کد خبر: ۳۵۷۱۱۶
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۰۹ دی ۱۳۹۴
مدیر مسئول روزنامه کیهان در همایش ۹ دی ورامین گفت: از چندین سال قبل از جریان فتنه، کارشناسان اطلاعاتی خارجی تحت عنوان سفرهای آکادمیک به ایران امدند و جلسات توجیهی برگزار کردند.
به گزارش پایگاه 598، شامگاه سه شنبه حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه در همایش ۹ دی شهرستان ورامین با اشاره به این نکته که فتنه سال ۸۸، آمریکایی و اسراییلی بود، اظهار داشت: فتنه سال ۸۸، یک فتنه آمریکایی و اسراییلی بود و این سخن گزافی نیست، چرا که همه اسناد، از این واقعیت تلخ حکایت می کند.

وی با اشاره به این نکته که اسناد و مدارک فتنه سال ۸۸ موجود است، افزود: اسناد فتنه سال ۸۸، از روزهای نخستین شکل گیری جمع اوری و منتشر شد.

شریعتمداری ادامه داد: ماجرای فتنه ۸۸، بسیار پیچیده و به مثابه جنگ احزاب بود، چرا که در این جنگ همه احزاب و قبایل، اختلاف ها را کنار گذاشته و به سراغ دشمن اصلی رفتند.

فتنه ۸۸ میکروب کشنده ای بود که دشمنان به نظام اسلامی تزریق کردند

وی اضافه کرد: در فتنه سال ۸۸ نیز همه آمده بودند، البته فتنه از لحاظ دامنه و عمق، بسیار پیچیده تر از جنگ احزاب بود.

وی عنوان کرد: از چندین سال قبل از جریان فتنه، کارشناسان اطلاعاتی خارجی تحت عنوان سفرهای آکادمیک به ایران امدند و با کسانی که بعدها در فتنه نقش آفرینی کردند، جلسات توجیهی داشتند.

شریعتمداری با اشاره به جلسات برگزار شده، بیان داشت:‌برخی جلسات چند ساعت و حتی چند روز طول کشید که اسناد آن نیز موجود است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان یادآور شد: فتنه سال ۸۸، میکروب کشنده ای بود که دشمنان بیرونی ما به نظام تزریق کردند اما درایت رهبری، این میکروب کشنده را به واکسن تبدیل کرده و به جای آنکه نظام را برانداز کند، آن را واکسینه کرد.

باید از فتنه ۸۸ عبرت گرفت

وی با اشاره به ضرورت عبرت آموزی از فتنه سال ۸۸ افزود: ما باید از فتنه ای که اتفاق افتاد و حماسه ای که در ۹ دی رقم خورد، عبرت بگیریم و درس بیاموزیم تا از عقبه های بعدی عبور کنیم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: اگر ایستادگی ملت ایران نبود، امروز باید چکمه های آمریکایی ها واکس زده می شد اما ملت ایران بیدار بود و به موقع وارد صحنه شد.

وی با اشاره به این نکته که ‌بی حرمتی به عاشورای حسینی برای ملت ایران قابل تحمل نبود،  اضافه کرد: فتنه گران آنقدر به پیروزی مطمئن بودند که از قبل، پیروزی خود را اعلام کردند.

مردم در ۹ دی دست به کار عظیمی زدند

شریعتمداری بیان داشت: مایکل لدین می گوید که اگر از من بپرسند که آغاز جنبش سبز، سال ۲۰۰۹ بود، پاسخ منفی می دهم و می گویم ما از دهه ۸۰ میلادی، با دفتر نخست وزیر ایران در ارتباط بودیم.

وی اضافه کرد: یکی از نویسندگان معروف مصری و از طرفداران انقلاب اسلامی، پس از فتنه سال ۸۸ به ایران آمد و درباره این فتنه اعلام کرد که واقعیت آن است با شروع این ماجرا، طرفداران انقلاب در مصر و سایر کشورها دلشان لرزید، چرا که دیدیم همه آمده اند تا به کشور ایران ضربه بزنند و گفتیم که محال است، انقلاب اسلامی از این ماجرا به سلامت عبور کند، اما  اواخر دسامبر(۹دی)، به این نتیجه رسیدیم که ما هم می توانیم و بیداری اسلامی از این نقطه شکل گرفت.

دشمنی آمریکا با ایران ریشه در ماهیت دارد

مدیر مسئول کیهان با اشاره به اهمیت حادثه نهم دی یادآور شد: مردم در ۹ دی دست به کار عظیمی زدند و مردم در این روز غریدند و سیل به راه انداختند.

شریعتمداری گفت: دشمنی آمریکا با ایران ریشه در ماهیت دارد و مشکل آنان با ما، اسلام ناب است و با ظلم ستیز بودن این اسلام مقابله می کنند.

مدیر مسئول کیهان با تأکید بر این نکته که دشمن از ملت ایران ضربه خورده است، ادامه داد: دشمن از ملت ایران ضربه خورده و عقبه های خود را از دست داده است و چون دشمنی، ذاتی و ماهوی بوده، همیشه باید هوشیار باشیم و عرصه را رصد کنیم.

وی اضافه کرد: دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی برنامه ریزی می کند و باید این برنامه ها را با شناخت ورودی های حریف، بشناسیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها