يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۶۰۰۳
زمان انتشار: ۰۱:۰۶     ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
پرسپولیس در حالی از کسب عنوان قهرمانی بازماند که در روز آخر تفاضل گل این تیم برابر استقلال خوزستان، آنها را از کسب این عنوان ناکام گذاشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ورزش سه، پرسپولیسی ها که ابتدای فصل را خوب آغاز نکرده بودند در نهایت موفق شدند در اتفاقی جالب توجه و قابل تقدیر از رتبه انتهایی جدول به مدعی اصلی جام برسند و در روز پایانی با توجه به تفاضل گل از کسب آن ناکام بمانند. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به اتفاقات و عواملی که سرخ ها را در این راه ناکام گذاشت.

فرصت سوزی های آقای آقای گل

پرسپولیس در این فصل با تیم تهاجمی خود توجه کارشناسان و پیشکسوتان این تیم را نیز به خود جلب کرده بود. آنها البته با توجه به جوانی خود در بیشتر بازی ها با فرصت سوزی های خود مانع از رسیدن به هدف شان می شدند که در نهایت نیز همین اتفاق باعث شد تا در آوراژ گل به حریف خود این قافیه را ببازند.

فرصت سوزی های امید عالیشاه برابر استقلال، مهدی طارمی برابر نفت تهران و البته استقلال اهواز، فرشاد احمدزاده و علی علیپور باعث شد تا این تیم حداقل از رسیدن به 4 گل مسلم دور بماند.


آماری عجیب؛ 10 پنالتی و تنها 4 گل!

پرسپولیس در این فصل 10 پنالتی به دست آورد که 8 تای آن توسط مهدی طارمی گرفته شد. محسن بنگر و علی علیپور نیز دو پنالتی دیگر این تیم را به دست آوردند. اما از این تعداد پنالتی 6 تای آن توسط سرخپوشان هدر رفت تا این تیم برای رسیدن به گل و پیروزی ناکام بماند. امید عالیشاه یک بار، مهدی طارمی سه بار، رامین رضاییان یک بار و کمال کامیابی نیا یک بار پنالتی های این تیم را هدر دادند.


پنالتی هایی که می توانست حداقل 7 امتیاز برای این تیم به ارمغان بیاورد و از نظر آوراژ گل نیز آنها را در شرایط خوبی قرار دهد.


بله، دروازه پرسپولیس گلر نداشت

در کنار تمام مسائلی که پرسپولیس در این فصل متحمل شد دروازه این تیم رکورد جالب توجهی را به خود اختصاص داد. برانکو در این فصل 5 دروازه بان درون ترکیب تیم خود قرار داد تا از این حیث رکورد جالبی را خلق کند. ایمان صادقی، سوشا مکانی، الکساندر لوبانف، مرتضی قدیمی پور و علی محسن زاده در این فصل در لیگ برتر، جام حذفی و جام شهدا برای این تیم به میدان رفتند و البته هیچ کدام نتوانستند عملکرد قابل دفاعی از خود به جا بگذارند.

اشتباه مسلم قدیمی پور این تیم را در جدال 10 نفره برابر ذوب از رسیدن به مرحله بعد ناکام گذاشت و محسن زاده نیز در جام شهدا در برابر صبای قم در قامت گلر قابل اعتماد ظاهر نشد. ایمان صادقی نیز شرایطی مشابه دیگران داشت و در قامت گلر حتی شماره دو نیز نتوانست در درون دروازه این تیم درخشش داشته باشد.


در مورد سوشا مکانی نیز در این فصل پرسپولیس با حواشی و گاف و محرومیت هایش فصل را پشت سر گذاشت. مسلما نیازی نیست به گل های عجیبی که او دریافت کرد اشاره کنیم و آنها در مقابل چشمان هواداران این تیم قرار دارند  و در مورد حواشی و ... نیز همه از ماجراهای آن باخبر هستند. الکساندر لوبانف نیز هرگز نتوانست به عنوان دروازه بان شماره یک تیم ملی ازبکستان در دورن دروازه این تیم درخشش لازم را داشته باشد. او در این فصل و در 7 بازی به طور ثابت برای پرسپولیس به میدان رفته و تنها برابر فولاد موفق شد دروازه اش را بسته نگه دارد هر چند در آن بازی نیز داور می توانست خطای پنالتی او روی فشنگچی را نادیده نگیرد. در 6 بازی دیگر نیز او 10 گل دریافت کرد، گل هایی که در صورت عدم دریافت آوراژ گل پرسپولیس اینگونه به خطر نمی افتاد.


دفاعی که پاشنه آشیل بود

اگر عملکرد رامین رضاییان و محمد انصاری را از خط دفاعی این تیم که بیشتر در خدمت فاز تهاجمی تیم بودند جدا کنیم، برانکو بیشتر زمان خود در نیم فصل اول را برای پیدا کردن زوجی در میانه دفاع خود سپری کرد و در این رابطه به آزمون خطا پرداخت. علیرضا نورمحمدی، محسن بنگر، لوکا ماریچ و مایکل اومانیا به تناوب به عنوان زوج های مختلف برای این تیم به میدان رفتند و در نهایت نیز این زوج بنگر و ماریچ بودند که عملکرد قابل دفاع‌تری از خود به جا گذاشتند. بابک حاتمی نیز به عنوان رزرو دیگر این تیم نیز عملکرد فاجعه باری از خود به جا گذاشت که مهمترین آن به دیدار با نفت تهران مربوط می شود. پرسپولیس در صورتی که به دنبال فصلی خوب در لیگ شانزدهم و لیگ قهرمانان آسیاست به نظر می رسد اولین اقدام خود را روی بازسازی ساختار دفاعی اش باید قرار دهد.


داوری- قضاوت با سود و ضرر

در مورد آیتم پایانی نیز باید به داوری ها اشاره کرد که نمی توان به طور قطع درباره آن صحبت کرد. پرسپولیس در این فصل در کنار ضررهایی که از این بابت داشته در برخی بازی‌ها نیز از آن سود برده است.

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها