يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۱۰۵۷
زمان انتشار: ۱۶:۵۱     ۲۷ آبان ۱۳۹۴
در اجلاس اپک اوباما به چین برای عدم انجام مداخلات درباره «دریای جنوبی چین» هشدار دادرئیس جمهور چین اعلام کرد این کشور همچنان جایگاه دوم بزرگترین اقتصاد جهان را از دست نخواهد داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از اسوشیتدپرس،رهبران 21 کشور و مناطق مستقل جهان در مانیل پایتخت فیلیپین، مجمع همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام موسوم به اپک را برگزار می‌کنند.

دستورکار این نشست روی تجارت،‌مشاغل و مسائل اقتصادی، مشاجرات دریای جنوب چین و تغییرات آب و هوایی هم در فهرست این دستورکار گنجانده  شده است.

جین پینگ» رئیس جمهور چین طی سخنرانی در این نشست تلاش کرد تا راهی برای اطمینان دهی به رهبران سیاسی و اقتصادی منطقه نسبت به اقتصاد چین پید اکند.

وی تاکید کرد که کشورها مطمئن باشند که چین همچنان قدرت دوم اقتصاد جهانی را حفظ خواهد کرد.

کشور چین طی چند ماه گذشته با افت اقتصادی زیادی مواجه شده است و این تردید وجود دارد که چین جایگاه دومی اقتصاد پیشرفته جهان را ازدست بدهد، اما برخی کارشناسان معتقدند چین تاوان اصلاحات اقتصادی که در حال آنجامش است را می‌دهد و این کشور دوباره به رشد قبلی باز خواهد گشت.

گزارش اسوشیتدپرس تاکید می‌کند که رئیس جمهور چین در حاشیه برگزاری نشست اپک تاکید کرده است که اصلاحات اقتصادی در این کشور انجام می‌شود سطح رفاه زندگی مردم کشورش را بهبود می‌بخشد.

وی همچنین گفت: تلاش‌هایی را برای مواجهه با تغییرات آب وهوایی و حفظ محیط زیست برداشته است اما این رئیس جمهور به مشاجرات دریای جنوبی چین اشاره‌ای نکرد.

دریای جنوبی چین دریایی حاشیه‌ای است که بخشی از اقیانوس آرام به شمار می‌آید و ناحیه‌ای در حدود 3 و نیم میلیون کیلومتر مربع از سنگاپور تا تنگهٔ تایوان را دربر می‌گیرد. پس از پنج اقیانوس جهان این دریا بزرگ‌ترین ناحیهٔ دریایی جهان است. جزیره‌های واقع بر دریای جنوبی چین که با هم یک مجمع‌الجزایر را تشکیل می‌دهند بالغ بر صدها عدد هستند. این جزیره‌ها که عمدتاً خالی از سکنه هستند و همچنین خود دریا مورد جدال کشورهای مختلف بوده‌اند. به همین علت حتی نام‌های متفاوتی برای اشاره به این دریا به کار می‌رود که البته «دریای جنوبی چین» نام پذیرفته شدهٔ بین‌المللی، حداقل در انگلیسی و زبان‌های اروپایی است.

باراک اوباما زمانی که پشت تریبون رفت از مقامات کشور چین خواست تا ساخت‌و سازها و احیای منطقه دریای جنوبی چین را متوقف کند.  

گزارش اسوشیتدپرس حاکی است که زمان برگزاری این نشست، به دلیل آمد و رفت مهمانها، ترافیک سنگین در شهرمانیل وجود داشته که بنابه گزارش رسانه‌های محلی یک زن حامله نتوانست به موقع بیمارستان برسد و بچه خود را کنار خیابان و به کمک پلیس به دنیا آورد.

اینترنشنال بیزینس تایمز نیز نوشته است 30 هزار مامور دراین شهر مشغول نظم‌دهی به برگزاری این نشست هستند.

نشست دو روزه اپک ازامروز در مانیل پایتخت فیلیپین آغاز به کار کرده و فردا پایان می‌یابد  کشورهای عضو اپک 3 میلیارد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها