يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۳۹۳۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرده که دو مرد در ولایت غزنی احتمالا به دلیل ابتلا به بیماری تب کنگو جان باخته‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، "محمدحفیظ رسولی" مسئول بخش امراض مشترک میان انسان و دام در وزارت بهداشت افغانستان گفت که یکی از این قربانیان در زمینه خرید و فروش دام فعالیت داشته که در ولایت غزنی قربانی این بیماری شده است. همچنین فرد دوم همراه بیمار بوده که او نیز مشکوک به ابتلا به تب کنگو است.

به گفته رسولی، فرد سومی هم که احتمالا مبتلا به همین بیماری است، اکنون در بیمارستان غزنی بستری است. رسولی گفت که تمام قربانیان اعضای یک خانواده بودند.

به گزارش بی‌بی‌سی، وزارت بهداشت این کشور اعلام کرده که اکنون نمونه‌های خونی قربانیان برای اثبات ابتلای‌ آنها به تب کنگو تحت آزمایش قرار دارد.

رسولی تاکید کرد که از سال ۲۰۰۷ تا اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی ۳۱۹ مورد ابتلا به این بیماری در افغانستان گزارش شده که ۴۱ مورد منجر به مرگ بیمار شده‌ است.

وی افزود: در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز ۸۴ مورد بیماری تب‌ کنگو در افغانستان گزارش شده که ۹ بیمار بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

تب کنگو یا "تب خون‌ریزی دهنده کریمه کنگو" بیماری ویروسی است که از حشرات و حیوانات به انسان منتقل می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها