أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۴۵۱۲۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۲۲ مهر ۱۳۹۴
از آنجا که رکودی چند ساله در بازار مسکن و ساخت‌و‌ساز حاکم است، آیا این روند در نیمه دوم سال نیز ادامه دارد؟ این سوالی است که برخی از کارشناسان مسکن به آن پاسخ داده‌اند.
به گزارش پایگاه 598، بازار خرید و فروش مسکن چند وقتیست که دچار رکود شده، همچنین به گفته فعالان بازار، بازار رهن و اجاره نیز در نیمه اول امسال به‌رقم سال‌های گذشته رونق چندانی نداشته و ساخت‌وسازها نیز دچار چنین مشکلی شده‌اند. اما امیدها به این سو می‌رود که در نیمه دوم سال در این بازارها تغییراتی صورت گیرد و همچنین مذاکرات هسته‌ای بتواند تاثیرات مثبتی در این زمینه ایجاد کند.

در این خصوص رئیس انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان اظهار کرد: در ساخت‌وساز نیز همانند بازار مسکن مدت‌هاست که رکود وجود دارد و این وضعیت در نیمه دوم سال نیز همچنان ادامه خواهد داشت و جز تغییرات مختصری اتفاقی رخ نخواهد داد.

احمد تولا در ادامه گفت: منظور از ساخت‌وساز، ساختمان‌های مسکونی است؛ اگر چه ساختمان‌های غیرمسکونی و تجاری نیز در رکود هستند اما این پروژه‌های عمرانی بیشتر به پولی بستگی دارد که از طرف دولت تزریق می‌شود و در این صورت این پروژه‌ها انجام خواهند شد.

همچنین فردین یزدانی، کارشناس بازار مسکن نیز در رابطه با پیش‌بینی خود از بازار اجاره‌بهای مسکن گفت: در یک کلام می‌توان گفت بازار مسکن در نیمه دوم سال همانند نیمه اول سال است و حتی بازار اجاره‌بها در نیمسال دوم بدتر از نیمسال اول می‌شود و این اتفاقی است که رخ می‌دهد.

این کارشناس بازار مسکن افزود: این موضوع تنها به بازار اجاره‌بها مربوط نمی‌شود و بازار خرید و فروش مسکن و ساخت‌وساز نیز همانند نیمه اول سال است و تغییر چندانی نمی‌کند؛ چرا که حتی اگر تحریم‌ها برداشته شود بیش از یک سال زمان می‌برد تا تاثیر خود را بر بازار مسکن بگذارد.

  او در پایان بیان کرد: قیمت‌ها، میزان ساخت‌وساز و مولفه‌های دیگر در بازار مسکن در نیمه دوم سال هیچ تغییری نخواهد کرد.
منبع:اقتصاد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها