أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۶۴۴۲
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
مسوول روابط بین‌الملل حزب‌الله:
همزمان با مصادف شدن سالگرد اشغال فلسطین که به روز «نکبت» مشهور است و روز شهادت سردار شهید مقاومت، مصطفی بدرالدین معروف به حاج ذوالفقار، گفت‌وگویی با شیخ علی دعموش، مسوول روابط بین‌الملل حزب‌الله لبنان انجام دادیم که برای شرکت در اجلاس بین‌المللی «همصدا با اقصی» به تهران آمده بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه صبح نو، همزمان با مصادف شدن سالگرد اشغال فلسطین که به روز «نکبت» مشهور است و روز شهادت سردار شهید مقاومت، مصطفی بدرالدین معروف به حاج ذوالفقار، گفت‌وگویی با شیخ علی دعموش، مسوول روابط بین‌الملل حزب‌الله لبنان انجام دادیم که برای شرکت در اجلاس بین‌المللی «همصدا با اقصی» به تهران آمده بود.
 
دعموش در این گفت‌وگو از آخرین نتایج تحقیقات به دست آمده درباره شهادت سردار شهید بدرالدین و همچنین روابط حزب‌الله با گروه‌های مقاومت فلسطینی که مبارزه علیه رژیم صهیونیستی نقطه اشتراک تمامی آنهاست سخن گفت که در پی می‌خوانید:
 
یک روز پس از شهادت حاج ذوالفقار، حزب‌الله در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که وی توسط گروه‌های تکفیری به شهادت رسیده است. آیا اطلاعات جدیدی در این باره دارید؟
 
شواهد به دست آمده تأکید می‌کند منطقه‌ای که حاج ذوالفقار در آن به شهادت رسیده، در تماس مستقیم با گروه‌های تروریستی قرار دارد و در آن به شکل منقطع درگیری‌هایی پراکنده بین تکفیری‌ها و ارتش سوریه درمی‌گیرد.
 
تکفیری‌ها در این منطقه که در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق واقع است، غالباً به آتشباری بدون هدف توپخانه‌ای اقدام می‌کنند. حزب‌الله در این منطقه مرکزی دارد که شب وقوع حادثه حاج ذوالفقار آنجا حضور داشته و در پی این شلیک‌های بی‌هدف، یک گلوله خمپاره در نزدیکی وی اصابت می‌کند و ایشان به فیض شهادت نائل می‌شود.
 
تحقیقات ما تاکنون این نکته را اثبات نکرده است که شهید بدرالدین به شکل مستقیم توسط نیروهای رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفته باشد اما شکی وجود ندارد که این گروه‌های تروریستی خود ابزارهای تحت سیطره صهیونیست‌ها هستند. این امکان را نیز نمی‌توان از ذهن دور داشت که اسرائیلی‌ها اطلاعاتی را در اختیار تکفیری‌ها قرار داده باشند، چرا که همکاری‌های دوجانبه میان آنها به سطوح بسیار بالایی رسیده است.
 
آیا مشخص شده که این حمله توپخانه‌ای از طرف کدام‌یک از گروه‌های تروریستی بوده است؟
 
به شکل کلی می‌توان گفت که عمده عناصر تروریست که در مناطق نزدیک به نقطه شهادت شهید بدرالدین حضور دارند، وابسته به تشکیلات جبهه النصره‌اند، اما عناصر داعش و دیگر گروه‌ها نیز حضوری پراکنده دارند و به هر حال می‌توان گفت که امکان اینکه حمله از سوی عناصر جبهه النصره بوده، بیشتر است.
 
پاسخ حزب‌الله به گروه‌های تروریستی در پی شهادت حاج ذوالفقار چگونه خواهد بود؟
 
ما اکنون در معرکه نبردی باز با گروه‌های تکفیری و تروریستی قرار داریم و شکی نیست که شهادت حاج ذوالفقار اصرار ما را برای ادامه نبرد با آنها دوچندان خواهد کرد تا در نهایت به پیروزی کامل و ریشه‌کنی آنها برسیم.
 
همان‌گونه که شهید بدرالدین نیز در وصیت خود تاکید کرده که «یا شهید برخواهم گشت یا با پرچم پیروزی» و ان‌شاالله خون این شهید گرانقدر پایه و اساس موفقیت نهایی برای مقاومت خواهد بود.
 
با توجه به اینکه شهادت حاج ذوالفقار با سالروز اشغال فلسطین مصادف شد، لطفاً بفرمایید که روابط حزب‌الله با گروه‌های مقاومت فلسطین در چه سطحی قرار دارد؟
 
ما بهترین روابط را با گروه‌های فلسطینی داریم؛ به هر حال همگی این گروه‌ها اساساً برای مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی بنیان گذاشته شده‌اند و طبیعی است که ما به عنوان حزب‌الله، از تمامی گروه‌های مقاومتی که در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها مبارزه می‌کنند، حمایت می‌کنیم.
 
ما و گروه‌های مقاومت فلسطین در یک سنگر قرار داریم و هدف مشترک ما مبارزه با رژیم صهیونیستی است که فلسطین و مسجدالاقصی را به اشغال خود درآورده است.
 
اگرچه ما اکنون وارد نبرد با گروه‌های تکفیری در سوریه شده‌ایم اما اولویتمان مقابله با اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی خواهد بود چرا که این رژیم روزانه منطقه ما را مورد تهدید قرار می‌دهد.صهیونیست‌ها، همیشه اندیشه‌ای تجاوزگرانه با خود دارند و این احتمال را باید داد که هر روز شاهد جنگ و تجاوزی جدید در فلسطین باشیم؛ البته در لبنان در شرایط کنونی بعید می‌دانیم که اسرائیل به جنگی فراگیر اقدام کند چون آمادگی لازم را برای چنین
اقدامی ندارد.
 
من معتقدم اسرائیل بدون اینکه موفقیت در یک جنگ را برای خود تضمین کند به حمله اقدام نخواهد کرد، حال این جنگ علیه غزه یا جنوب لبنان باشد و ضمانت پیروزی در این دو جبهه، موضوعی بسیار بعید است.
 
حدود یک ماه پیش نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به جولان رفت و این منطقه را تا ابد اسرائیلی دانست. پاسخ حزب‌الله به این اقدام چیست؟
 
ما در معرکه‌ای باز با رژیم صهیونیستی قرار داریم و به هیچ وجه نخواهیم گذاشت اشغالگری آنان در سرزمینی عربی و اسلامی ادامه‌دار باشد و هرچه در توان داشته باشیم به منظور طرد این رژیم از منطقه انجام خواهیم داد.
 
متاسفانه بسیاری از کشورهای عربی، اولویت فلسطین را از دستور کار خود خارج کرده و وارد خط آمریکا و اسرائیل شده‌اند و در راستای حفظ امنیت رژیم صهیونیستی می‌کوشند اما تا زمانی که جنبش‌های مقاومت در منطقه حضور دارند، سران اسرائیل خواب آرام نخواهند داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها