أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۴۸۳۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
گروه های تروریستی، و در رأس آن ها "داعش"، بانک مرکزی اروپا را وا داشته اند تا چاپ ارزشمندترین اسکناس اروپایی، یعنی اسکناس 500 یورویی، را متوقف کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم، بانک مرکزی اروپا با صدور بیانیه ای «تصمیم دائمی برای توقف چاپ اسکناس 500 یورویی» را اعلام کرده است. زیرا «این اسکناس ها نگرانی هایی را دربارۀ تسهیل نقل و انتقالات غیر قانونی پول به وجود اورده است». هر چند همچنان «می  توان به استفاده از آن ادامه داد».

آنچه مسئولان اروپایی را به اتخاذ این تصمیم وا داشته است اینست که اسکناس های 500 یورویی، نقل و انتقالات مالی غیر قانونی را برای گروه های تروریستی تسهیل می کند و زمینه ای برای استمرار تهدیدات آنان پدید می آورد؛ زیرا این اسکناس ها به دلیل ارزش بالا، حجم پولی را که باید جا به جا شود بسیار کتهش می دهند.

البته این تصمیم تنها برای اسکناس های 500 یورویی اتخاذ نشده است، بلکه ممکن است اسکناس های 200 یورویی هم، که در مقایسه با دولار ارزش بالایی دارند، شامل این تصمیم شوند. پیشنهاد توقف چاپ اسکناس هاس 200 یورویی از سوی یک کمیتۀ داخلی در بانک مرکزی اروپا اتخاذ شده است و در  آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها