أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۷۷۹۸۳
زمان انتشار: ۲۰:۵۷     ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
مصداق بارز انقلاب زدایی دولت یازدهم از سیاست خارجه کشور:
قدردانی رهبر انقلاب از برگزار کنندگان این مسابقه بین المللی در حالی است که دولتی ها با موضع گیری علیه این رویداد مهم فرهنگی واکنش نشان داده اند و این امر نشانه ای دیگر از شکاف ایدئولوژیک شدید سیاست خارجی دولت یازدهم و تلاش های دولت یازدهم برای انقلاب زدایی از سیاست خارجه کشور می باشد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، به دنبال برگزاری مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «هولوکاست»، طی پیامی از سوی دفتر رهبر انقلاب از این رویداد هنری قدردانی شد و سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی دبیر دومین مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست در همین خصوص بیان نمود: طی تماس تلفنی از سوی دفتر حضرت آقا به بنده گفته شد که ایشان فرموده‌اند این کار عالی است.

تقدیر رهبر انقلاب از مسابقه بین المللی هلوکاست در حالی است که ماه گذشته محمد جواد ظریف در مصاحبه ای با مجله «نیویورکر» در پاسخ به سوال خبرنگار این مجله آمریکایی در مورد برگزاری نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست در ایران، ضمن اعلام عدم حمایت از این رویداد هنری بیان داشته بود: این نمایشگاه توسط دولت ایران کنترل نمی‌شود و توسط دولت هم تائید نشده است.

ظریف در پاسخ به این سوال که اساسا چرا ایران اجازه برگزاری چنین نمایشگاهی را می‌دهد، گفت: چرا ایالات متحده "کو کلاکس کلن" (گروه‌های سفیدپوست نژادپرست) دارد؟ آیا مقصر اینکه سازمان‌های تنفرپراکن نژادی در ایالات متحده وجود دارد، دولت ایالات متحده است؟ تصور نکنید که ایران تک‌صدایی است. دولت ایران از هیچ نمایشگاهی با ماهیتی که از آن صحبت می‌کنید حمایت نکرده و چنین نمایشگاهی ترتیب نمی‌دهد. هر وقت توانستید سازمان‌های خود را از انجام چنین کارهایی بازدارید، آن وقت می‌توانید از دیگران هم بخواهید چنین کاری کنند.

وزیر امور خارجه در مورد اینکه او و رئیس‌جمهور سال جدید را به یهودیان تبریک گفته‌اند، گفت: خوب، ما به افتتاحیه آن فستیوال (نمایشگاه هلوکاست) نخواهیم رفت.

حال از یک سو قدرانی رهبر انقلاب از برگزار کنندگان این مسابقه بین المللی و از سوی دیگر عدم حمایت و پشتبانی دولت از نمایشگاه هلوکاست و نقد این رویداد مهم فرهنگی حکایت از شکاف ایدئولوژیک شدید سیاست خارجی دولت یازدهم با فرامین و خط و مشی رهبری معظم انقلاب دارد و نشانه ای آشکار از تلاش های دولت یازدهم برای انقلاب زدایی از سیاست خارجه کشور دارد.

لازم به ذکر است که مسابقه بین‌المللی کاریکاتور هلوکاست نخستین بار در سال 1384 توسط سیدمسعود شجاعی طباطبایی و با همکاری سایت ایران کارتون برگزار شد. این مسابقه تاکنون 2 دوره برگزار گردیده و در آخرین نوبت آن بیش از 800 کارتونیست از پنجاه کشور شرکت داشته‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها