کد خبر: ۳۳۹۹۵۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
دبیر همایش ملی «پسته و سلامت» گفت: ۸۰ درصد پسته ایران صادر می‌شود و اگر هر ایرانی در روز ۱۰ دانه پسته مصرف کند؛ تمام تولید داخل کشور مصرف می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، حمید حکیمی در همایش ملی «پسته و سلامت» در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با تاکید بر اینکه پسته به عنوان یک از محصولات مهم صادرتی است، گفت: سالانه ۴۶ هزار تن پسته در کشور مصرف می‌شود، یعنی به طور میانگین هر ایرانی ۶۰۰ گرم پسته در سال و ۱. ۶ گرم پسته در روز مصرف می‌کند. 


دبیر همایش ملی «پسته و سلامت» با اشاره به اینکه هشتاد درصد پسته‌ی تولید در کشور صادر می‌شود، بیان داشت: اگر هر ایرانی در روز ۱۰ دانه پسته مصرف کند؛ تمام تولید داخل کشور مصرف می‌شود. 


معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه در صدد هستیم که هم تولید و هم مصرف در داخل را بالا ببریم، تصریح کرد: در زمینه پسته به نسبت دیگر دانه‌های خوراکی مانند گردو، بادام و... غفلت مضاعفی صورت گرفته و پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی در این زمینه کم است. 


وی افزود: ۶۲ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که ۵۲ مقاله توسط اعضای کمیته علمی پذیرفته شده است که از این تعداد ۴۱ مقاله مربوط به سلامت پسته است. 


حکیمی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات پسته کشور، انجمن پسته و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در زمینه تحقیقاتی در مورد پسته وارد شوند و با ایجاد تشکل، ‌ پژوهش‌های هدفمند و کاربردی در زمینه پسته و سلامت آن ارائه دهند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها