يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۲۰۲۹
زمان انتشار: ۱۴:۳۵     ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
فرمانده كميته‌هاي انقلابي يمن از انهدام اتاق عمليات نيروهاي ائتلاف سعودي در اين استان خبر داد و گفت: در پي پيشروي‌ رزمندگان يمني در خاك عربستان رژيم اين كشور پنج هزار مزدور خود را براي آموزش نظامي به اريتره فرستاد.

به گزارش پایگاه 598، «حسين الحوثي» يك فرمانده كميته‌هاي انقلابي يمن در گفت‌وگو با فارس در صنعا اظهار داشت: نيروهاي يمني در چارچوب عمليات آزادسازي استان تعز چهار روستايي را كه در دست تروريست‌ها بود تحت تسلط خود گرفته و پنج تانك متعلق به نيروهاي ائتلاف سعودي را هدف گرفتند.

وي افزود: نيروهاي يمني با پشتيباني قبايل ضمن سيطره بر چندين روستا، پست‌هاي نظامي آن را برچيده و اتاق عمليات نيروهاي ائتلاف سعودي در اين استان را منهدم كردند.

الحوثي با اشاره به ادامه درگيري‌هاي شديد در تعز گفت: ائتلاف سعودي قصد دارد مزدوران خود را از همه مناطق يمن به استان تعز بياورد و حلقه محاصره اين استان را بشكند.

وي عمليات نظامي در تعز را بسيار سخت و پيچيده خواند و گفت: ما از همه شهروندان يمني مي‌خواهيم با نيروهاي امنيتي و ارتش يمن همكاري كنند.

اين فرمانده يمني با بيان اينكه استاندار تعز كه از سوي منصور هادي منصوب شده، شبه نظاميان تروريست در اين استان را مديريت و با ائتلاف سعودي همكاري مي‌كند، گفت: نيروهاي نظامي خانه او را محاصره كرده و درگيري‌هاي شديدي با نگهبانان خانه صورت گرفت كه در نهايت با زخمي شدن برخي از 2 طرف همراه شد.

عربستان 5 هزار مزدور خود را به اريتره فرستاد

در همين حال انتقال مزدوران سعودي در استان‌هاي جنوب يمن براي پيوستن به نيروهاي ائتلاف عربي در مرز اين كشور با عربستان براي حفاظت از خاك سعودي در برابر حملات ارتش يمن و كميته‌هاي مردمي ادامه دارد و اين قضيه هياهوي رسانه‌اي بزرگي در يمن و كشورهاي عربي و غربي به راه انداخته است.

به گفته منابع رسانه‌اي اين اقدام پس از سلسله پيروزي‌هاي يمن در عمق خاك عربستان صورت گرفت كه به فرار ارتش سعودي و كشته شدن شماري از آنها منجر شد.

برخي منابع مي‌گويند قريب به پنج هزار تروريست از طريق بندر عدن و با كشتي‌هاي متعلق به نيروهاي ائتلاف سعودي به بندر عصب اريتره منتقل شدند تا در پادگان هاي آنجا آموزش ديده و سپس به نجران، جيزان و عسير در مرز يمن با عربستان منتقل شوند.

اين منابع افزودند: پيشروي‌هاي بزرگ ارتش و كميته‌هاي مردمي در عمق خاك عربستان بسيار خطرناك‌تر از موشك‌هاي بالستيكي است كه خاك سعودي را در هم مي‌كوبد.

به گفته اين منابع تلفات سنگين مالي و جاني ارتش سعودي علاوه بر ايجاد آشفتگي رواني در صفوف نظاميان آن موجب اختلافات بزرگ در خاندان حاكم بر رياض شده است.

ارتش يمن و كميته‌هاي مردمي جمعه گذشته نيز يك فروند موشك بالستيك بركان 1 به عمق خاك عربستان شليك كردند.

يك روز پيش از آن يك فروند موشك قاهر-1 به فرودگاه ابها در عسير شليك شده بود.

موشك بركان 1 يك موشك بالستيك از نوع اسكاد است كه برد 800 كيلومتري دارد و وزن كلاهك جنگي آن نيم تن و وزن كلي آن به هشت تن مي رسد.

سرتيپ «شرف لقمان»، سخنگوي رسمي نيروهاي ارتش و كميته‌هاي مردمي نيز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در صنعا تاكيد كرد:‌ عمليات نظامي در جيزان، عسير و نجران در جنوب عربستان تا تحقق همه اهداف راهبردي آن متوقف نمي‌شود.

لقمان تهديد كرد: عمليات نظامي براي در هم شكستن مابقي استحكامات نيروهاي سعودي و تسلط كامل بر مراكز نظامي در مناطق مرزي، ادامه خواهد داشت تا پايگاه‌هاي نظامي راهبردي در داخل شهرها كه براي عمليات هجومي عليه يمن بكار گرفته مي‌شد تحت سيطره نيروهاي يمني قرار گيرد.

جنگنده‌هاي سعودي پايگاه دريايي و منطقه الصليف در الحديده را بمباران كردند

در همين حال جنگنده‌هاي ائتلاف سعودي مناطقي از استان الحديده در غرب يمن را بمباران كردند.

يك منبع امنيتي خبر داد هواپيماهاي سعودي پايگاه دريايي در منطقه الكتيب در شمال الحديده را 2 بار بمباران كرده و به طور گسترده در آسمان اين شهر به پرواز درآمدند.

اين منبع افزود: در سومين حمله نيروي هوايي عربستان منطقه الصليف و به طور مشخص پيرامون لشكر 82 هدف گرفته شد كما اينكه فرودگاه الحديده نيز 2 بار بمباران شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها