يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۵۲۸۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
تراکتور سازی و نفت چگونه سهمیه می‌گیرند؟
نفت و تراکتورسازی علیرغم این که در 7 بازی گذشته هر کدام 5 برد داشته وبعد از عید نوروز عالی کار کرده‌اند اما سرنوشت حضورشان در لیگ قهرمانان که با اصطلاح سهمیه گیری همراه است دست خودشان نیست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ورزش سه،چه کشورمان 4 سهمیه مستقیم و چه 3 ونیم سهمیه داشته باشد به هر حال تیم چهارم ما (تیم آخر از سهمیه لیگ) شانس آسیایی شدن دارند.
اما پرسپولیس و استقلال خوزستان با 54 امتیاز رسماً آسیایی شده‌اند در حالی که استقلال 51 امتیازی برای تراکتورسازی و نفت تهران دست یافتنی شده است با این حال اگر تیم استقلال در بازی آخر خود یک مساوی هم بگیرد تراکتورسازی و نفت بی شک به حریم استقلال نخواهد رسید و از آن به بعد برای قهرمان شدن استقلال در جام حذفی دعا خواهند کرد البته تیمی را میگوییم که در هفته آخر مسابقات لیگ برتر بالاتر از دیگری قرار خواهد گرفت که به نظر می‌رسد این تیم، تراکتورسازی خواهد بود که همین حالا تفاضل گل بهتری از نفت دارد و در هفته آخر با استقلال اهواز بازی دارد ر حالی که نفت هفته آخر حریف تیم فوتبال سایپا است که بعد از چند هفته ناکامی حالا دیگر مفت باز نخواهد بود.


اما به طور خلاصه شانس‌های 2 تیم تراکتورسازی و نفت برای آسیایی شدن چنین است.


تراکتورسازی سهمیه می‌گیرد اگر:
*برابر استقلال اهواز برنده شده و استقلال برابر صبا ببازد و تفاضل گل در این 2 بازی به گونه‌ای باشد که کمبود 4 گله تراکتور از استقلال از بین بود ضمن این که نفت با تفاضل گل 2 گل کمتر از تراکتور نباید برابر سایپا بردی خارق‌العاده داشته باشد.
*حالت دوم برای سهمیه گرفتن تراکتورسازی این است  که اگر چهارم هم شود، استقلال در فینال جام حذفی برنده شود تا ذوب آهن هم از گردونه دور شده و تراکتورسازی به عنوان تیم چهارم راهی لیگ قهرمانان یا مصاف پلی‌آف شود.

نفت تهران سهمیه می‌گیرد اگر:
*برابر سایپا برنده شود و استقلال برابر صبا ببازد و نتیجه تراکتور برابر استقلال اهواز یا به توقف این تیم منجر شود که غیر ممکن است یا تفاضل گل تیم‌ها به گونه‌ای باشد که یک برد پر گل از نفت برابر سایپا تفاضل گل آنها را که 9 است برابر استقلال با تفاضل 15 و تراکتور با تفاضل گل 11 بهبود دهد.
*حالت دوم برای سهمیه گرفتن نفت مثل تراکتورسازی است که اگر احیاناً استقلال سوم لیگ شود و شرایط برای چهارم شدن نفت فراهم آید، آنها به انتظار برد استقلال برابر ذوب آهن در فینال جام حذفی بنشینند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها