أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۷۴۲۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
با دستور وزیر صنعت، مجوز جنجالی واردات خودروهای آمریکایی بالاخره لغو و اسامی ۲۴ مدل شورلت از فهرست خودروهای مجاز برای ورود به کشور در سال ۹۵ از سیستم ثبت سفارش حذف شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، مجوز جنجالی واردات خودروهای آمریکایی بالاخره لغو شد. حال دیگر هیچ خودروی آمریکایی حتی شورلت، اجازه ورود به ایران را ندارد. آنگونه که از وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر می‌رسد، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور لغو مجوز واردات این خودروهای لوکس را صادر کرده است. اکنون فهرست مجاز خودروهای وارداتی دیگر نامی از خودروهای آمریکایی به خود نمی‌بیند.

همین چند روز پیش بود که مقام معظم رهبری، با صراحت مخالفت خود را با ورود کالاهای مصرفی آمریکایی مجدد مورد تاکید قرار دادند و اعلام کردند که لزومی ندارد خودروهای آمریکایی به ایران بیایند. ایشان به این نکته هم اشاره کردند که آمریکایی‌ها به علت مصرف زیاد و سنگین بودن این خودروها، رغبتی به خرید آنها ندارند؛ حالا در این شرایط ما بیاییم و از فلان کارخانه رو به ورشکستگی امریکا، خودرو وارد کنیم، این جای تعجب فراوان دارد.

پس از این سخنان بود که محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز بی‌اطلاعی از صدور چنین مجوزی در وزارتخانه متبوعش، نامه رسمی امیرحسین قناتی، مدیرکل خودرو و نیرومحرکه این وزارتخانه را زیرسئوال برد و وعده داد که مجوز ورود خودروهای آمریکایی را لغو خواهد کرد.

ماجرا البته به بیستم دی ماه سال ۹۴ برمی‌گردد. زمانی که سازمان توسعه تجارت ایران در نامه‌ای به مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران، اعلام کرد: «با توجه به نامه دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه درباره خودروی سواری قابل ورود با نشان تجاری Chevrolet با رعایت آئین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو و رعایت سایر مقررات و مطابق با مدل‌های مندرج در گواهی نمایندگی صادره مرکز اصناف و بازرگانان با اعتبار دوره زمانی ۲۹ آذرماه ۹۸، اقدام شود.» در واقع، امیرحسین قناتی، مدیرکل دفتر نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که واردکننده در نظر دارد دو مدل خودرو شورولت AVEO و  TRAX کره جنوبی را در حجم موتورهای ۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰در دو گروه شاسی‌بلند و هاچ‌بک وارد کشور کند.

حال با دستور محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت اسامی ۲۴ مدل شورلت از فهرست خودروهای مجاز وارداتی در سال ۹۵ حذف شده است.

فهرست خودروهای مجاز وارداتی در سال ۹۵ پس از حذف مجوز شورلت


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها