کد خبر: ۳۷۶۷۷۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۵     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
دفتر هماهنگی کمک های انساندوستانه سازمان ملل حمله ماموران رژیم صهیونیستی به خانه های فلسطینی و تخریب ومصادره اموال آن ها را مغایر کنوانسیون چهارم ژنو خواند و از سران این رژیم خواست تا به این گونه اقدامات ضد انسانی درمناطق اشغال شده فلسطینی خاتمه دهند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، رابرت پایپر، مسئول هماهنگی کمک های انساندوستانه سازمان ملل در مناطق اشغال شده فلسطینی روزچهارشنبه با صدور اطلاعیه ای حمله ماموران رژیم صهیونیستی به خانه ها و اموال ساکنان فلسطینی منطقه جبل البابا در روز دوشنبه 16 ماه مه را به شدت محکوم کرد.

به گفته این مقام دراین تهاجم 7 خانه فلسطینی که ازمحل کمک های انساندوستانه برای فلسطینیان ساخته شده بود ویران شده و مصالح مربوط به سه خانه دیگربه مصادره ماموران این رژیم در آمده است.

پایپر یاد آور شده است که دراثر این اقدام غیر انسانی ماموران رژیم صهیونیستی 49 نفر دیگر از فلسطینی های منطقه جبل البابا در قدس شرقی که 22 نفر از آن ها کودکان خردسال بوده اند آواره و بی خانمان شده اند.

مسئول هماهنگی کمک های انساندوستانه سازمان ملل در این اطلاعیه نوشته است که مقامات رژیم صهیونیستی برغم تعهدات بین المللی خود مبنی بر ایجاد تسهیلات بی وقفه رفاهی برای ساکنان نیازمند مناطقی نظیر جبل البابا ، تا کنون بار ها این محله ها را مورد تهاجم قرار داده و بسیاری از ساکنان آن را بی خانمان کرده اند.

پایپر بایاد آوری این که ویرانی خانه فلسطینیان و از میان بردن دارایی های آن ها فشارهای سنگینی را بر آن ها وارد می آورد و آنان را به ترک سرزمین های مسکونی خود وادار می کند چنین اقداماتی را نقض اشکار مفاد کنوانسیون چهارم ژنو توصیف کرده وبار دیگر از مقامات این رژیم خواسته است تا به این گونه تهاجمات غیرانسانی خاتمه دهند.

بر اساس همین اطلاعیه تنها در چهار ماه اول سال 2016، 600 خانه مسکونی و یا زیربنای خانه های فلسطینی در کرانه های باختری ویران و یا مصادره شده اند که این رقم به مراتب بیشتر از مجموع خانه های ویران شده فلسطینیان در سال 2015 بوده است.

بر همین اساس دست کم 900 فلسطینی خانه های خود را از دست داده و آواره شده اند و بیش از2500 نفر از آنان همه دارایی های خود را در نتیجه هجوم نیروهای صهیونیستی از دست داده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها