يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۶۷۲۷
زمان انتشار: ۱۵:۴۹     ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
'عبدالملک المخلافی' وزیر خارجه دولت مستعفی یمن و رئیس هیات ریاض با تاکید بر تعلیق گفت وگوهای صلح یمن در کویت، شش شرط برای از سرگیری آن تعیین کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، هیات ریاض با مانع تراشی های متعدد در مسیر گفت وگوهای یمن در کویت ، این بار نیز شش شرط برای از سرگیری گفت وگو ها وتحقق اهداف خود عنوان کرد.

هیات ریاض تاکید کرد انصارالله باید به شش شرط زیر پایبند باشد:

1- پذیرش قطعنامه 2216 شورای امنیت ،طرح شورای همکاری خلیج فارس و نتایج گفت وگو ها
2- پذیرش برنامه های بییل
3- پذیرش نکات پنجگانه
4- پذیرش برنامه کاری و چارچوب کلی ارائه شده توسط فرستاده ویژه سازمان ملل
5- پایبندی به وظایف کمیته ها
6- پذیرش مشروعیت عبد ربه منصور هادی بدون هیچ بحثی

عبدالملک المخلافی وزیر خارجه دولت مستعفی یمن پس از اعلام شش شرط خود ، همچنین خواستار ارائه تعهد کتبی از سوی انصار الله به انجام این شروط شد.
هیات ریاض وابسته به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن پیش از این نیز ادعا کرد گفت وگوهای صلح میان طرف های یمنی در کویت به دلیل مخالفت انصارالله با شروط آنها به بن بست رسیده است.

هیات هادی روز گذشته پس از تاکید حمزه الحوثی عضو هیات ملی یمن بر اینکه مشروعیت هیچ دولتی به جز دولت توافقی را قبول ندارند با لجبازی گفت وگو ها را تعلیق کرد.

عبدالملک المخلافی وزیر خارجه دولت مستعفی یمن پس از اعلام شش شرط خود این بار نیز خواستار ارائه تعهد کتبی از سوی انصار الله به پایبندی به این شروط شد.

شروط المخلافی شامل عقب نشینی انصارالله از شهرها؛ تسلیم سلاح ، پایبندی به طرح شورای همکاری خلیج فارس وسازوکارهای اجرایی آن ، اجرای نتائج نشست گفت وگوی ملی در مارس ( اسفند) 2013 وتسلیم قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی ، در اختیار نداشتن سلاح سنگین توسط هیچ یک از طرف ها به جز دولت ودر آخر تقسیم یمن به شش اقلیم می باشد.

شروط وی شامل پایبندی به اجرای نشست طرح های مشورتی در بال سوئیس در دسامبر گذشته واعتماد سازی درباره آزادی زندانیان، رفع محاصره شهرها به ویژه تعز است.

المخلافی در ضمن این شروط پایبندی انصار الله به کمیته های سه گانه امنیتی، سیاسی واسیران وزندانیان را نیز خواستار شد.
وی در ادامه لجبازی ها خواستار بازگشت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی به قدرت بدون هیچ بحثی شد.

هیات ریاض در جلسه هفته گذشته به بهانه تاکید بر پایبندی به قطعنامه های شورای امنیت حاضر نشد در خارج از این چارچوب بحثی انجام دهد ودرجلسه کمیته اقتصادی که درباره نابودی زیر ساخت ها ،محاصره یمن، کمبود مواد غذایی ودارویی وگرانی کالا ها بررسی شد با شانه خالی کردن از بار مسئولیت ها باچشم پوشی از تجاوز مستقیم عربستان ونابودی اقتصاد این کشور همچون گذشته انصار الله را متهم کرد.

هیات ریاض همچنین با نادیده گرفتن پیشرفت در کمیته های امنیتی ، نظامی وکمیته زندانیان به ویژه تبادل زندانیان آن را مانعی در برابر کمیته سیاسی وبازگرداندن دولت مستعفی دانست.
هیات ریاض بدون اشاره به بمباران روزگذشته مواضع نظامی انصار الله در استان عمران توسط جنگنده های عربستان ارتش وکمیته های مردمی یمن را متهم به نقض آتش بس کرد.

عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین پارسال (1394) حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.

اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن پس از به بن بست رسیدن گفت وگو های دو هیات ملی یمن وهیات ریاض در کمیته های تشکیل شده، هفته گذشته از آنها خواست با حضور در جلسات گفت وگوهای بیشتری انجام دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها