يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۶۴۲۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
وقتی صدای ما میگیرد باید نگران چه مشکلاتی باشیم چه عواملی موجب گرفتگی صدا می شوند آیا این عارضه خبر از دیگر مشکلات در تارهای صوتی گلوی ما میدهد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه خراسان، عوامل زیادی وجود دارد که توانایی درست صحبت کردن یا خواند ن را از فرد می گیرد.کلفت شدن صدا ،گرفتگی وتغییر تن صدا، گاه مانع انجام دادن کارهای روزانه می شود.

اما دلایل شایعی که باعث گرفتگی صدا می شود:

استفاده بیش از حد یا استفاده نادرست از تارهای صوتی
از آن جا که تار های صوتی دچار آسیب دیدگی می شود، بلند حرف زدن،بی وقفه آواز خواندن و صحبت کردن طولانی مدت باعث خستگی تارهای صوتی و گرفتگی صدا می شود.

زخم خوش خیم تار صوتی:

استفاده بیش از حد باعث بروز زخم یا بر آمدگی تارهای صوتی می شود که معمولا شامل کیست و پولیپ است.گاهی گره هایی نیز به وجود می آید که به آن "گره خواننده” می گوییم که در خوانندگان بسیار شایع است.این مشکل با یک عمل جراحی برطرف می شود.

خون ریزی تار صوتی:
در صورت فشار روی تار صوتی این احتمال وجود دارد که رگ های خونی در سطح آن حین کار سوراخ و باعث پاره شدن تار صوتی شود .این یک مشکل اورژانسی به حساب می آید و تا زمان رفع مشکل باید به تار صوتی استراحت داده شود.مراجعه به یک متخصص گوش، حلق و بینی لازم است.

لارنژیت حاد:
این امر علت گرفتگی و از دست دادن ناگهانی صداست.علت اغلب لارنژیت ها یک عفونت ویروسی است که باعث متورم شدن تار صوتی می شود.متورم شدن باعث کلفتی یا تغییر صدا می شود.بهتر است به تار صوتی استراحت دهید و مصرف آب را بیشتر کنید .

لارنژیت مزمن:

این نوع بر خلاف لارنژیت حاد یا از بین نمی رود یا این که به طور مرتب بر می گردد.علت های زیادی باعث بروز این مشکل می شود.عفونت های خفیف، ریفلاکس و استعمال سیگار برخی از دلایل این مشکل است.

ریفلاکس حنجره ، حلق:

غیر از ریفلاکس اسید معده ، ریفلاکس حنجره نیز وجود دارد.این مشکل شامل بازگشت اسید معده به مری و حلق می شود.علایم آن نیز احساس برآمدگی و درد در گلو است.گاهی نیز بدون بروز علایم ، خود را نشان می دهد.

ضعف یا فلجی تار ها:

این احتمال وجود دارد که اختلال عصبی باعث ضعیف شدن تار های صوتی شود.
ممکن است هر دو تار صوتی تحت تاثیر قرار گیرد .گاهی فلجی تار صوتی طی چند ماه برطرف می شود.گاهی نیز فرد نیاز به عمل جراحی پیدا می کند.

سرطان حنجره:

در صورتی که به مدت طولانی با کلفتی یا ضخیم شدن صدا مواجه هستید بلافاصله به یک متخصص مراجعه کنید.این مشکل با سرطان حنجره ارتباط داده شده و در صورت تشخیص به موقع به راحتی قابل درمان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها