يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۶۳۸۳
زمان انتشار: ۲۱:۲۴     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
معاون مطبوعاتی واطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یارانه مطبوعات امسال نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است، گفت: تلاش داریم تا خبرنگاران از طریق رسانه‌های خود بیمه شوند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، حسین انتظامی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خراسان جنوبی شایستگی‌های بسیار خوبی دارد و پروفسور معتمد نژاد تنها متعلق به خراسان جنوبی نیست‌.
 
وی با بیان اینکه نمی‌شود برنامه‌ریزی تمرکزگرا باشد، افزود: ایده و فکر در دولت جدی تلقی شده و یکی از سیاست‌های حوزه مطبوعاتی ‌گرایش به 10 استان محروم که از نظر اقتصادی کم برخوردارند و خراسان جنوبی هم جزو این 10 استان است.
 
انتظامی با بیان اینکه باید قانون را رعایت کنیم، افزود: نشریات بیشتر آنها ضعیف هستند و باید به آنها کمک کرد و طبق ماده 46 قانون مطبوعات خبرنگاران باید از طریق رسانه‌های خود بیمه شوند و ما بر مداومت رعایت قانون تلاش داریم.
 
وی با بیان اینکه یارانه مطبوعات در سال 95 نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش یافت، اظهار داشت: طبق ماده 46 قانون مطبوعات، صاحبان امتیاز و مدیران مسئول باید تمامی کارکنان خود را بیمه کنند که بر این اساس افزایش امنیت شغلی خبرنگار، واستقلال حرفه ای حفظ می‌شود.
 
معاون مطبوعاتی واطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یارانه بیمه رسانه‌ها براساس فیش واریزی به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود، گفت: تاکنون 6 هزار نفر از این طریق بیمه شده‌اند.
 
انتظامی با بیان اینکه برای بیمه تکمیلی خبرنگاران برنامه داریم، افزود: در تلاش هستیم تا برای بیمه تکمیلی خبرنگاران  اقداماتی انجام و درصدی را وزارت فرهنگ و ارشاد بپردازد و در این راستا رسانه‌ها هم نسبت به همکاران خود رفتاری مسئولانه‌تر داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه ثبت‌نام برای دریافت کارت حرفه‌ای روزنامه نگاری در سامانه جامع رسانه‌های کشور فعال شده است، اظهار داشت: از ابتدای خرداد ماه سایت سمان از دسترس خارج و خبرنگاران تا پایان اردیبهشت ماه برای ارسال و به روز‌رسانی آثار خود اقدام کنند.
 
معاون مطبوعاتی واطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا خبرنگاران از طریق رسانه‌های خود بیمه شوند، گفت: در سامانه جدید سوابق حرفه‌ای خبرنگاران توسط هیئت 7 نفره بررسی  و در این سامانه تثبیت حرفه‌ای خبرنگاران و حفظ سابقه افراد  دنبال می‌شود.
 
انتظامی با بیان اینکه از  توزیع ویژه‌نامه روزنامه‌های سراسری  به شکل مستقل در استان جلوگیری می‌شود، افزود: ما در زمینه حمایت از نشریات محلی تلاش کرده تا قانون را اجرایی سازیم و این موضوع تا کنون در مطبوعات بوده اما کمتر به آن عمل شده است.
 
وی اظهار داشت: با اجرای این بسته روزنامه‌های سراسری نمی‌توانند بیشتر از 50 درصد از آگهی‌های داخل استان را داشته و بیشتر باید آگهی‌ها‌ در اختیار نشریات استانی باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ali
-
۰۷:۳۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
این هم یک تدبیردولت برای استفاده ابزاری از مطبوعات درسال آخردولت وسرپوش گذاشتن برناتوانی های خویش در3سال گذشته
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها