يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۴۰۳۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۵     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگر هنوز پيامك‌هاي تبليغاتي را در گوشي موبايلتان مسدود نكرده‌ايد يا در شبكه‌هاي موبايلي به كانال‌هاي تبليغاتي سر مي‌زنيد، حتماً تعداد بالاي آگهي‌هاي سفر به تركيه با تخفيف‌هاي فوق‌العاده را مشاهده كرده‌ايد...
به گزارش پایگاه 598، اگر هنوز پيامك‌هاي تبليغاتي را در گوشي موبايلتان مسدود نكرده‌ايد يا در شبكه‌هاي موبايلي به كانال‌هاي تبليغاتي سر مي‌زنيد، حتماً تعداد بالاي آگهي‌هاي سفر به تركيه با تخفيف‌هاي فوق‌العاده را مشاهده كرده‌ايد؛ شهرهاي مختلف گردشگري در تركيه، از استانبول تا سواحل اين كشور در حاشيه مديترانه كه تورهاي گردشگري هفتگي از مبدأ كشورمان به سمت آنها برقرار است. اين در حالي است كه به غير از تركيه، تايلند نيز جزو نقاط هدف گردشگري ايرانيان تعريف شده‌اند كه شهرت‌شان را مديون برخي از رفتارهاي غيرشرعي و خارج از شئون اخلاقي‌اند. آيا براي كشوري كه مدعي اخلاق اسلامي است، حجم حدود 4 ميليون گردشگر به مقاصدي كه به فساد شهرت دارند، زيبنده است؟

تبلیغ گسترده برای سفر مجردی به شهرهای گناه

روز گذشته حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در درس خارج «آنتاليا» را به عنوان شهري كه در آن فسق و فجور انجام مي‌شود و سبب سفر باطل و اتمام نماز مي‌شود مثال زدند و فرمودند: باشد كه مسئولان فرهنگي و قانونگذار ترتيبي اتخاذ كنند كه سفرهاي حرام اقلاً تبليغ نشود.
 
نجات گردشگري تركيه
بعد از درگيري سياسي ميان آنكارا و مسكو بر سر حمايت دولت تركيه از داعش كه در نهايت با هدف قرار گرفتن هواپيماي روس و كشته شدن خلبان هواپيما همراه شد، دولت روسيه محدوديت‌هايي از جمله ممنوعيت سفر اتباع روس به تركيه را اجرايي كرد.  اين اتفاق بد براي صنعت توريسم تركيه با انفجار‌هاي تروريستي در استانبول و ديگر شهرهاي اين كشور تكميل شد تا گردشگري تركيه با بحران و ركود جدي روبه‌رو شود. در شرايطي كه اعلام شد بيش از 50 درصد ظرفيت هتل‌هاي تركيه خالي شده است.

تبليغات گسترده‌اي براي جلب نظر مردم ايران براي سفر به تركيه به راه افتاده است. تخفيف‌هاي سفر و آفرهاي باور نكردني همگي سعي دارند تا با مجاب كردن مردم ايران براي سفر به شهرهاي تركيه، ضربه‌اي را كه اين كشور به خاطر حمايت از تروريسم داعش خورده است، جبران كنند. اين در حالي است كه تركيه با وجود اينكه اكثريت مردم اين كشور مسلمان هستند، براي جلب توجه گردشگران خارجي و غربي نگاهي كاملاً مادي‌گرايانه به صنعت توريسم داشته و از هر راهي براي كسب درآمد از ورود گردشگران رويگردان نيست. با مشخص شدن كاركرد سواحل كشور تركيه  از جمله آنتاليا، كار را به جايي رساند كه دستور ممنوعيت تبليغ سفر به اين ساحل در رسانه‌هاي ايراني اعلام شد. با وجود اينكه نام بردن از آنتاليا تا چند وقت ممنوع بود، اكنون بار ديگر اين ساحل با شرايط خاصش، به متن پيام‌هاي تبليغاتي بازگشته است و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيز موضعي نسبت به اين اقدام اتخاذ نكرده است.

تركيه چند سالي است به جمع كشورهاي داراي پلاژ برهنگي پيوسته و اولين كشور به ظاهر اسلامي است كه اجازه مي‌دهد گردشگران در ساحلش به طور كامل برهنه شوند! اين كشور همچنين حدود پنج سال پيش هتلي را راه‌اندازي كرد كه يكي از شرايط اقامت در آن برهنگي بود. آيا با شرايط اخلاقي كه در اين كشور برپا است، تبليغات پر حجم گردشگري به مقصد تركيه، اشاعه فحشا نخواهد بود؟!
 
تايلند؛ فحشاي قانوني
متأسفانه يكي از انواع توريسم در جهان، گردشگري جنسي است كه در آن گردشگران به هدف تلذذ جنسي اقدام به سفر به مناطقي خاص مي‌كنند. يكي از كشورهاي مطرح جهان در پرداختن به گردشگري جنسي، كشوري در جنوب آسيا است كه هر ساله ميزبان چند ميليون ايراني نيز هست. تايلند از 30 سال پيش تلاش كرده است تا به وسيله توريسم درآمد كسب كند. در اين بين توريسم جنسي از مواردي بود كه دولتمردان تايلندي روي آن تمركز كردند به طوري كه اكنون 60 درصد از گردشگراني كه به تايلند مي‌روند، جزو توريسم‌هاي جنسي محسوب مي‌شوند. از اين تأسف‌آورتر رفتار تايلندي‌ها است. طبق گزارش‌ها حتي در اين كشور كودكان نيز براي سوءاستفاده جنسي در اختيار توريست‌ها قرار مي‌گيرند. با اين حال پرواز‌هاي منظم هوايي ميان ايران و تايلند برقرار است. مردان تنها يكي از مشتريان دائمي پرواز‌ها به مقصد تايلند هستند! هنوز هم در بين افكار عمومي، سفر به تايلند به عنوان يك قبح شناخته مي‌شود و به‌رغم اينكه جامعه نسبت به مسافران تايلند نگاه مثبتي ندارد، تورهاي سفر به اين كشور همپا با تورهاي سفر به تركيه در رسانه‌ها منتشر مي‌شود. تايلند داراي يكي از بالاترين آمار مبتلايان به ويروس HIV است كه راه اصلي انتقال آن در اين كشور روابط جنسي اعلام شده است. مشخص نيست چند درصد از مرداني كه به صورت مجردي به تايلند سفر مي‌كنند بعد از بازگشت آزمايش ايدز مي‌دهند و يا اينكه اصلاً به فكر چنين آزمايشي هستند يا خير!
 
مراكز جديد گردشگري
تركيه و تايلند تنها مراكز شهره به فساد نيستند كه مقصد گردشگري مسافران ايراني به شمار مي‌روند، در كنار اين دو كشور مناطق ديگري نيز هستند كه به خاطر شهرت جهاني در توليد مشروبات الكلي در حال تبديل شدن به مقاصد ارزانقيمت گردشگري در ايران هستند كه حتي با سفر زميني نيز مي‌توان به آن مناطق دسترسي پيدا كرد. تبليغات غيررسمي نيز در دامن زدن به مراكز نو گردشگري بي‌تأثير نيستند و شبكه‌هاي اجتماعي به صورت فزاينده‌اي به محل معرفي و تبليغ تورهاي گردشگري و تخفيف‌هاي ويژه سفر تبديل شده‌اند.

شايد دولت به دليل احترام به آزادي‌هاي فردي افراد، از ممنوعيت سفر به مراكز توريستي كه به فساد شهرت دارند، جلوگيري نكرده است، اما حداقل مي‌تواند مانع از برگزاري تورهاي مستقيم از مبدأ ايران به اين كشورها شود و يا حداقل از تبليغات گسترده تورهاي مسافرتي به مقصد اين كشور‌ها جلوگيري كند. تغيير رفتار‌هاي اجتماعي و ريختن قبح حضور در مراكز فساد به همراه احتمال ورود آلودگي‌هاي جنسي و بيماري‌هاي مقاربتي از ثمرات بي‌مبالاتي و سهل انگاري درباره سفر به كشورهايي است كه اخلاق را فداي درآمد ناشي از توريسم جنسي و سواحل آزاد كرده‌اند.

منبع: جوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها