أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۱۱۹۵
زمان انتشار: ۰۱:۳۹     ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
در حالیکه شبکه های دولتی تلویزیونی ازبکستان از بستری شدن رئیس جمهور کشور خود خبر دادند اما منابعی تایید نشده اعلام کردند که وی درگذشته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، «لاله کریمووا طلایووا» یکی از دختران اسلام کریم اف رئیس جمهوری ازبکستان روز دوشنبه تائید کرد که پدرش دچار سکته یا خونریزی مغزی شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

پس از آن دولت ازبکستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد کریم اف برای معاینات پزشکی مدتی را در بیمارستان سپری خواهد کرد.

اما برخی منابع تایید نشده نیز اعلام کردند که رئیس جمهور ازبکستان درگذشته است.

کریم اف 78 ساله، مدت‌ها قبل از فروپاشی اتحاد شوروی در سال 1989 به عنوان دبیر اول حزب کمونیست ازبکستان زمام امور در این کشور پرجمعیت آسیای میانه را در دست گرفت.

سال 1990 پارلمان ازبکستان کریم اف را به عنوان رئیس جمهور این کشور برگزید و سال 1991 در نخستین انتخابات ریاست جمهوری پس از کسب استقلال از اتحاد جماهیر شوروی رئیس جمهور ازبکستان شد.

رئیس جمهور ازبکستان آخرین بار 17 آگوست (13 روز قبل) ضمن دیدار با وزیر کشور کره جنوبی در تلویزیون ظاهر شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها