أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۹۳۸۵۲
زمان انتشار: ۲۲:۳۳     ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
تیم ملی بسکتبال در مرحله نیمه نهایی مسابقات فیبا آسیا چلنج اردن را شکست داد تا با حفظ روند دیدارهای بدون باخت راهی دیدار نهایی این رقابت ها شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، در چارچوب مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال فیبا آسیا چلنج، تیم ملی بسکتبال کشورمان که با غلبه بر هند راهی این مرحله شد، امروز شنبه در سالن دوازده هزار نفری آزادی مقابل تیم ملی اردن به میدان رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه ٧٤ بر ٦٣ شکست دهد.

ملی پوشان بسکتبال ایران که پیش از دیدار امروز و علاوه بر هند، تیم های قطر، عراق، تایلند، کره جنوبی و ژاپن را هم شکست داده بودند، با غلبه بر اردن مقتدرانه و به عنوان تنها تیم بدون باخت راهی دیدار نهایی رقابت های فیبا آسیا چلنج شدند.

نتیجه کامل دیدار تیم های ایران و اردن به شرح زیر است:
ایران ٧٤ - اردن ٦٣
(١٦ بر ١٨)، (١٩ بر ١٠)،(١٨ بر ٢٢)،(٢١ بر ١٣)

حامد حدادی، اوشین ساهاکیان، سجاد مشایخی، محمد جمشیدی و بهنام یخچالی بازیکنانی بودند که در ترکیب اولیه تیم ملی بسکتبال برای دیدار با اردن قرار گرفتند. این بازیکنان در آغاز کوارتر نخست اسیر بازی هجومی و پرتاب های اردنی ها شدند و برای نخستین بار در طول این مسابقات از حریف خود عقب افتادند، این شرایط تا دقیقه هشتم که ایران با پرتاب ارسلان کاظمی در امتیاز ١٤ با اردن مساوی کرد، ادامه داشت اما در نهایت اردنی ها که در بیشتر دقایق دفاع برتری داشتند، برنده کوارتر نخست شدند.

تیم ملی بسکتبال در مصاف با اردن وقتی برای نخستین پیش افتاد که دو دقیقه از کوارتر دوم گذشته بود و حدادی بعد از خطایی که بر روی وی انجام شد، با دو ضربه آزاد و موفق خود نتیجه را به سود کشورمان تغییر داد. از همین زمان ملی پوشان کشورمان جریان بازی را به دست گرفته و توانستند با سرعت دادن به بازی، نفوذ به دفاع اردنی ها و موقعیت سازی در زیر سبد آنها، برنده این کوارتر و نیمه نخست بازی شوند.

در کوارتر سوم اما شرایط و جریان بازی شبیه کوارتر اول و حتی بدتر از آن شد، ملی پوشان کشورمان کمتر در نفوذ به دفاع حریف صاحب موقعیت و نتیجه شدند درحالیکه اردنی ها بارها و بارها با پرتاب های سه امتیازی و شوت های موفق صاحب امتیاز شدند. رقابت ایران و اردن در دقایق پایانی کوارتر سوم خیلی نزدیک بود و حتی دو تیم در امتیاز ٥٠ نیز مساوی شدند و در نهایت اردنی ها صاحب نتیجه این کوارتر شدتد هرچند ایران در مجموع سه کوارتر از حریف پیش بود.

تیم ملی بسکتبال البته کوارتر پایانی را خیلی با قدرت آغاز کرد و توانست در کمتر از دو دقیقه امتیاز ٥٣ خود را به ٦٠ برساند در حالیکه اردن هیچ امتیازی نگرفته بود. البته در ادامه موتور امتیازآوری اردنی ها هم روشن سد و آنها بارها اختلاف خود را با ایران میزبان کم و کمتر کردند اما سماجت ایرانی ها برای مقابله با اردن و در این حال کسب امتیاز به خصوص در ضد حمله، در نهایت منحر به پیروزی آنها در کوارتر چهارم و کل بازی شد.

به گزارش مهر، امروز و پیش از دیدار تیم های ایران و اردن در مرحله نیمه نهایی مسابقات فیبا آسیا چلنج دو دیدار در چارچوب تعیین رده بندی تیم های پنجم تا هشتم برگزار شد که طی آن ژاپنی ها با نتیجه ٧٧ بر ٦٦ مقابل هند به برتری دست یافتند، همچنین تیم ملی بسکتبال چین با نتیجه ٨٨ بر ٦٦ مقابل چین تایپه پیروز شده بود.

بدین ترتیب فردا و در روز پایانی مسابقات فیبا آسیا چلنج تیم های ژاپن و چین برای کسب رده پنجم مسابقات به مصاف هم می روند و دیدار تعیین رده هفتم نیز میان تیم های چین تایپه و هند برگزار می شود.

همچنین در دیدار فینال تیم ملی بسکتبال کشورمان برای کسب اولین عنوان قهرمانی این رقابت ها به مصاف برنده دیدار تیم های کره جنوبی و عراق می رود. این دیدار به عنوان دومین دیدار مرحله نیمه نهایی تا دقایقی دیگر در سالن دوازده هزارنفری آزادی آغاز می شود.

اولین دوره مسابقات فیبا آسیا چلنج روز یکشنبه با برگزاری دیدارهای روز پایانی به پایان می رسد. پنج تیم برتر این رقابت ها صاحب سهمیه برای زون های خود در دیگر رقابت های انتخابی جهانی ٢٠١٩ خواهند شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها