أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۷۵۳۶۳
زمان انتشار: ۱۸:۰۶     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
یک پایگاه خبری روسی مدعی شد مسکو قوی‌ترین موشک هسته‌ای جهان موسوم به "شیطان 2" را تابستان آزمایش می‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، پایگاه خبری "زیوزدا" (Zvezda) روسیه مدعی شد مسکو خود را برای آزمایش یک سلاح هسته‌ای قدرتمند آماده می‌کند. قدرت تخریب این سلاح هسته‌ای که "شیطان 2" نام دارد به حدی است که در چند ثانیه قادر به زیرورو کردن کشوری در مقیاس روسیه است.

نام رسمی این موشک (RS-28 Sarmat) است و کارشناسان نظامی ناتو عنوان مستعار "شیطان" را به آن داده‌اند.

بر اساس ادعای این شبکه خبری، "شیطان 2" یکی از قدرتمندترین و مجهزترین موشک‌های هسته‌ای با قابلیت فریب سامانه‌های رادار دشمن است. به طوری که سامانه دفاع موشکی از شناسایی و کنترل این موشک ناتوان است. "شیطان 2" جایگزین مناسبی برای موشک‌های R-36M که در دوره شوروی سابق کاربرد داشتند، خواهد بود.

پایگاه خبری "زیوزدا" در بخش از گزارش خود مدعی شده است: موشک "شیطان 2" قادر به حمل 12 کلاهک هسته‌ای است و با قدرت تخریب بالایی که دارد می‌تواند منطقه‌ای به وسعت ایالت تگزاس آمریکا یا کل کشور فرانسه را از بین ببرد. طول بُرد این موشک 10 هزار کیلومتر است و به راحتی لندن و شهرهای سواحل شرقی آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

پیش از این مقامات روسیه از آزمایش یک سلاح جدید آتشین در تابستان 2016 خبر داده بودند. بنا بر ادعای پایگاه خبری "زیوزدا" این موشک با هدف بازدارندگی از تهدیدات نظامی علیه روسیه، سال 2020 وارد ناوگان نظامی این کشور خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها