أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۹۱۸۸۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۷     ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
متقاضیان مسکن مهر در واکنش به اظهارات وزیر راه و معاون وی مبنی بر این‌که "دولت به متقاضیان مسکن مهر توجه دارد" این طرح را به برجام تشبیه کردند و گفتند برای مسکن مهر همه چیز را دادیم ولی چیزی به دست نیاوردیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، وزیر راه و شهرسازی در حالی وارد چهارمین سال حضورش در طبقه پانزدهم ساختمان دادمان شد که هنوز پیکان تند انتقاد را به سمت مسکن مهر نشانه رفته و دست بردار این طرح نیست.
 
عباس آخوندی در جدیدترین حمله‌ای که به مسکن مهر داشته آنرا مغایر با حرمت انسانی دانسته و گفته است: «در مسکن مهر به بستر فرهنگی و اجتماعی و حرمت انسانی افراد توجه چندانی نشده و به نوعی با نگاه کالاگرایانه به انسان دارای حرمت نفسانی مواجه هستیم... این تصور که 100 هزارنفر را درجایی که فاقد سابقه ساخت و ساز بسیار و بدون زیرساخت‌های لازم فرهنگی و اجتماعی است جای دهیم نگاهی کالاگرایانه به انسان‌هایی است که دارای تعلق و حرمت نفسانی هستند و می‌توان گفت طرح مسکن مهر بزرگترین مداخله دولتی در امر مسکن خانوارهای ایرانی بوده که سابقه نداشته است. واحدهای مسکن مهر معماری خوبی ندارند و حتی یک واحد مسکن مهر نمونه معماری ایرانی و اسلامی نیست. در دولت یازدهم به خریداران مسکن مهر توجه داریم و تا آخرین واحد باقیمانده را نیز تحویل می‌دهیم.»
 
در ادامه نوبت به معاون وی در شرکت عمران شهرهای جدید رسید. نریمان در مراسم افتتاح 8000 مسکن مهر پرند سئوال عجیبی را با این مضمون "که آیا به مسکن مهر بی‌توجهی شده است؟" از حضار (مدیران زیردستی خود) پرسید.
 
در روزهایی که مسئولان وزارت راه و شهرسازی علاوه بر تشدید انتقادات به مسکن مهر رویه فرافکنی را در پیش گرفته‌اند، شماری از متقاضیان مسکن مهر با انتقاد از بدعهدی دولت یازدهم به اظهارات آنها واکنش نشان داده و وعده‌های داده شده در این‌باره را گوشزد کردند.  مردم هم به ادعای وزیر راه در خصوص توجه دولت یازدهم به خریداران (متقاضیان) مسکن مهر و هم پرسش معاون آخوندی پاسخ دادند.
 
نظر تعدادی از کابران خبرگزاری تسنیم در ادامه می‌آید؛
 
یوسفی: مردم در رفتارشان با مسکن مهر بسیار صادق و راستگو بودند اما رفتار مسئولین مسکن مهر با مردم پر از ابهام و خلف وعده های مکرر بوده . 1. طبق قرارداد اولیه مابین دولت و مردم آورده متقاضی ها چندین ساله کامل هستش و طبق قانون شما نمی تونید مبلغ اضافه تری درخواست کنید 2. اگر ما وامی در دولت قبل میگرفتیم در دولت جدید نیازی به باز پرداخت نبود که شما تعهد دولت قبلی رو نمی پذیرید 3. شما نصبت به حقوق و دریافتی خودتان فکر می‌کنید افزایش پرداخت راحت است طبق حقوق وزارت کار نون خوردن هم سخت است چه برسد به افزایش آورده.
 
مسعود:با سلام آنهایی که آورده تکمیل دارن چرا کاری نمی‌کنید چه اعتمادی هست که اگر بقیه تکمیل کنند بازهم تحویل نباشه خسته شدیم 18ماه شده 5سال
 
محمدرحیم چراغی: از سوال عمومی در مورد عملکرد بانک مسکن با آورده های واریزی متقاضیان که با زحمات به مبلغ اعلامی از شرکت عمران انجام گرفته وحداکثری مبلغ سالهادر اختیار آن بانک قرارداشته و درقالب عملیات بانکی وام،سرمایه گذاری و...درآمدسازی داشته،چه حساب و درآمدی به متقاضیان تعلق می‌گیرد تا هزینه ناخواسته به خریدار کمتر صدمات مادی ومعنوی واردکند.
 
بخشی: مگر واحدهای فاز 3 که در دولت قبل تحویل داده شده اند با امکاناتی غیر از این تحویل شده اند.تاخیر در اتمام پروژه به دلیل عدم تکمیل آورده متقاضیان هم نخ نما و قدیمی است. قاطبه متقاضیان مبالغی بیش از آنچه وعده بود واریز کرده اند .چرا جناب آخوندی وزیر محترم حتی یکبار هم قدم رنجه نکردندبر بی مهری مسکن مهر نظارت نکردند.همه می دانیم همین چند مصاحبه و وعده و وعید برای انتخابات پیش رو است و بعد از چهار سال دیگر انتظار.
 
دروغگو: بابا به چه زبانی بگویم من در زون افتتاح هستم آورده خودم هم را تکمیل کردم کارت قسط هم گرفتم نامه تحویل هم گرفتم ولی از تحویل واحد خبری نیست چون نه آب و برق و گاز دارد و نه حیاط و محوطه اتاق تاسیسات و کنتور و مخزن وپمپ آب هیچ کدام اماده و نصب نیست.
 
محمود خسروشاهی: با عرض سلام و خسته نباشید . خواستم بپرسم تکلیف جریمه دیرکرد تحویل ملک که در هنگام عقد قراردادهای مسکن مهر پردیس اعلام داشتند که زمان تحویل 17 ماه پس از واریز و اگر تحویل نشد جریمه دیرکرد تعلق می‌گیرد چه کسی باید این جریمه را بپردازد ؟ پیمانکار یا شرکت پردیس؟
 
جعفری: 4 سال است منتظریم که این خانه ها را تحویل بدهند تو را خدا به خدایی که قبول دارید زندگیم از هم پاشیده دیگر نمی‌توانم تحمل کنم تمام دار و ندارم را برای مسکن مهر داده‌ام.
 
بهنام: لطفا تکلیف مسکن مهری ها را مشخص کنید. 5 سال از دریافت پولمان می‌گذرد ولی متاسفانه هیچ خبری نیست.
 
ناامید: از سال 91 مبلغ 37 میلیون به حساب مسکن مهر فاز 8 پردیس پول واریز کردم با اینکه آورده ام تکمیله هنوز انتخاب واحدم نداشتم. مسکن مهر دقیقا 4 ساله که هیچ پیشرفتی نداشته و هرچه در این چهارسال انتظار کشیدیم بی فایده بود. متاسفانه دولت بی تدبیر در اوج جابجایی مستاجران (یعنی تابستان) سود بانکی را کم کرد تا قشر ضعیف عملا آواره کوچه ها و خیابان شوند. نا امیدی موج می‌زند. اما هیچوقت در روی یک پاشنه نمی‌چرخد...
 
ناشناس: سه سال است که آورده خود را تماما پرداخت کرده ایم اما خبری از تحویل مسکن مهر نیست. قصه ما و دولت مشابه رابطه ایران و امریکا تو برجام شده! ما همه چیزمان را دادیم اما دولت بدعهدی می کند و دائما دبه در می آورد و مسکن مهر را تحویل نمی‌دهد.
 
الهام: سلام و عرض ادب. 4ساله پیش اعلام کردند هر کس زودتر واریزی داشته باشد اولویت تحویل است. به جرات می‌توانم بگویم یکی از افرادی هستم که اولین واریزی را داشتم الان 12ماهه دارم قسط خانه ایی را پرداخت می‌کنم که حتی یک بار هم آنرا ندیده‌ام. کجای این عدالت است؟ 4ساله ما را به بازی گرفته‌اند عرصه ی زندگی برایمان خیلی سخت شده لطفا لطفا لطفا یکی به فریاد ما برسد. سواره از پیاده خبر ندارد و سیر از گرسنه. مطمئنا نمی‌توانند درک کنند در این 4سال با چه بدبختی پول جور کردیم برای این مسکن بی مهر.
 
متقاضی مسکن مهر: اکثر متقاضیان، از جمله خودم، نه تنها 4 سال پیش آورده را تکمیل کرده‌ایم بلکه یکی دوبار هم افزایش قیمت دادند که آنرا هم پرداخت کردیم. به جای این حرف ها را خانه هایمان را تحویل بدهید.
 
ناهید:با سلام و تشکر از خبرگزاری تسنیم اکثر متقاضیان مسکن مهر پردیس آورده اعلام شده از طرف شرکت عمران را واریز کرده اند اما با گذشت سه سال از انتخاب واحد هنوز خبری از تحویل واحدها نیست و هر روز شاهد به تعویق انداختن تحویل هستیم.
 
معصومه کتابفروش: با سلام از سال 91تا امروز همه داروندارم را صرف هزینه های مسکن مهر کردم برای واریزی ها به این امید که بتوا از این راه خانه دار شوم...که برای من به عنوان سرپرست خانوار خیلی مشکل بود ...الان هم درگیر اجاره خانه و صاحبخانه هستم و مشکلاتم زیاد است. لطفا مسکن های مهر را تخویل دهید  مار را مورد بی مهری قرار ندهید.
 
رامین نوایی: با سلام به خبرگزاری خوب تسنیم. دولت در این 3 سال کاری با متقاضیان کرده که اطمینان به طور کل از بین رفته لطفا برای برگرداندن اطمینان حسن نیت خود را نشان دهید وگرنه متقاضیان هیچ پول اضافه ای پرداخت نخواهند کرد شما می‌توانید حسن نیت خود را با برداشتن سود مشارکت و اعلام قیمت منصفانه واحدهای فاز 5 و 8 به ما نشان دهید . ومن الله توفیق ...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
واقعا به متقاضيان مسكن مهر بي مهري شده است و اصلا به قول هاي كه مسئولين داده اند عمل نكرده اند و مردم را قرباني سياست خود كرده اند مثلا در پرند هيچ اراده اي براي تكميل خونه ها و مترو وجود ندارد و كاري كرده اند كه مردم ديگر اعتماد نمي كنند
با تشكر
پاسخ
فرخ
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
مسکن مهر را نساختید تکمیل نکردید مسکن اجتماعی هم هیچ در هیچ اقای وزیر کمی به فکر مردم باشید مردم حسن نیت داشتند که پول دادند بدون قرار داد محکم که هر روزه برایشان حساب و کتاب کنبد که امروز باید یک میلیون اضافه بدهید فردا روزی دو میلیون اضافه و خانه ای بدون امکانات دادید خوب ساکت و سربه زیر گرفتیم و گفتیم ممنون از لطف تان که یک اسانسور هم نداردو...............
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها