أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۹۹۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
وزیر دفاع آلمان هشدار داد که دخالت مستقیم ارتش این کشور در سوریه پیامدهای ناخوشایندی خواهد داشت و معتقد است برای حل بحران سوریه باید به اقدامات دیگری متوسل شد.
به گزارش پایگاه 598، اورسلا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان در مصاحبه با شبکه دو تلویزیون آلمان نسبت به دخالت نظامی کشورهای اروپایی در سوریه هشدار داد.

وی گفت، بحران سوریه با "اینگونه راه‌حل‌های ساده" پایان نمی‌یابد.

سیاستمدار بلندپایه وابسته به حزب دموکرات مسیحی با اظهارات خود به بحث‌هایی واکنش نشان داد که این روزها در رابطه با دخالت نظامی نیروهای بین‌المللی در جنگ داخلی سوریه درگرفته است.

اوج این بحث‌ها پیرامون اظهارات رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ بود. ولفگانگ ایشینگر در یک مصاحبه مطبوعاتی غرب را به "بی‌عملی" در قبال وقایع سوریه متهم کرد و خواستار تعهد نظامی آلمان برای دخالت مستقیم در بحران این کشور شد.

فون درلاین در گفت‌وگوی تلویزیونی یادآور شد که ارتش آلمان با آموزش نیروهای کرد "به اندازه کافی" در تلاش‌های بین‌المللی برای حل بحران سوریه سهیم است.

وی تاکید کرد که کردها با کمک تجهیزات نظامی آلمانی توانسته‌اند گروه تروریستی داعش را عقب برانند و حتی یک بار هم بر این گروه تروریستی پیروز شوند.

وزیر دفاع آلمان گفت، اگر نیروهای بین‌المللی وارد خاک سوریه شوند، این احتمال وجود دارد که بین "صدها گروهی که با یکدیگر در حال جنگ هستند" گرفتار شوند و "زیان بیشتری به بار بیاورند."

وی معتقد است که برای حل بحران سوریه افزایش تلاش‌های دیپلماتیک در سطح بین‌الملل موثرتر از دخالت نظامی خواهد بود.

فون درلاین از پیشنهاد استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه، برای تشکیل یک "گروه تماس با سوریه" استقبال کرد و گفت: تمامی قدرت‌های منطقه‌ای باید برای یافتن راه حل بحران این کشور جنگ‌زده با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

دولت آلمان از آغاز اوج گرفتن بحران سوریه بارها سناریوی دخالت مستقیم نیروهای نظامی بین‌المللی در این بحران را رد کرده است. حدود دو سال پیش توماس دمزیر، وزیر دفاع وقت آلمان (وزیر کشور فعلی) نیز اظهارات مشابهی بیان کرد و ضمن هشدار نسبت به مخارج هنگفت چنین اقدامی تاکید کرد که کشورش از هرگونه دخالت نظامی مستقیم در جنگ داخلی سوریه پرهیز خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها