أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۹۳۲۱۲
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۲۳ شهريور ۱۳۹۵
برشی از تاریخ/
آیت الله ری‌شهری در کتاب خاطراتش در زمان نمایندگی ولی فقیه و سرپرستی حجاج ایرانی، به مخالفت دو نفر از مسؤولین وقت با برگزاری مراسم برائت از مشرکین اشاره می‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، آیت الله ری‌شهری در کتاب خاطراتش در زمان نمایندگی ولی فقیه و سرپرستی حجاج ایرانی، به مخالفت دو نفر از مسؤولین با برگزاری مراسم برائت از مشرکین اشاره می‌کند.
 
ایشان می‌نویسد: روز 11 دی 1372 جلسه شورای عالی امنیت ملی به ریاست آقای هاشمی رفسنجانی، رئیس‌جمهور، برای تصمیم‌گیری درباره مسائل مربوط به حج برگزار شد که بنده نیز در آن جلسه شرکت داشتم.

... آقای حسن روحانی هم با اشاره به فشارهای داخلی و خارجی بر دولت عربستان، اجازه ندادن به زائران ایرانی برای برگزاری مراسم برائت به‌صورت دلخواه را مرتبط با این موضوع دانست و تأکید کرد که تظاهرات ما در آنجا تأثیر منفی دارد و نتیجه مورد انتظار را در پی نخواهد داشت. این صحبت‌ها نشان می‌داد که ایشان هم مثل آقای هاشمی رفسنجانی با اصل مسئله برائت موافقت ندارد.[1]

[1] - خاطره‌ها، محمد محمدی ری‌شهری، تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1394، ص 307


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها