أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۶۳۰۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
جزئیات فعالیت واحد یگان ضداغتشاش زنان
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، سردار حسن کرمی در همایش زنان پلیس در یگان‌های ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ضرورت راه‌اندازی یگان ضداغتشاش در یگان‌های ویژه به رویکرد خشن رژیم پهلوی در مقابله با بحران‌های اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: در رژیم قبلی شاهد بودیم که رویکرد حکومت پیش از انقلاب اسلامی، رویکردی خشن در مقابله با بحران‌های اجتماعی بود و رویکردی حذفی را در چنین مواردی دنبال می‌کرد و حتی با تانک و سلاح جنگی به‌دنبال جلوگیری از مقاومت‌های مردمی بود و در ماجرای 17 شهریور با هلی‌کوپتر به‌روی مردم آتش گشودند ولی در نظام جمهوری اسلامی رویکرد ما در برابر این بحران‌های اجتماعی، رویکردی پیشگیرانه است.

وی با بیان اینکه بحران‌های اجتماعی و اعتراضات مردمی ممکن است به‌دلایل متفاوتی از جمله اعتراض به عدم دریافت حقوق و یا مواردی از این دست شکل‌ بگیرد، گفت: در سال‌های اخیر ادبیات و مفاهیم جدیدی به یگان‌های ویژه در موضوعات مقابله با اغتشاشات وارد شد و راهبردی بازدارنده مورد توجه قرار گرفت، که تجهیزات فعلی ضداغتشاش نیز متناسب با این راهبرد ساخته و تولید شد.

فرمانده یگان‌های ویژه نیروی انتظامی ادامه داد: به‌عنوان مثال در این راهبرد حتی سعی شد تا نیروهای حاضر در اماکن ورزشی با لباس‌های ورزشی حاضر شوند که این لباس‌ها باعث هماهنگی و همزبانی‌ بیشتر یگان‌های ویژه با مردم شد، همچنین در طرح دریا نیز هیچ‌یک از نیروهای پلیس با لباس ضداغتشاش حاضر نمی‌شوند و این همرنگ شدن پلیس با مردم می‌تواند به افزایش همکاری مردم با پلیس منجر شود.

سردار کرمی با تأکید بر اینکه شکل‌گیری یگان زنان در یگان‌های ویژه متناسب با راهبرد بازدارنده این یگان‌ها است، اظهار کرد: تشکیل واحد ضداغتشاش زنان در یگان‌های ویژه یکی از ضروریات جامعه فعلی است که به‌صورت مردم‌پایه در زمان بحران شکل می‌گیرد و در زمان‌های عادی با همان ارکان اصلی در دل نیروها جذب می‌شود.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که بخش عمده‌ای از جمعیت را زنان تشکیل می‌دهد و واحد ضداغتشاش زنان، واحد لازمی در اقدامات عملیاتی، اطلاعاتی، دستگیری، انتقال متهمان و همچنین عملیات مردم‌یاری است.

فرمانده یگان‌های ویژه نیروی انتظامی با بیان اینکه یگان زنان در یگان‌های ویژه یک یگان نوپا و تازه‌کار است، گفت: با توجه به اینکه تنها سه سال از عمر تشکیل یگان ضداغتشاش زنان در یگان‌های ویژه می‌گذرد این یگان احتیاج مبرمی به محتوای علمی بیشتر و استفاده از تجربیات مکان‌های دانشگاهی دارد.

کرمی با اشاره به لزوم بهره‌مندی از تجارب پلیس‌های سایر کشورهای دنیا بر عدم کپی‌برداری از الگوهای غربی تأکید کرد و گفت: پلیس کشورهای غربی ماهیتاً با پلیس‌های ما در تضاد هستند چرا که آنها منافع‌محور بوده و در جهت منافع سرمایه‌داران گام برمی‌دارند در حالی که پلیس در جمهوری اسلامی ایران یک نیروی تکلیف‌محور است که حامی مستضعفان بوده و از این رو هیچ وجه اشتراکی با سایر پلیس‌های دنیا ندارد لذا باید الگویی بومی از پلیس با توجه به تجارب پلیس‌های دنیا طراحی و تعریف کرد و به هیچ وجه نمی‌توان از پلیس دیگر کشورهای دنیا کپی برداشت.

وی در پایان یکی از نیازهای ضروری پلیس را تشکیل یگان‌های ضداغتشاش عنوان کرد که با اتکا به مبانی علمی و دینی می‌تواند از آزادی و حقوق مردم در مقابل تهدیدات پیش رو دفاع کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها