يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۶۹۷۹
زمان انتشار: ۰۶:۲۴     ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
امیرعبداللهیان:
معاون وزیر خارجه در دیدار با مقامات سوری: برون‌رفت از بحران سوریه باید براساس خواسته‌های مردم صورت گیرد/ ولید المعلم: اراده مستحکم مردم و دولت سوریه تضمین کننده ایستادگی و پیروزی این کشور در برابر تروریسم تکفیری است
به گزارش پایگاه 598، امیر عبداللهیان که عصر چهارشنبه از لبنان وارد سوریه شد، به طور جداگانه با وائل الحلقی نخست وزیر، ولید المعلم وزیر امور خارجه و فیصل مقداد معاون وی دیدار و گفتگو کرد.

عبداللهیان در این دیدارها که با حضور محمدرضا شیبانی سفیر کشورمان در سوریه برگزارشد، علاوه بر بررسی راهکارهای برون رفت از بحران سوریه ، درباره زمینه های ارتقا روابط دو کشور با مقامات سوری به رایزنی نشست.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید مجدد بر حمایت تهران از دولت و مردم سوریه در جنگ پنج ساله علیه تروریسم ، خاطرنشان کرد، برون رفت از بحران سوریه باید براساس خواسته های مردم این کشور صورت گیرد.

ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار از اراده مستحکم مردم و دولت سوریه به عنوان تضمین کننده ایستادگی و پیروزی این کشور در برابر تروریسم تکفیری یاد کرد، و گفت : تروریستهای تکفیری با رفتار ددمنشانه خود آثار باستانی و تمدن مردم منطقه را از بین می برند ؛ و با کشتار مردم بی گناه ارزشهای اخلاقی و مذهبی را زیرپا می گذارند.

همچنین امیر عبداللهیان و هیات همراه در دیدار با فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه و شماری از مقامات این وزارتخانه، طرح جمهوری اسلامی ایران و سایر پیشنهادها را که به منظور حل سیاسی بحران سوریه ارایه شده ، مورد بررسی قراردادند.

امیر عبداللهیان با نخست وزیر سوریه نیز دیدار و درباره اهمیت همکاری تهران/دمشق گفتگو و این همکاری را زمینه ساز ادامه مقاومت مردم سوریه در این جنگ توصیف کرد.

همچنین وائل الحلقی از حمایت رهبری ، دولت و مردم ایران از سوریه برای کاهش فشارهای ناشی از جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه اقتصادی قدردانی کرد و گفت: روابط تاریخی و راهبردی روبه افزایش دو کشور موجب ادامه برنامه توسعه و سازندگی در سوریه شده است.

دو طرف همچنین درباره همکاریهای دوجانیه تهران و دمشق در بخش های صنعت، کشاورزی، بهداشت، نفت، انرژی و اهمیت برپائی طرحهای مشترک اقتصادی رایزنی کردند.

امیر عبداللهیان در این دیدار ایستادگی مردم سوریه را در برابر جنگ تروریستی و تحریم های ظالمانه اقتصادی ستود.

وی علاقه تهران برای توسعه همکاریهای دوجانبه با دمشق را در همه زمینه ها یادآور شد و تصریح کرد، پیروزی در این جنگ همه جانبه، از آن مردم سوریه است.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به سوریه در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما هدف از سفرش به دمشق را بررسی طرح دی مستورا فرستاده سازمان ملل متحد و همچنین طرح مشترک ایران و سوریه برای حل بحران سوریه اعلام کرد و گفت، این طرح در سفر اخیر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به دمشق ارایه شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۶ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
البته که پیروزی با مردم سوریه است جنایتکاران هر چه جنایت کنند بلاخره سرنگون خواهند شد زیاد عقب نریم .دیکتاتور قذافی .دیکتاتور صدام.نوبت دیکتاتور اسد هم خیلی وقته رسیده فقط وقت تلف میکند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها