کد خبر: ۳۷۶۱۲۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
پيش از ترور سيد مصطفي بدرالدين، جريان معاند در داخل لبنان و ضد مقاومت در كشورهاي عربي و غربي تلاش داشتند از طريق قضايي و رسانه‌اي او را هدف قرار دهند، اما تمام تلاش‌ها در اين راستا به شكست انجاميد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، بامداد روز جمعه (13 مي)، شهيد «مصطفي بدرالدين» معروف به «سيد ذوالفقار» در پي انفجاري در نزديكي فرودگاه دمشق به شهادت رسيد.

ذوالفقار فردي بود كه پيش از آن سال‌ها هدف سرويس‌هاي جاسوسي صهيونيستي و غربي بوده و از سوي ديگر توطئه‌هاي رسانه‌اي و قضايي براي متهم جلوه دادن وي در قضيه ترور رفيق حريري (نخست‌وزير اسبق لبنان) مدام جريان داشته است.

***

«بيروت، سپتامبر 1986: در بين پنج نفري كه مأمور ترور حاج رضوان در صبح آن روز بودند، من تنها كسي هستم كه هنوز زنده‌ام». رابرت باير، كتاب The Perfect Kill صفحه اول (2014)

«عمر نشابه» روزنامه‌نگار لبناني با ذكر اين نقل قول در ابتداي يادداشت خود در روزنامه الاخبار مي‌نويسد: با اين جمله ساده، مشاور سابق دادستان كل در دادگاه بين‌المللي ويژه لبنان (ويژه ترور رفيق الحريري نخست‌وزير اسبق) و مأمور سابق سازمان سيا چندين اعتراف كرده است. اول اينكه عمليات ترور و حذف فيزيكي شغل او بوده و دوم اينكه او وظيفه داشته فرمانده نظامي حزب‌الله را در سال 1986 ترور كند و سوم اينكه اين عمليات شكست خورده و يكي از افرادش خودكشي و باقي به طور نامعلومي مرده‌اند.

سرويس اطلاعات اسرائيل سال 2008 عماد مغنيه را به شهادت رساند، اما «رابرت باير» هنوز وظيفه‌اش را انجام نداده بود. اين مزدور سازمان سيا، سپس به جمع بازرسان دادگاه ويژه ترور رفيق حريري پيوست تا اين بار نزديكترين فرد به حاج رضوان را هدف قرار دهد.

دادستان در دادگاه بين‌المللي در لبنان، حتي يك دليل مستقيم براي متهم كردن بدرالدين يا ديگر متهمان در ترور «رفيق حريري» ارائه نكرد بلكه صرفا دلايل بسيار سستي را با استناد به مكالمات تلفني براي متهم كردن 5 تن از افراد حزب‌الله ارائه كرد و بازرسان بين‌المللي تلاش كردند تا اسامي ديگر سيد بدرالدين و القاب و مشخصات چهره وي را مشخص كنند و پس از آن تصاويري ارائه كردند كه به يكديگر شبيه نبود و موساد نيز دست به كار شد و يك تصوير ادعايي از سيد بدرالدين منتشر و ادعا كرد كه اين تصوير از باقي تصاوير دقيق‌تر است.

دادگاه غيابي سيد بدرالدين در سال 2014 آغاز شد و همچنان دادستان و گروه بازرسان ادلّه غير مستقيم ارائه مي‌دهند، اما بايد به تحولاتي كه در طول سال‌هاي متمادي تشكيل دادگاههاي خسته كننده اتفاق افتاده است، اشاره كنيم.

* آغاز جلسات غيابي دادگاه با تروريستي خواندن حزب الله در اتحاديه اروپا همزمان شد. مشخص است كه اين مسأله به عنوان يك اهرم فشار بر روي قضات بين‌المللي در دادگاه رفيق حريري عمل مي‌كند و رأي بدون شائبه و دور از جهت‌گيري را زير سؤال مي‌برد.

* جلسات دادگاه با اقدامات امنيتي و قضايي آمريكا عليه اشخاص و شركت‌هاي مرتبط با حزب‌الله همزمان و همراه شد. از سوي ديگر به گفته «جفري فيلمتن» (ديپلمات ارشد آمريكايي و معاون سياسي بان‌كي‌مون. سفير آمريكا در لبنان در سال‌هاي 2004 تا 2008) آمريكا 500 ميليون دلار براي بدنام كردن حزب‌الله تخصيص داده است.

* سرويس اطلاعاتي اسرائيل نيز به طور مداوم اقدام به تبليغات مسموم رسانه‌اي عليه بدرالدين مي‌كرد و جالب اينكه پس از مدتي اتهامات مطرح شده در رسانه‌ها عليه بدرالدين در دادگاه رفيق حريري نيز بيان مي‌شد.

* در طول تشكيل جلسات دادگاه، برخي رسانه‌هاي داخلي لبنان و كشورهاي عربي سعي در ايجاد نفرت مذهبي و ايجاد تفرقه داشتند و تلاش مي‌كردند تا اكثريت اهل سنت منطقه را عليه شيعيان با اتهاماتي چون حزب‌الله شيعه اهل سنت را در سوريه، عراق و يمن مي‌كشد، بشورانند.

***

شكست در دادگاه بين‌الملل با ترور فيزيكي جبران شد

«عمر نشابه» در بخش نهايي يادداشت خود مي‌نويسد: اما در واقع با وجود تمام اين حملات و تبليغات و كمك‌هاي اسرائيل و آمريكا براي متهم كردن بدرالدين در ترور رفيق حريري از سوي دادگاه بين‌المللي، تمام تلاش‌ها براي اين منظور به شكست انجاميد و آن‌ها نتوانستند قضات دادگاه را مجاب كنند كه صرفا چند مكالمه بتواند دليل محكمه‌پسند براي متهم كردن بدرالدين، باشد و پس از اين همه تلاش بي فايده، آن‌ها به سمت حذف فيزيكي سيد ذوالفقار رفتند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها