أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۷۴۷۲۸
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با اشاره به رشته‌هایی که بیشترین میزان اشتغال را در کشور به خود اختصاص می‌دهند، گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی به رشته‌های مکانیک، الکترونیک و مکاترونیک وارد شوند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: مجید تهرانیان، مشاور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های اصلی کشور در حوزه نیازسنجی، تقاضای آموزش‌ها در کشور است، اظهار داشت: ما هنوز به طور دقیق نتوانستیم نیازهای اصلی کشور را در حوزه مهارت پیدا کنیم.

وی افزود: بخشی از آموزش‌ها هنوز عرضه‌محور هستند؛ یعنی این نوع مهارت‌ها در داخل سازمان طراحی و در کشور اجرا می‌شوند، درحالی که باید آموزش‌های مهارتی براساس تقاضای اصناف و اتحادیه‌ها طراحی شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با اشاره به اینکه هم‌اکنون اقدامات جدی در حوزه شناسایی مهارت‌های مورد نیاز کشور توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حال انجام است، گفت: سعی داریم تا با طراحی آموزش‌هایی که نیاز جامعه است، نقش جدی در جریان فعالیت‌های آموزشی کشور ایفا کنیم.

تهرانیان در پاسخ به این سؤال که هم‌اکنون چه رشته‌هایی بیشترین تقاضای بازار را به خود اختصاص می‌دهند و اینکه چه رشته‌هایی بیشترین اشتغال را به همراه دارند، گفت: هم‌اکنون رشته های مکانیک، الکترونیک و مکاترونیک و حتی رشته‌های تعمیر وسایل خانگی، از بازار کار خوبی برخوردارند.

وی گفت: هم‌اکنون متقاضیان این رشته‌ها از فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها هستند.

مشاور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای همچنین خاطرنشان کرد: 80 درصد جمعیت متقاضی تحصیل در 20 درصد رشته‌ها ادامه تحصیل می‌دهند که در صدر آن پزشکی، رشته‌های مهندسی همچون برق، کامپیوتر، عمران و رشته‌های حقوق و روان‌شناسی قرار دارد چراکه بازار کار این رشته‌ها خوب و پرکشش است.
یکی از مهمترین معضل‌های مهم در مورد بیکاری جوانان، عدم موفقیت افرادی است که پس از اتمام تحصیلات دانشگاه امکان راهیابی به بازار کار را ندارند و در این بخش با مخاطرات و مشکلات فراوانی مواجه می‌شوند.

در سال‌های اخیر به ادعای مسئولان، تلاش‌هایی برای جبران کاستی‌های آموزش‌های دانشگاهی و نیاز بازار کار از طریق ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی‌وحرفه‌ای صورت گرفته تا جایی که این آموزش‌ها توانسته مشکلات ورود به بازار کار، کارجویان دانشگاهی را تا 90 درصد حل کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها