أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۱۵۳۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۵     ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
عضو شوراي علمي جايزه جهاني گوهرشاد با بيان اينكه مراسم تقدير از هشت بانوي نخبه و نيكوكار انجام مي‌شود، گفت: دليل برگزيدن يكي از بانوان خارجي پناه دادن به مردم بي‌دفاع در مقابل داعش بود و او به خاطر نهراسيدن از تكفيري لايق دريافت اين جايزه شد.

به گزارش پایگاه 598، محمود واعظي در گفت‌وگو با تسنيم، درباره نخستين جايزه جهاني گوهرشاد (بزرگداشت بانوان فرهيخته و نيكوكار)  كه به همت آستان قدس رضوي برگزار مي‌شود، اظهار كرد:‌ يكي از كارهاي مهم در كشور شناسايي افراد متخصص و نيكوكار بود كه پيوند اين دو در  نخستين جايزه جهاني گوهرشاد به‌منصه ظهور رسيده است.

وي ادامه داد: جايزه جهاني گوهرشاد براي بانوان مسلماني است كه تخصص و نيكوكاري آنها ديده نشده بود و اكنون آنان با بررسيهاي كارشناسي شناسايي شده و به عنوان الگويي برتر معرفي مي‌شوند؛ اين افراد برگزيده تخصص خود را با پول عوض نكرده‌اند و از جان خويش در كارهاي خير و نيكو مايه گذاشته‌اند.

عضو شوراي علمي جايزه جهاني گوهرشاد تصريح كرد: پزشكي كه يك هزار و 500 عمل جراحي رايگان انجام داده است؛ صاحب موسسه خيريه‌اي كه در خون‌رساني به بيماران تلاش كرده‌ است؛ يا بانوي مسلماني كه از گروهك تروريستي داعش نهراسيد و مردم بي‌دفاع را پناه داده، جزو افرادي هستند كه لايق دريافت اين جايزه شده‌اند و از آنان تقدير خواهد شد.

واعظي با بيان اينكه جايزه جهاني گوهرشاد به همت آستان قدس رضوي برگزار مي‌شود، تصريح كرد: آستان قدس رضوي در زمينه كارهاي فرهنگي و كمك به محرومان فعاليت ويژه‌اي را در دوره جديد آغاز كرده است  و اين نشان‌دهنده اهتمام به ابعاد بين‌المللي و فرا‌انديشي است.

وي ادامه داد: نوانديشي و نو‌گرايي كه با انتخاب توليت جديد آستان انجام شده، بسيار حائز اهميت است چرا كه شخصيتي جامع و مشرف بر كارهاي اجرايي ضمام امور را به دست گرفته و مولفه‌هاي فعاليت وي در دوره كاري جديد‌، كم‌نظير است.

عضو شوراي علمي جايزه جهاني گوهرشاد با بيان اينكه زحمات زيادي در دوره مسئوليت سابق آستان قدس رضوي كشيده شده است، گفت:  توجهات در حوزه‌هاي مختلف و زمان‌شناسي نشان مي‌دهد همتي كه مسئولان جديد آستان قدس رضوي مدنظر دارند تا دايره خدمت را گسترش دهند بسيار حائز اهميت است.

واعظي تصريح كرد: توسعه مفهوم خدمتي يكي از بارزترين ويژگيهاي آستان قدس رضوي در اين دوره است؛ داشتن نگاه بين‌المللي و فراانديشي هم يكي از توجهات آستان قدس رضوي محسوب مي‌شود.

وي تصريح كرد: آستان قدس نشان داده با برگزاري مراسمهايي همچون دعوت از توليتهاي عتبات كشورهاي ديگر در شب ميلاد امام رضا(ع)‌، نگاه بين‌المللي را مورد توجه قرار داده و جايزه جهاني گوهرشاد هم به همين منظور و در ابعادي جهاني مورد لحاظ قرار گرفته است.

به گزارش تسنيم، نخستين جايزه جهاني گوهرشاد (بزرگداشت بانوان فرهيخته و نيكوكار) همزبان با ايام زيارتي امام رضا(ع) و در تاريخ دهم شهريور ماه با حضور جمع زيادي از فرهيختگان و نيكوكاران داخلي و خارجي در كتابخانه آستان قدس رضوي در مشهد مقدس برگزار خواهد شد؛ هشت نفر از برترين بانوان نخبه و نيكوكار جهان اسلام در اين مراسم تقدير مي‌شوند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها