يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۲۵۴۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۰۸ مهر ۱۳۹۴
رسانه‌های کشور روز سه‌شنبه گذشته گزارش دادند که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت یازدهم در هنگام عبور از راهروی سازمان ملل، با اوباما و کری (رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا) مواجه شده است.

به گزارش پایگاه 598، رسانه‌های کشور روز سه‌شنبه گذشته گزارش دادند که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت یازدهم در هنگام عبور از راهروی سازمان ملل، با اوباما و کری (رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا) مواجه شده است.

مواجهه‌ای که رسانه‌ها افزوده‌اند بدون برنامه‌ریزی قبلی بوده، طی آن ظریف با اوباما و کری دست داده و میان آنها یک احوالپرسی نیز رد و بدل شده است!

اخبار دیگری هم در این رابطه از جانب رسانه‌های غربی منتشر شده است که به دلیل احتمال تشکیک در اتقان نمی‌توان به آنها اشاره کرد.

وزارت خارجه دولت روحانی رسماً این رخداد را تأیید کرده است.

 

*پیش از این دو تحلیلگر آمریکایی در یک مطلب مشترک پیرامون محمدجواد ظریف که روزنامه شرق در ویژه‌نامه اخیر خود آنرا منتشر کرد درباره او نوشته بودند: ظریف تقریباً نیمی از زندگی‌اش را در ایالات متحده گذرانده، در «مرکز اسطوره‌ای شیطان». بسیاری از تندروها! از ظریف خوششان نمی‌آید و او را مردی صادق نمی‌دانند...یک آمریکایی که تقریباً یک ربع قرن از عمرش را در روسیه به سر برده، هرگز مجال این را نمی‌یابد در نهادهای امنیت ملی در واشنگتن به کار گمارده شود، در همین راستا نخبگان حاکم بر ایران، روشنگرانه‌تر از آمریکایی‌ها عمل می‌کنند.

در همین زمینه قابل اشاره است که پس از آنکه برخی مقامات دولت فعلی در نخستین سفر خود به نیویورک در سال 92، دو اقدام «جلسه مشترک ظریف با وزیر خارجه آمریکا» و «تماس تلفنی اوباما با روحانی» را مرتکب شدند و به ایران بازگشتند؛ این اقدامات مورد انتقادات فراوانی واقع شد و حتی رهبر معظم انقلاب در یکی از بیانات خود با اشاره به برخی رفتارهای دولت در نیویورک فرمودند: «برخی از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد، به نظر ما بجا نبود».

اقدام ظریف در فشردن «اتفاقی» دست رئیس‌جمهور آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که افکار عمومی می‌دانند ایران اسلامی به گواه منطق، به گواه مستندات موجود و به اذعان مقامات ارشد نظام اسلامی ایران، نه تنها هیچ وجه و منافع مشترکی در هیچ زمینه‌ای با مقامات آمریکایی ندارد بلکه ایران و آمریکا به دلایل فراوان دشمن یکدیگر هستند.

همچنین دولت آمریکا نه‌تنها تاکنون هیچ اقدامی مبنی بر عذرخواهی از اقدامات گذشته خود در ایران (نظیر کودتای 28 مرداد، هدف قرار دادن هواپیمای ایرباس ایران، تلاش برای خرابکاری در ایران و تهدیدات لفظی نظامی) نیز انجام نداده است بلکه بر انجام همچنان این اقدامات، اصرار هم می‌ورزد.

ظریف، قبل از این مصافحه، از وزیر خارجه عربستان درخواست ملاقات کرده بود که البته درخواست وی مورد قبول طرف سعودی قرار نگرفت.

دولت یازدهم، پیش از این نیز توسط رسانه‌ها و چهره‌های خود اعلام کرده بود که بازدید اخیر آمانو، مدیر کل آژانس اتمی از تأسیاست پارچین «تشریفاتی» بوده است.

گفتنیست، علی خرّم، دیپلمات سابق و از چهره‌های نزدیک به دولت پس از اتمام سفر دولت به نیویورک، در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری ایرنا اظهار کرده است:‌ روحانی توانسته است تا حد زیادی سیاست خارجی را در مسیر درست آن قرار دهد که این مساله در سخنرانی وی نیز انعکاس داشت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۶ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
۱
۴
چند نکته درباب ملاقات ظریف و اوباما
1- خیلی ها روزگاری به عضویت ظریف در فیسبوک نقد داشتند اما کاربرد آن در توییت " وسط مسابقه اسب را عوض نمیکنند" معلوم شد و آچمز مذاکره کنندگان امریکایی را به همراه داشت
2- روسای جمهور و نخست وزیران جهان برای ملاقات با وزیر خارجه امریکا سرو دست میشکنند اما رییس جمهور امریکا مسرور و خوشحال از ملاقات با یک وزیر تراز چهانی ایرانی است و عکسش را در آلبوم خود نگه خواهدداشت.
3- اگر یک سلام و علیک درست مثل زمانیکه دکتر ولایتی با صدام ملاقات داشت سبب شود بهنگام امضاء دستورات علیه ایران، سوریه و لبنان دست اوباما کمی سست تر شود خواهیم دید که چه کار بزرگی انجام شده است
4- ارتباط مستقیم ظریف با اوباما، امیر کویت و .... افرادی چون نتانیاهو، ملک سلمان، کامرون، اولاند و حتی پوتین را به تامل بیشتر در خصوص تسریع در برقراری ارتباط با ایران میکند
5-اثربخشی اقدامات انسانهای نوآور نظیر ظریف، امیرکبیر، ملاصدرا، شیخ بهایی و...... با طی زمان بر عموم جامعه مشخص میشود پس بهتر است صبر کنیم و اعتماد.گذر زمان اهمیت رفتارهای این مرد شریف برای ایران را مشخص میکند.
پاسخ
محمدم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
عده ای از حجاج ما در حج در راه سنگ زدن به شیطان توسط شیاطین به خاک می افتند این در حالی هست که عده ای از مسئولان ما با شیطان در نیویورک دست می دهد نمی دانم که آیا اینها تصادفی ست یا یک سناریو از پیش طراحی شده ولی در هر دو واقعه دست شیطان از آستین بیرون آمده
راستی در دوران روحانی چرا اینقدر اعمال یهویی اتفاق می افتد مثلا یهویی رئیس جمهور با اوباما صحبت می کند چرا یهویی اوباما و ظریف برخورد دارند که منتهی به دست دادن می شود و ...
استاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
دوست عزیز مثل اینکه شما هم خودت رو به فراموشی زدی و نمیدونی اینها به مصدق هم دست دادند .
1- مگر ما کمبود داریم که جنایت کار حامی کودک کشی به ما دست بده از خوشحالیم بال دراریم .
2-یک هولوکاست دارن که حدود 100 سال پیش اتفاق افتاده و اکثر تاریخ دانان دربارش اونطور که بیان میشه شک دارند . هنوز یادشونه و بخاطرش هم همین الانا هم ترکیه رو محکوم می کنند .
3-حدود 35 سال پیش سفارت جاسوسی اونها که مظهر دموکراسی است رو اشغال کردیم . هنوز هم بخاطرش تحریم هستیم .
4-دولت آمریکا همان سیاست استعماری 100 سال گذشتش رو دنبال می کنه . فقط دولت ها عوض میشن . می تونید بررسی کنید .
5-دیدم که آقای ظریف و رئیس جمهورتون با چه خفت و ترس به اصطلاح سیاست لبخند به همه چی رو دنبال می کنن و حتی یک تشر محکم هم بخاطر هم وطنان جان باخته ما در سرزمین منا به عربستان نزدند .
7-لعنت به سیاستی که در برابر رژیم های پست و جنایتکار کودک کش هیچ واکنشی نشون نمی ده .
پاسخ
mostafa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۴ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
خدا میفرماید:ایا طمع دارید که یهودیانبه دین شما بگرونددرصورتیکه گروهی از انان کلام خدا رو شنیده وبه دلخواه خود تحریف میکنندبا انکه در کلام خدا تعقل کرده ومعنی انرا دریافته اند وهرگاه با مومنان روبرو شوند گویند ما نیز مانند شما ایمان اوردیم وچون با یکدگیر خلوت کنند گویند چرا دری خدازعلوم برای شماگشوده به رو مسلکانان باز کنیدتا به کمک همان علوم با شما محاکمه وخصومت کنند .بقره 75و76 اگه ایات قران سرلوحه کارمون باشه همه چیزمون درست میشه با قران انس گرفتن بهتر ازبا شیطان انس گرفتن دوما بدونید جهان 5 کشور نیست
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها