أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۷۶۸۷۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
دولت عراق بار دیگر از اردن خواست تا دختر دیکتاتور معدوم این کشور و شماری از شخصیت‌های تحت تعقیب قضایی عراقی را تسلیم بغداد کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق، چهارشنبه (دیروز)، اعلام کرد که عراق از اردن خواسته تا با بغداد در زمینه تحویل شخصیت‌های تحت تعقیب قضایی عراقی که در خاک اردن به سر می‌برند، همکاری و هماهنگی کند.

وی طی بیانیه‌ای پس از دیدار با «هیثم علیان» سرکنسول اردن در اربیل اعلام کرد که این شخصیت‌ها در حمایت از تروریسم و پولشویی در عراق نقش داشته‌اند و به همین دلیل باید به دستگاه قضایی ما تحویل داده شوند.

با وجود آنکه در بیانیه وزارت خارجه عراق هیچ اشاره‌ای به نامهای این متهمان نشده، اما منابع آگاه می‌گویند که نام رغد صدام در راس فهرست اسامی مورد نظر ابراهیم الجعفری قرار دارد.

بغداد تاکنون، بارها از اردن خواسته تا رغد را که از زمان حمله آمریکا به عراق در سال 2003 در امان به سر می‌برد، تحویل دهد اما هربار اردن با این درخواست مخالفت می‌کند به گونه‌ای که برخی می‌گویند دولت اردن به دختر صدام، تضمین‌های سیاسی و شخصی داده که با هرگونه حکم بازداشت او از سوی بغداد یا حتی جامعه بین‌الملل، مخالفت کند.

دولت عراق، پیش از این از اردن خواسته بود تا شرکت‌کنندگان در کنفرانس ضدعراقی سال 2014 در امان را نیز تحویل دهد که اسامی آنها عبارت است از: شیخ حارث الضاری، رئیس هیأت علمای مسلمانان که سال گذشته درگذشت، «ناصر الجنابی»، «بشار الفیضی» و «حسن البزاز».


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها