يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۲۶۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
حسین شریعتمداری:
مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه مرزها را با ادعاها نمی‌شناسند بلکه با عملکردها مشخص می‌شود، FATF را به مراتب بدتر از برجام خواند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، حسین شریعتمداری شامگاه چهارشنبه در دومین جلسه از سلسله جلسات اعتراض مردمی به فیش‌های نجومی با عنوان خط 57 که در محل حسینیه فرهنگی قرآن و عترت مشهد برگزار شد اظهار داشت: ما امروزه با جریانی روبه‌رو هستیم که یک نگاه دو سویه دارد و بنا به فرمایش حضرت آقا کسی نقشه راه در دستش نباشد منحرف می‌شود لذا نیاز به سه گزاره داریم.

وی افزود: این گزاره‌ها بر این اساس است که نقشه راه خودمان را بشناسیم؛ نقشه راه حریف را کشف کنیم و مواضع و عملکردها را در این میان به مقایسه بگذاریم که کار دشوار و زمانبری نیست اما روشنگر است، چرا که سره از ناسره جدا می‌شود و مسیر اصلی را می‌توان تشخیص داد.

شریعتمداری با بیان اینکه امروز جریانی در میدان است که غرب از این جریان مثل غریقی که به هر خس و خاشاکی ممکن است متوسل شود استفاده می‌کند، تصریح کرد: فرض کنید کسی را در حالتی از غرق شدگی قرار می‌دهند به عبارتی روش غرق مصنوعی، روشی که آمریکایی‌ها در گوانتاناما و ابوغریب از آن استفاده می‌کردند و فرد در این روش در وضعیتی نشان می‌دهند که احساس می‌کند دارد غرق می‌شود و برای نجات خود به هر چیزی چنگ می‌زند. در این جریان آن چیزی که باید به آن چنگ بزند را خود حریف در اختیارش قرار می‌دهد و فکر می‌کند نجات در آن است حال آنکه غرق شدن بیشتر را به همراه دارد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: مثلا ما را به سمت برجام می‌برند و دولت محترم تمام نظام و دولت را به وزارت خارجه تبدیل می‌کند و وزارت خارجه یک دستورالعمل تک ماده‌ای به نام حل مسئله هسته‌ای پیدا می‌کند. البته این مسئله باید حل می‌شد و در واقع هیچکس با مذاکره و توافق مخالفت نداشته اما باید مذاکره مسیر تعریف شده داشته باشد و توافق نیز منافع ما را در بر داشته باشد. در واقع در هر مذاکره بده بستانی انجام می‌شود که باید داده‌ها و گرفته‌ها باهم توازن داشته باشد.

شریعتمداری با بیان اینکه تنها در شرایطی برجام فتح الفتوح و بزرگترین دستاورد قرن می‌شود که همه مشکلات ما را حل کند، گفت: قرار می‌شود همه تحریم‌ها روز اول رفع شود اما نمی‌شود؛ چندین ماه گذشته هنوز این اتفاق نیفتاده است یعنی ما امتیازات نقد را دادیم و وعده‌های نسیه گرفتیم.

وی تصریح کرد: وقتی به قول خود آقایان برجام نتیجه‌اش تقریبا هیچ بوده، تحریم‌ها لغو نشده و حتی اضافه شده و در مقابل غنی سازی 20 درصد اورانیوم و غیره را متوقف کرده‌ایم، در چنین حالتی که رقیب خلف وعده می‌کند راهکار پیش روی ما این است که برخورد متقابل کنیم‌.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه شگرد غرق مصنوعی اینجا به میان می‌آید، گفت: شما به دستاوردی که از برجام می خواستید نرسیدید چرا که می‌خواستید تجارت بین‌المللی داشته باشید اما مشکل این است که در ضمیمه سوم برجام تایید کرده‌اید که 187 شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی باید تحریم‌هایشان برجا باشد و اگر معامله‌ای انجام می‌شود چیزی نباید به آنان برسد؛ نتیجه این می‌شود که یا دارید غرق می‌شوید یا باید راه نجاتی که می‌گذارند را انجام دهید و در واقع چیزی که جلوی تو می‌گذارند  FATF است که به مراتب بدتر از برجام است و آنچه گرفتی دست آویزی برای نجات نیست و بیشتر غرق می‌شوید.

وی تصریح کرد: FATF کارگروه عملیاتی پول شویی است و مبارزه با آن است که پول شویی مسئله نادرستی است و ما نیز در مجلس برای آن مصوبه داریم اما مسئله اینجاست که بیان می‌دارد نباید هیچ کشوری به گروه‌های تروریستی کمک مالی یا پول آن‌ها را جابه جا کند؛ مشکل ما در تعریف تروریسم است چرا که آنها حزب‌الله، سپاه قدس و انصار‌الله را تروریست می‌دانند لذا ما آن را بر این مبنا امضا کردیم که آنچه مطابق با قانون اساسی ما است را می‌پذیریم پس چرا لیست عملیاتی را پذیرفتیم؛ به عبارت دیگر چنگ می‌زنیم به چیزی که خطرناک‌تر است.

شریعتمداری با بیان اینکه راهکار،  بازگشت از این مسیر است گفت: اگر ادامه دهیم به مراحل خطرناک‌تر می‌رسیم در واقع خروجی FATF  ورودی داعش است چون شما خودتان را از اقتدار تهی می‌کنید که البته خوشبختانه اعلام شده چنین مسیری اجرایی نمی‌شود چرا که اگر اجرا می‌شد از اقتدار تهی و اهرم‌های خود را از دست می‌دادیم و آن زمان تبدیل به لقمه‌ای برای بلعیدن توسط دشمن می‌شدیم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به مثال زدن آلمان و ژاپن، خاطرنشان کرد: ژاپن و آلمان کشور هشتم و نهم  در میان 10 کشوری هستند که بیشترین هزینه نظامی را دارند و در زمینه نظامی بعد از جنگ جهانی مجبور شدند که محدود شوند و در واقع خودشان نخواستند. ضمن اینکه ژاپن و آلمان زیر قیومیت و حمایت آمریکا هستند اما آمریکایی‌ها در هر حزبی خط استراتژیک براندازی نظام جمهوری اسلامی را صراحتاً دنبال می‌کنند لذا به مجردی که دست بکشید و غافل شوید آنها جلو می‌آیند و تبدیل به کشوری ضعیف می‌شویم.

شریعتمداری با بیان اینکه دوران نفوذ کشمیری‌ها و کلاهی‌ها تمام شده است، گفت: در واقع نگاه اصلی دشمن به نفوذ با انفجار و ترور نیست بلکه نفوذ به ساختار نظام است لذا کسی که برای ورود به ساختار انتخاب می‌شود باید سابقه حضور در مسئولیت شناخته شده داشته باشد،  مردم او را به این سابقه بشناسند؛  به عبارتی فرد وقتی توسط دشمن شکار شد شناسنامه‌اش خودی نیست اما تابلو‌یش خودی است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان عنوان کرد: نکته‌ای که مردم ما در فتنه 88 به آن توجه کردند این بود که قاضی دوران امیرالمؤمنین در کاخ ابن زیاد چه می‌کند، در واقع باید دید آقایی که 2 دوره رئیس جمهور بوده و آقایی که نخست وزیر دوران امام بوده است اکنون با مثلث آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی چه می‌کنند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه فرد نفوذی که برای ورود به ساختار می‌آید و  به تدریج از خود مواضعی نشان می‌دهد که او را با آن می‌توان شناخت، اظهار داشت: مواضع افراد را با نقشه نظام انطباق داده و مقایسه کنید، هرگاه دیدید زاویه دارد شک کنید و اگر ادامه پیدا کرد بدانید خط است چرا که غالبا این افراد از جایی بهم پیوند می‌خورند. مثلا شاید افراد هوشمندی نیستند اما حرکت هوشمندانه دارند و مشخص است از جای دیگر هدایت می‌شوند.

وی افزود: هرگاه دیدید جریاناتی که به ظاهر با هم اختلاف دارند در موضوعی با هم ائتلاف کردند به تابلوی ائتلاف توجه نکنید؛ مردم ما در جریان فتنه این موضوع را درک کردند و متوجه شدند در این جریان تابلوی ائتلاف انتخابات دروغ بود.

شریعتمداری با بیان اینکه از مواضع این جریانات باید مخرج مشترک گرفت و به نقطه اشتراک برای شناخت توجه کرد، گفت: راه دیگر شناخت نفوذی این است که اگر می‌بینید در یک نقطه آشکارا فلش مشترک دارند در آن موضوع تردید کنید زیرا کسی که 234 میلیون تومان درآمد ماهیانه دارد باید طرد شود؛  اما این موضوع قابل بحث است که چرا تعلل می‌کنند و بعدا می‌گویند ذخیره نظام است لذا هرگاه تعللی است بدانید پیوندی وجود دارد‌.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تأکید کرد: مبالغ هنگفتی که این افراد دریافت می‎کنند در مقابل کاری که می‌کنند چندان اهمیت ندارد چرا که چنین افرادی مطمئنا به فکر مردم نیستند و شایستگی و لیاقت مقام را ندارند لذا زمانی که دیدید اصرار به باقی ماندن آنها در جایگاه وجود دارد احساس پیوند کنید. تأکید می‌کنم متهم نکنید، احساس پیوند کنید.

شریعتمداری با بیان اینکه مرزها را با ادعاها نمی‌شناسند بلکه با عملکردها مشخص می‌شود، گفت: هر گاه دیدید کسانی نتایج را از میدان‌های قابل ارزیابی به میدان‌های غیر قابل ارزیابی منتقل می‌کنند در  این حرکت تردید کنید. برای مثال وقتی می‌گویند مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی؛ در این امر تردید کنید چون مکتب اسلامی قابل ارزیابی است اما مکتب ایرانی قابل ارزیابی نیست.

وی افزود: برجام قرار بود تحریم‌ها را برطرف و روابط تجاری را ساماندهی کند اما وقتی هیچ نتیجه‌ای نیست پس بگویید اشتباه کرده‌ایم و دیگر ادامه ندهید‌ اما می‌گویند برجام برای ما عزت آورد. باید دید کدام عزت.

مدیر مسئول روزنامه کیهان  یادآور شد: حمید ابوترابی را به عنوان سفیر فرستادید آمریکایی‌ها قبول نکردند و این اهانت است. علاوه بر آن مقام معظم رهبری فرمودند 6 ماه از برجام گذشته اما مردم نتیجه محسوسی احساس نمی‌کنند و  آنها می‌گویند ما سایه شوم جنگ را برداشتیم در حالی که زمینه را بیشتر فراهم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه عزت قابل ارزیابی نیست اما رفع تحریم‌ها قابل ارزیابی است، خاطرنشان کرد: نتایج و مسائل را به میدان مواردی که قابل ارزیابی نیست انتقال ندهید.

شریعتمداری افزود: می‌گویند برجام سایه جنگ را برداشته در حالی که آمریکا بارها گفته به دنبال جنگ نیابتی است باید دانست  آمریکا از ایران وحشت دارد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با تأکید بر اینکه ما در وضعیت خطیر هستیم نه خطرناک، تصریح کرد: دشمن می‌گوید اوضاع کنونی خطرناک است. آنهایی که بحران ندیده‌اند وضعیت فعلی را بحران می‌بینند در حالی که بحران واقعی در اوایل انقلاب بود که ما هنوز در اول راه بودیم و کل دنیا مقابلمان ایستاده بود.

شریعتمداری ادامه داد: یکی از شگردهایی که دشمن بسیار از آن استفاده می‌کند این است که کسی احساس کند در جامعه‌اش نظراتش در اقلیت است ترجیح دهد نظرش را مطرح نکند و این یک قاعده کلی است. در واقع بر اساس مارپیچ سکوت حریف بیرونی برای اینکه بگوید شما نظرتان در اقلیت است نظرات شما را در مارپیچ سکوت خفه می‌کند زیرا این شگرد دالان و کریدوری است که دیوار آن را رسانه‌‌ها ساخته و به شما حمله می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نسل جدید از راه رسیده وقتی می‌بیند نظر شما در اقلیت است به سمت دیگر می‌رود پس اجازه ندهید فضا در اختیار دشمن باشد و پرچم را بالا نگه دارید. منتظر 22 بهمن و 9 دی نباشید و نظرات خود را با صراحت و شجاعت مطرح کنید و مطمئن باشید برد با شما است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها