يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۵۰۷۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
فوری/
معاون ستاد کل نیروهای مسلح از تست یک موشک بالستیک با برد ۲ هزار کیلومتر خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، سردار علی عبدالهی معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی در جشنواره علمی باقر العلوم(ع)، طی سخنانی گفت: موشکی با برد 2000 کلیومتر با خطای 8 متر را ما دو هفته پیش تست کردیم، خطای 8 متر یعنی هیچ، یعنی صفر، یعنی بدون خطا.

وی افزود: این موشک بالستیک را می‌توانیم هدایت کنیم، از جو خارج شده و مجددا به جو بازگشته و بدون خطا به هدف اصابت کند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح نام این موشک را اعلام نکرده است.

گفتنی است، موشک‌های بالستیک 2 هزار کیلومتری ایران شامل موشک‌های قدر اف و سجیل 1 و 2 می‌شوند و هنوز مشخص نیست که آیا این موشک‌ها به خطای فوق‌العاده عالی 8 متر، دست یافته‌اند یا موشک جدیدی تست شده است.

آخرین موشک بالستیک دوربرد ایرانی که سال گذشته رونمایی شد، موشک عماد بود که بعدها برد آن 1700 کیلومتر اعلام شد. در این موشک، برای نخستین بار از کلاهکی استفاده شده بود که قادر به هدایت کلاهک تا لحظه اصابت به هدف بود.

اخیرا، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در جریان نشست "ایران موشکی" که مشهد مقدس برگزرا شده بود، طی سخنان مهمی گفته بود که، "موشک سجیل جدیدی که نسبت به سجیل 1 شرایط بهتری دارد و دارای هدایت پایانی مسیر است به‌زودی وارد ظرفیت سپاه می‌شود.

منظور سردار حاجی‌زاده از هدایت پایانی مسیر، همان تکنولوژی‌‌ای است که در موشک‌ عماد به‌کار رفته بود.

(تصویر خبر تزئینی بوده و مربوط به موشک قدر است)


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها