده و از افراد متقاضی برای مصاحبه دعوت می‌کنند. او با بیان اینکه این افراد به تدریج از اردیبهشت‌ماه توسط دانشگاه‌ها برای مصاحبه دعوت می‌شوند، افزود: افراد منتخب برای طی مراحل بعدی از قبیل استعلام و دیگر موارد به مرکز جذب وزارت علوم معرفی می‌شوند. فراخوان بعدی جذب اعضای هیات‌علمی به صورت پیمانی شهریورماه و به صورت بورسیه اردیبهشت ۹۴ خواهد بود.


جذب هیأت علمی پزشکی در دانشگاه آزاد/ ثبت نام تا پایان فروردین

خبرگزاری مهر : مدیر امور اعضای هیات علمی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری دومین فراخوان جذب هیات علمی این دانشگاه با امکان انتخاب سه رشته محل برای هر متقاضی تا پایان فروردین ماه جاری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر امور اعضای هیات علمی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در ابتدا از واحدهای مجری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خواسته شد تا نیاز های واحد خود به اعضاء هیات علمی را با توجه به رشته های موجود اعلام کنند و بعد از تطبیق نیازها با رشته ها، سامانه جذب آماده و راه اندازی شد.
وی افزود: متقاضیان می توانند برای ثبت نام به سایت حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس jazb.med.iau.ir مراجعه کنند.
آیتی درباره افراد واجد شرایط برای ثبت نام در این فراخوان اعلام داشت: برای کلیه فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی با مدرک دکتری تخصصی (Ph.D)، بورد تخصصی و فوق تخصصی، و استثنائاً فقط در رشته های پرستاری و مامایی با مدرک کارشناسی ارشد با لحاظ شرایط خاص امکان ثبت نام وجود دارد که پس از تایید صلاحیت علمی و عمومی متقاضیان به صورت عضو هیات علمی پیمانی، استاد وابسته و استادان و دانشیاران برجسته‌ی علوم جهت واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور جذب می شوند.
مشاور حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در این فراخوان امکان سه رشته محل برای داوطلبان فراهم است، گفت: برای هر متقاضی یک حساب کاربری ایجاد می شود و پس از دریافت آن متقاضیان می توانند درخواستهای خود را ثبت و حداکثر تا سه درخواست را در رشته محل های مورد نظر انتخاب نمایند.
وی همچنین اعلام داشت: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از وضعیت ثبت نامی خود در هر لحظه از زمان ثبت نام به بعد مطلع گردند و آن را پیگیری نمایند.
لیست کلی اعلام نیاز واحدها و شرایط ثبت نامی در صفحه اول سامانه جذب حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قابل مشاهده است.


جذب ۲۵۰ عضو هیات علمی جدید

خبرگزاری مهر : رئیس واحد علوم و تحقیقات گفت: با جذب ۲۵۰ عضو جدید درصدد هستیم بتوانیم خدمات بهتری به دانشجویان در سال جدید ارائه کنیم همچنین از پروژ ه های آموزشی در سال جدید بهره برداری می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسپور در مراسم نمادین آغاز سال ۱۳۹۴ با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۴ دانشگاه آزاد اسلامی از سوی میرزاده با عنوان «شمیم ایثار» گفت: گام نهادن در مسیر حرکت شهدا و ایثارگران که همانا برای امنیت و آرامش مردم و تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است از جمله اهداف این شعار ارزنده است. بنابراین مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی بخصوص واحد علوم و تحقیقات باید با سعی و تلاش مضاعف بتوانند نسبت به ارتقاء علمی خود اقدام کنند تا در نهایت بتوانند به ارتقاء جمهوی اسلامی کمک شایانی کنند.
وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۴ به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی گفت: دولت برنامه ای مدون برای گسترش آموزش عالی و ارتقاء مرزهای دانش دارد که ما به عنوان یک دانشگاه غیر دولتی می توانیم در پیشبرد اهداف علمی کشور همکاری های بی نظیری داشته باشیم این همان همدلی با دولت است. همچنین واحد علوم و تحقیقات ظرفیت بالایی برای همکاری در رفع مشکلات کشور در زمینه های مختلف ازجمله اقتصادی، فنی و سیاسی دارد.
رئیس دانشگاه علوم تحقیقات با اشاره به شهادت مدافع حرم، هادی جعفری دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده مواد واحد علوم و تحقیقات گفت: امروزه با دشمنی روبرو هستیم که برای مقابله با آن و دفاع و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی تنها نباید به مرزهای کشور بسنده کرد و هرکجا که لازم است باید با حضور موثر خود به ایفای نقش بپردازیم.
عباسپور با اشاره به اقتدار کشور در مسئله ی هسته ای و اقتدار تیم مذاکره کننده ایران اظهار داشت: امروز جهانیان ایران را به عنوان کشوری قدرتمند در منطقه می شناسند. ایران اسلامی همواره ثابت کرده که به دنبال صلح و ثبات واقعی در جهان است.
وی افزود: با آغاز سال جدید باید با همدلی، همکاری و تلاش مستمر نسبت به ارتقاء سطح علمی، آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی کشور بهترین عملکرد ممکن را از خود به تصویر بکشیم.
رئیس واحد علوم و تحقیقات با اشاره به راه اندازی ساختمان های ابن سینا، کتابخانه مرکزی و مرکز پیامبر اعظم(ص) در سال گذشته اظهار داشت: بهره برداری از ۲ بلوک آموزشی در نیمه اول سال جاری و آغاز احداث ساختمان علوم پایه ۳ از جمله اقدامات حوزه عمران و توسعه این واحد برای افزایش سرانه فضای آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی واحد علوم و تحقیقات خواهد بود.
وی افزود: در سال ۱۳۹۳ به منظور ساماندهی اعضاء هیأت علمی و ارائه خدمات آموزشی، علمی و پژوهشی بهتر به دانشجویان ۱۰۰ عضو هیأت علمی جدید به مجموعه واحد علوم و تحقیقات اضافه شد، امسال نیز با جذب ۲۵۰ عضو جدید درصدد هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری به دانشجویان جویای علم و دانش ارائه شود، این اعضای جدید در کنار اعضای باتجربه می توانند عملکرد بسیار مناسبی داشته باشند.
رئیس واحد علوم تحقیقات اظهار داشت: ایجاد شرکت های دانش بنیان، ارتباط دانشگاه با بخشهای صنعت که شامل کشاورزی، علوم انسانی، فنی و مهندسی، اقتصاد، پزشکی و علوم اجتماعی خواهد بود، کاهش هرچه بیشتر وابستگی به شهریه دانشجویان، انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک درون و برون دانشگاهی بخشی از فعالیت های واحد علوم و تحقیقات در سال جدید است که باید به آن توجه ویژه ای شود.
عباسپور با اشاره به سند ملی توسعه دانش بنیان انرژی های تجدیدپذیر در کشور تصریح کرد: تحقق این سند تنها مختص به وزارت خانه های نیرو و نفت نیست بلکه دانشگاه ها می توانند در تحقق آن نقش موثری داشته باشند، واحد علوم و تحقیقات نیز با توجه به ظرفیت بالای علمی و پژوهشی خود می تواند در این زمینه نقش بسزایی ایفا کند.


فراخوان جذب هیات علمی سال ۱۳۹۴ دانشگاه آزاد از تاریخ ۲۲ فروردین ماه فعال می شود

اولین فراخوان سال ۱۳۹۴، در تاریخ ۲۲ فروردین ماه سال ۱۳۹۴ فعال می شود. این فراخوان به شکل متفاوتی با فراخوان های گذشته، در سه شاخه جذب برون سازمانی، جذب درون سازمانی و جذب نخبگان فعال می شود. جذب برون سازمانی به شیوه معمول از میان متقاضیان واجد شرایط صورت می‌پذیرد.

جذب درون سازمانی به اعضای هیأت علمی پیمانی و رسمی و غیر بازنشسته حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص دارد که می توانند بر اساس شرایط علمی و نیاز واحدها در فرآیند جذب به صورت رقابتی و بدون تشریفات جذب برون سازمانی شرکت نمایند.

جذب نخبگان بر اساس توافق‌نامه فی‌ما‌بین دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد ملی نخبگان در اسرع زمان و با حداقل تشریفات به فارغ التحصیلان مقطع دکتری که تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان هستند اختصاص دارد.

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید

جذب بیش از ۴۰ عضو هیات علمی جدید در دانشگاه چمران

خبرگزاری ایسنا : معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز از بررسی جذب بیش از ۴۰ عضو هیات علمی جدید در دانشگاه چمران خبر داد.
دکتر سیدمحمود کاشفی‌پور دزفولی در گفت‌و‌گو با ایسنا با تبریک پیشاپیش سال نو و بیان این‌که ظرفیت IT دانشگاه کافی نیست، گفت: خوشبختانه با رایزنی‌های صورت گرفته هم‌اکنون سرور دانشگاه خریداری و نصب شده و بسیاری از اقدامات بخش آموزش دانشگاه به‌صورت اتوماسیون قابل انجام است.
وی بیان‌کرد: در سال جاری ۳ هزار و ۸۰۰ دانشجو در دانشگاه چمران و دانشگاه‌های تابعه پذیرش شده که هزار و ۸۰۰ نفر تحصیلات تکمیلی بوده که ۴۰ تا ۵۰ درصد دانشجویان را شامل می‌شود. از سوی دیگر هم‌اکنون هزار دانشجوی دکتری و ۴ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان‌کرد: در بخش جذب هیات علمی در کمیته اجرایی جذب مکانیسمی در نظر گرفته شد که پرونده‌ها به‌صورت متمرکز بررسی شوند و برای این منظور در مدت ۶ ماه بیش از ۳۰ جلسه تشکیل و هم‌اکنون جذب حدود ۴۰ تا ۴۵ عضو هیات علمی جدید شامل بورس و استخدام پذیرش شده یا پرونده آن‌ها در حال بررسی است.
کاشفی‌پور گفت: در جهت ارتقای اعضای هیات علمی امسال سال پرکاری بود و جلسات متعددی در حدود ۵۰ جلسه هیات ممیزه در این زمینه برگزار شد و پرونده‌های بلوکه شده به سرانجام رسید و مشکلات این افراد حل شد؛ در نهایت تعداد هفت نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه به دانشیاری به استادی، ۴۵ نفر از استادیاری به دانشیاری و ۲۷ از مربی به استادیاری تبدیل شدند.
وی ادامه‌داد: در بخش تحصیلات تکمیلی آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های وزارت علوم در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در حال تغییر است.
کاشفی‌پور مرتب‌سازی ۲۰ هزار پرونده دانشجوی فارغ‌التحصیل دانشگاه، برگزاری آزمون سراسری در سه روز در تیرماه سال‌جاری و سال آینده، برگزاری آزمون ارشد در سه روز و برگزاری آزمون دکتری در یک روز با همکاری جهاددانشگاهی خوزستان را از دیگر اقدامات این معاونت عنوان‌کرد.


جذب ۲۰ هزار هیئت علمی

خبرگزاری مهر : رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد شهرک‌های فناوری با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در تمام دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، حمید میرزاده امروز در همایش سیاست های فناوری و نوآوری در برنامه ششم توسعه با اشاره به برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در جهت شتاب علمی و تحقق اقتصاد دانش بنیان گفت: جذب سالانه ۵ هزار هیات علمی PHD را در دستور کار قرار داده ایم و تا پایان سال ۹۶، ۲۰ هزار هیات علمی به مجموعه دانشگاه آزاد افزوده خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان افزود: شهرک های فناوری آزاد (شفا) را در تمام دانشگاه های آزاد در استان های مختلف خواهیم داشت تا بتوانیم ایده ها را تبدیل به محصول کنیم.
میرزاده با تاکید بر اینکه باید تمامی دانشگاه های آزاد در کنار خود این مراکز را داشته باشند، تصریح کرد: مجموعه کسب و کارهای دانشگاه های موفق در دنیا از این مدل برای پیشرفت خود استفاده کرده اند و هم اکنون بسیاری از شرکت‌های موفق در دنیا از اقتصاد دانش بنیان ایجاد شده اند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در سند سیاست های کلی علم و فناوری که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، ایران باید در سال ۱۴۰۴ قطب علمی دنیا باشد، گفت: یکی از ساز و کارهای رسیدن به این موضوع نقش پژوهش در تولید ناخالص داخلی خواهد بود که اقتصاد دانش بنیان را شامل می شود.
به گفته وی، مخاطبان این ماموریت، دانشگاه ها هستند که باید اقتصاد دانش بنیان را به تولید ناخالص داخلی اضافه کنند.
میرزاده با اشاره به دانشگاه هایی در دنیا که به اندازه یک ملت تولید ناخالص ملی دارند، خاطر نشان کرد: دولت در برنامه پنج ساله چهارم ۳۶ صدم درصد GDP را به پژوهش اختصاص داده بود و هم اکنون نیز این سهم به نیم درصد رسیده است. این در حالی است که کشورهایی مانند ترکیه، قطر، پاکستان و حتی رژیم صهیونیستی بیش از ۳ درصد GDP را به پژوهش اختصاص داده اند.
رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه از نظر تسخیر بازارهای دنیا در حوزه علم و فناوری وضعیت نامطلوبی داریم، گفت: میزان تحصیل اعتبارات در بخش پژوهش تاکنون به یک درصد GDP هم نرسیده است و برای افزایش این سهم و درآمدها در جهت اقتصاد دانش بنیان باید به توسعه تحصیلات تکمیلی توجه جدی شود.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای رشد شتاب علمی توجه به توسعه تحصیلات تکمیلی را در دستور کار قرار داده است و جذب هیات علمی نیز بر اساس این هدف است.
میرزاده ریشه مشکل کشور را اقتصاد تجارت محور اعلام و عنوان کرد: دولت نباید پول بدهد که محققان تحقیق کنند بلکه باید قبل از آن ارزیابی صورت گیرد که چند درصد تحقیقات منجر به تولید خواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سال آینده راه اندازی آزمایشگاه ملی برای پژوهشگران را در دستور کار قرار خواهیم داد تا تحقیقات بنیادی با تجهیزات مدنظر محققان انجام شود.
میرزاده با بیان اینکه مصوبات مجلس باید ضمانت اجرایی داشته باشد، بیان کرد: قانون یک تا ۳ درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی هم اکنون ضمانت اجرایی ندارد. همچنین در برنامه ششم توسعه نمایندگان قانونی را وضع کنند تا دانشجویان تحصیلات تکمیلی تمام وقت خود را بتواند در آزمایشگاه ها و کارگاه ها بگذرانند و اعتبارات برای زندگی آنها تامین شود.


جذب ۲۵۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم تحقیقات

خبرگزاری دانشجو: رئیس دانشگاه آزاد در جلسه هیأت رئیسه واحد علوم و تحقیقات گفت: این واحد در سال آینده ۲۵۰ نفر عضو هیات علمی جذب خواهد کرد.
به گزارش گروه دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»؛ جلسه هیات رئیسه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر حمید میرزاده و با حضور دکتر علی عباسپور، رئیس این واحد و تعدادی از معاونان و روسای دانشکده‌ها برگزار شد.
در این جلسه بعد از مطرح شدن مباحثی در زمینه پروژه‌های عمرانی، جذب اساتید جدید و توسعه تحصیلات تکمیلی در این واحد، حاضرین در جلسه نقطه نظرات خود را مطرح کردند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت واحد علوم و تحقیقات و نقش برجسته آن در توسعه پژوهش، گفت: واحد علوم و تحقیقات گل سر سبد تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است و الگو و نمونه مناسبی برای دیگر واحدهای این دانشگاه محسوب می‌شود.
وی به اهمیت موضوع جذب اعضای جدید هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی به طور عام و واحد علوم و تحقیقات به صورت خاص اشاره کرد و گفت: هم اکنون نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی یک به ۴۹ است و ما بنا داریم تا پایان سال ۹۶ این نسبت را یک به ۳۲ برسانیم.
رئیس دانشگاه آزاد در ادامه گفت: اگر تا پایان سال ۹۶، سالانه در حدود پنج هزار استاد با مدرک PHD در دانشگاه آزاد اسلامی استخدام شود، نسبت استاد به دانشجو به نرم مناسب و برنامه ریزی شده‌ای خواهد رسید و به همین منظور واحد‌ها باید علاوه بر بودجه معمول خود ردیف بودجه مشخص و جداگانه‌ای برای تحقق این هدف در نظر بگیرند.
وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده طی یک سال و نیم گذشته در واحد علوم و تحقیقات، گفت: خوشبختانه با آمدن دکتر عباسپور، اقدامات بسیار خوبی در این واحد انجام شده است که شاید ملموس‌ترین آن‌ها اجرای پروژه‌های عمرانی است که با نظارت مهندس هاشمی معاون عمرانی دانشگاه به مراحل پایانی خود رسیده است.
میرزاده تصریح کرد: ابتکار تاسیس واحد علوم و تحقیقات یکی از کارهای ماندنی و با ارزش دکتر جاسبی بود که در کنار اقدامات قابل ستایش دیگر وی در تمامی سالهای گذشته موجب شد که امروز این واحد دانشگاهی به گل سر سبد تمامی واحد‌ها تبدیل شود و نتیجه آن حضور فارغ التحصیلان خوب این واحد در بخش‌های مختلف کشور است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال آینده ۲۵۰ استادیار تمام وقت به کادر هیات علمی واحد علوم و تحقیقات اضافه خواهند شد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها و جذب نیروی انسانی متخصص اشاره کرد و گفت: تجهیزات و وسایل گرانب‌ها و ارزشمندی در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که باید برای تعمیر و نگهداری و حتی به کار انداختن آن‌ها برنامه ریزی شود و پیشنهاد می‌کنم در این زمینه کارگروه ویژه‌ای متشکل از معاونان دانشگاه و مسئولان واحد علوم و تحقیقات تشکیل شود تا اقدامات مقتضی را در این رابطه انجام دهند.
میرزاده همچنین به لزوم تصویب رشته‌های جدید اشاره کرد و گفت: رشته‌های چند نظمی ضرورت امروز در دانشگاه‌های کشور است که با استخدام هیات علمی مورد نیاز در این زمینه شرایط توسعه این رشته‌های فراهم خواهد شد.
وی به افزایش ۲۰ درصدی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: از فرودین سال آینده این افزایش حقوق اعمال خواهد شد و کارکنان دانشگاه نیز به مانند کارکنان بخش دولتی و به میزان افزایش حقوقی که دولت برای آن‌ها تعیین کرده است از ابتدای سال آینده افزایش دستمزد خواهند داشت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تاکید کرد: هم اکنون ۱۸ واحد دانشگاه آزاد اسلامی از نظر کیفی سرآمد دیگر واحد‌ها هستند که بی‌شک یکی از مهم‌ترین آن‌ها واحد علوم و تحقیقات تهران است که به لطف خدا و با اجرای برنامه‌های دانشگاه در سالهای آینده این تعداد افزایش چشمگیری خواهد داشت.
در این نشست علی عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات نیز با توضیحی از وضعیت وشرایط این واحد مباحثی را برای رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حاضرین در این جلسه مطرح کرد.


جذب ۲۲۰ هیئت علمی در دانشگاه های آزاد فارس تا پایان سال ۹۴

خبرگزاری مهر : رئیس دانشگاه آزاداسلامی شیراز بابیان اینکه جذب هیئت علمی یکی ازسیاست های دنبال شده در دانشگاه آزاد است، گفت: مقرر شده تا پایان سال ۹۴حدود ۲۲۰ هیئت علمی برای دانشگاه های آزاد فارس جذب شوند.
به گزارش خبرنگار مهر، حمزه سارویی پیش از ظهر یکشنبه در نشستی خبری که برای تشریح نتیجه شصت و نهمین شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد علاوه بر اینکه درآمدهای خود را از خیل شهریه ها تامین می کند، سیاستی را دنبال می کند که با تجاری سازی نیز درآمد ایجاد کند که ایجاد مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان گامی در همین راستا است.
وی با اعلام اینکه اولین مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی شیراز تاسیس خواهد شد، تصریح کرد: در کشور تولید علم در سطح بالایی قرار دارد ولی این تولید علم زمانی می تواند مفید واقع شود که در راستای تجاری سازی باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز ادامه داد: هدف شرکت های دانش بنیان این است که دانش را تجاری سازد و این سیاستی است که دانشگاه آزاد نیز به جد آن را دنبال می کند.
سارویی با اشاره به اینکه یکی از مباحث مطرح شده در نشست مذکور مبحث گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد بوده است، عنوان کرد: در حال حاضر عمده واحدهای دانشگاه آزاد در رشته های بسیار خوبی دارای تحصیلات تکمیلی هستند.
۸۶ نفر برای هیئت علمی دانشگاه آزاد شیراز جذب می شوند
وی با بیان اینکه یکی از سیاست های دنبال شده در دانشگاه آزاد جذب هیئت علمی های جدید برای واحدهای مختلف است که پیش بینی شده تا پایان سال ۹۴ در سطح کشور پنج هزار هیئت علمی برای این دانشگاه ها جذب شوند، اظهار داشت: قرار است تا پایان سال ۹۴ برای دانشگاه آزاد واحد شیراز ۸۶نفر هیئت علمی و برای سایر دانشگاه های آزاد استان ۲۲۰ هیئت علمی جذب شوند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با عنوان اینکه طرح های فرهنگی متفاوتی در سطح دانشگاه های آزاد دنبال می شوند، ابراز داشت: جایزه وحدت مذاهب اسلامی دانشگاه های جهان، جایزه قرآنی دو سالانه شیخ طوسی، توسعه مساجد در دانشگاه ها، تقویت کانون های قرآنی و عترت دانشگاه ها، برگزاری مسابقات قرآنی از جمله طرح های ماندگار فرهنگی است که در برنامه های دانشگاه آزاد تعریف شده است.
واحدهای زیان زده دانشگاه آزاد در فارس اندک هستند
سارویی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای زیان ده دانشگاه در سطح کشور در شهریور ۹۲ تعداد ۲۳۵ واحد واسفند ۹۲ تعداد ۱۷۱ واحد بوده و تا پایان امسال به عددی نزدیک به ۱۰۰ خواهد رسید، عنوان کرد: تعداد واحدهای زیان ده در سطح استان فارس اندک هستند که امیدواریم بتوانیم تعداد آنها را به پایین تر حد کاهش دهیم.
وی بیان کرد: دانشگاه آزاد در چندین واحد از جمله واحد تهران آموزش مجازی را آغاز کرده است و قصد دارد که این امر را در واحدهای مراکز استان ها نیز دنبال کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز گفت: در حال حاضر نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه های آزاد یک به ۵۰ است که سعی بر این نیست این نسبت به یک به ۳۲ برسد و به همین علت بحث جذب هیئت علمی در دستور کار قرار گرفته است.
سارویی بیان کرد: دانشگاه ها با افرادی سر و کار دارد که از قشر جوان هستند و تکریم آن ها امری اساسی است و به همین دلیل دانشجو محوری و برخورد مناسب با دانشجو از جمله مواردی است که در نشست برگزار شده بر آن تاکید شد.
وی تاکید کرد: اگر فضای مناسب فعالیت تشکل های دانشجویی سیاسی و فرهنگی در چارچوب رعایت قوانین و بدون تنگ نظری مدیران فراهم شود، محیط با نشاطی برای دانشگاه ها ایجاد خواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: ایجاد انجمن های نیکوکاری و استفاده از خیرین از سیاست های دانشگاه برای فراهم آوردن شرایط لازم برای تحصیل دانشجویان بی بضاعت است و دانشجویان همچنین می توانند از وام های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دانشگاه استفاده کنند.
سارویی همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال افزایش شهریه ها، گفت: احتمالا میزان شهریه های متغیر تا ۱۵ درصد تغییر خواهد کرد ولی در شهریه های ثابت چندان تغییری ایجاد نخواهد شد.
وی گفت: در سال ۹۳معادل ۱۲ درصد از درآمدهای دانشگاه از موارد غیر شهریه بوده است که برنامه این است که این رقم در سال ۹۴ به ۱۶ درصد افزایش یابد.


افزایش ۲۰درصدی حقوق اعضای هیأت علمی

برای مشاهده متن کامل آگهی اینجا کلیک کنید


جذب ۶ هزار هیأت علمی در دانشگاه آزاد برای سال ۹۴

خبرگزاری مهر : رئیس دانشگاه آزاد گفت: با احتساب ۵ هزار عضو جدید هیأت علمی، ۱۲۰۰ میلیارد ریال برای شش ماهه دوم سال ۹۴ برآورد و در بودجه دانشگاه لحاظ شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، حمید میرزاده در جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد درباره بودجه جذب اعضای هیأت علمی جدید که از سیاست های اعلام شده این دانشگاه است، گفت: برای تحقق هدف جذب هیأت علمی جدید و بهبود هرم هیأت علمی، اعتبار جداگانه ای برای این امر در نظر گرفته شد. با احتساب ۵ هزار عضو جدید هیأت علمی، ۱۲۰۰ میلیارد ریال برای شش ماهه دوم سال ۹۴ برآورد و در بودجه لحاظ شده است. همچنین در حوزه پزشکی اعتبار جداگانه ای برای جذب هزار عضو هیأت علمی جدید پیش بینی شده است.
۶ درصد شهریه ها برای فرهنگ، ورزش و صندوق رفاه
وی افزود: در کنار بودجه های پژوهشی و جذب هیأت علمی، ۲ درصد شهریه به حوزه فرهنگی و اجتماعی، ۲ درصد به صندوق رفاه دانشجویان و ۲درصد به حوزه ورزشی داده شده که جمعاً ۶درصد شهریه را تشکیل می دهد.
رئیس دانشگاه آزاد در ادامه اظهار داشت: سهم بودجه عمرانی و طرح های عمرانی نیمه تمام دانشگاه در سال آینده حداقل ۲۰درصد کل بودجه خواهد بود. همچنین برای تکمیل شدن بیمارستان های ناتمام دانشگاه که بیشتر از ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، اعتبار پیش بینی شده است. منابع مالی طرح های عمرانی و سرمایه گذاری از منابع درآمدی واحدهای دانشگاهی و کسری آن از طریق تبدیل به احسن اموال مازاد یا دریافت تسهیلات ارزان قیمت خواهد بود.
میرزاده گفت: سال آینده ۱.۲ دهم میلیون مترمربع از پروژه های نیمه تمام عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی به بهره برداری خواهد رسید.


جذب ۷۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد لرستان تا سال آینده

خبرگزاری ایسنا : معاون هماهنگی دانشگاه‎های آزاد لرستان گفت: ۴۴۰ عضو هیئت علمی با این دانشگاه همکاری می‎کنند.
بهروز دوستی در گفت‎وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه لرستان، افزود: ۴۴۰ عضو هیئت علمی در رشته‎های مختلف تحصیلی با دانشگاه‎های آزاد اسلامی استان لرستان همکاری می‎کنند.
وی با اشاره به جذب بیش از ۲۰ نفر عضو هیئت علمی در مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد لرستان، بیان کرد: پیش‎بینی می‎شود که در سال آینده ۷۰ عضو هیئت علمی دکتری در این دانشگاه جذب شوند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه جذب هیئت علمی با مدرک کارشناسی ارشد در تمامی مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد لرستان ممنوع است، درباره ارتقاء اعضای هیئت علمی، اظهار کرد: در سال جاری ۵ دانشیار و ۲۰۰مربی، استادیار شدند.


جذب هیئت علمی تمام وقت واحد نیشابور

برای مشاهده متن کامل آگهی اینجا کلیک کنید


جذب هیئت علمی در مقطع دکترا در پیام‌نور گلستان

برای مشاهده متن کامل آگهی اینجا کلیک کنید


اطلاعیه جذب هیات علمی در دانشگاه شهید بهشتی

برای مشاهده متن اطلاعیه جذب هیات علمی در دانشگاه شهید بهشتی اینجا کلیک کنید


جذب ۳۲ هزار نفر عضو هیات علمی طی چند سال اخیر

خبرگزاری مهر : به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد علی کی نژاد از اجرایی کامل و ۱۰۰ درصدی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیات عالی جذب خبر داد.
وی ضمن اعلام رضایت از همکاری بین وزارتین علوم و بهداشت با این بخش، گفت: خوشبختانه جلسات هیات عالی جذب با همکاری نمایندگان وزارتین علوم و بهداشت به طور مرتب برقراراست و این همکاری بسیار خوب باعث شده که تاکنون هیچ مشکلی در این بخش نباشد.
رئیس هیات عالی جذب تاکید کرد: هیات عالی جذب با تلاش بی وقفه توانسته در چند سال اخیر ۳۲ هزار نفر جذب هیات علمی داشته باشد که این نشان از اهمیت و توجه به این بخش است.


منبع:ای استخدام

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها