يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۶۷۹۱
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
با پخش بیست و چهارمین قسمت از سریال تلویزیونی معمای شاه، تلاش‌های انگلستان برای شکست ملی شدن صنعت نفت و ایجاد اختلال در کشور به نمایش گذاشته می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی شبکه یک، بخشی از برنامه تخریب مصدق با هدایت «اردشیر ریپورتر» توسط برخی نشریات صورت گرفت که طی آن کاریکاتورهای طراحی شده توسط امریکایی‌ها در اختیار برخی رسانه‌های ایرانی قرار گرفت و منتشر شد.

در قسمت بیست و چهارم معمای شاه که جمعه 31 اردیبهشت به روی آنتن می رود، این موضوع نمایش داده خواهد شد.

 تحریک توده‌ای‌ها به مخالفت با مصدق نیز موضوع دیگری است که به آن اشاره خواهد شد. همچنین با دستگیری نواب صفوی، او به زندان منتقل می‌شود.

نواب در اعتراض به این مسئله اعتصاب غذا می‌کند و توده‌ای‌ها نیز برای این روحانی مبارز در زندان مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

این سریال۸۰ قسمتی به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی علی لدنی، وقایع تاریخی، اجتماعی و سیاسی ایران در فاصله سال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۵۷ همزمان با دوران پهلوی دوم را روایت می کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها